Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-06-25, 23:17
  #1
Medlem
Hej!

Jag vet inte riktigt om det här är rätt forum, men jag tänkte kolla i alla fall om det är någon som vet vad som har hänt med www.planka.nu, motkraft.net funkar ju inte längre den heller, har dom bytt adress, har lagt ner sidan eller bara gjort något uppehåll, eller har det barab livit något fel?

Tacksam för svar.
Citera
2003-10-27, 19:53
  #2
Medlem
Tjuvåkning på SJ-tåg

Hej!

Jag undrar om ni har några tips på hur man kan tjuvåka på tåg (SJ tåg i sverige) utan att åka fast.

Jag undanbeder mig svar som: åk på taket eller dylikt.

Tack på förhand.
Citera
2003-10-27, 19:55
  #3
Medlem
agitators avatar
kolla här för lite tips...

http://www2.flashback.info/scandinav...ight=tjuv%E5ka
Citera
2003-11-05, 18:36
  #4
Medlem
MatorSoluss avatar
Erfarenhet av Planka.nu?

Tycker att Planka.nu låtersom en trygg "försäkring"
Funkar det i praktiken oxå? Någon som fått sin böter betald av Planka.nu?

I våras fick jag visa SLkort i 6-7 kontroller varav 4 var i en och samma månad! Hade blivit dyrt om man inte haft SL-kort... eller varit med i Planka.nu

Man kan kanske köpa en remsa om ha i fickan då man måste åka från typ Gullmarsplan eller andra ställen som inte har lätta spärrar? Naturligtvis bara stämpla 2 kuponger =)

Feedback, tack.
Citera
2003-11-10, 13:09
  #5
Medlem
Hercule Poirots avatar
Klassikern är väl att gömma sig på toaleten. Vet folk som kör med det ofta, men man bör ju ha med pengar om man skulle bli påkommen...
Citera
2003-11-10, 13:14
  #6
Medlem
Har hört rykten om en 'bekants bekant' som väntade på toan tills konduktören kom, slog ner honom och släpade in honom i en kupe, satte sig breve och åkte till sin slutstation och gled av.

Fast då blir det ju våld mot tjänsteman också ;-p
Citera
2003-11-10, 13:49
  #7
Medlem
Flyttar från resor...
Citera
2003-11-10, 15:30
  #8
Medlem
TWATEs avatar
Åker du från en midre stad, så snacka me en petionär,, Två barn ååker gratis me en vuxen,, Vi brukar iaf få åka me nån tant.. Bara fejka åldern...
Citera
2003-11-11, 13:26
  #9
Medlem
padrons avatar
Låtsas sova eller ignorera konduktören, förlåt TÅGMÄSTAREN, är mitt av erfarenhet bästa tips. Fungerar dock inte hundraprocentigt.
Citera
2003-11-11, 21:07
  #10
Medlem
telixs avatar
Det är lättast att planka om man inte bordar tåget på den station där resan startar. Tex det är svårt som fan att planka ifrån Stockholms Central till Göteborg. Men det är betydligt lättare att planka ifrån Stockholm Syd till Göteborg. Smit på snabbt som sjutton, sätt dig på ledig plats och se ut som du suttit där länge.

Lycka till
Citera
2003-11-12, 02:53
  #11
Medlem
*host* carda *host*
Citera
2003-11-13, 11:26
  #12
Medlem
AnkBanks avatar
En ny tråd om tjuvåkning

Læste de tidigare trådarna och æven http://www.jit.se/lagbok/97767t.html .

Om jag fattat saken rætt, så om man inte vill betala ska man bli avkastad men man kan inte få något som helst straff enligt

5 § Resande som vägrar att lösa biljett eller erlägga tilläggsavgift
får avvisas från färdmedlet av tjänsteman som utför avgiftskontroll.
Vad som nu har sagts om färdmedel gäller även sådant område för
järnvägs-, spårvägs- eller tunnelbanetrafik till vilket allmänheten
äger tillträde endast om färd
avgift har erlagts.

På begäran av tjänsteman som utför avgiftskontroll lämnar
polismyndighet handräckning för verkställande av sådan avvisning som
avses i första stycket.


Jag åker mellan Malmø Syd och Kastrup varje dag. Det ær ju ingen station emellan, och kontrollanten kommer aldrig føre bron. På bron kan de ju rimligtvis inte stanna och sætta av mig, och min gissning ær att jag inte kan sættas av førræn på Kastrup. Betyder detta då att jag kan åka "lagligt gratis" fram och tillbaka?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f729721

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback