Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-23, 21:05
  #1
Medlem
Ja, som titlens säger, jag vill veta namnet på en anställd som arbetar på ett flyttföretag då jag misstänker (har bevisat det för mig själv iaf) just denne har stulit lite saker av mig i en flytt, inget seriöst. Finns det nått sätt att på lagligt sätt göra detta? Läst att man t.ex. genom Försäkringskassan kan ta reda på vilket företag en person jobbar åt om man har personnumret, men detta är lite annorlunda.
Citera
2008-01-23, 21:14
  #2
Medlem
octanes avatar
jag tror du får anlita en deckare eller själv sitta o göra lite spaningsjobb. Det går nog ganska lätt att få fram firmans adress och dess ägare samt ägarens adress och sen leda spaningar därifrån!
Citera
2008-01-23, 21:37
  #3
Medlem
Firmans namn, ägare och allt kan jag ju få fram. Jag pratar om det är nån som vet hur man på officiella vägar kan få fram information om anställda.
Citera
2008-01-29, 00:56
  #4
Medlem
Du skulle kunna få ut vilka som jobbar på företaget genom offentliga handlingar om skatt och arbetsgivaravgifter via skatteverket.

Sen gäller att identifiera just den person det gäller.
Citera
2008-01-29, 02:52
  #5
Medlem
Åhå, men dåså. Jag har som sagt en ungefärlig ålder, Förnamn och företagets namn, det borde väl räcka?

Jag vill bara inte kontakta företaget och fråga om namnet när det är en privat ensak.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback