Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-25, 04:37
  #1
Medlem
Daineas avatar
Sitter här och funderar lite på juldagsmorgonen. Som bekant ökar ju den automatiserade massövervakningen exponentiellt och utan att vara bin Ladens lillebror eller rånare eller knarklangare så oroas jag över trenden då jag anser det oroväckande ur flera synvinklar att myndigheterna anser att gemene man är brottslingar "waiting to happen". Problemet är att Sverige ju knappast är unikt i det hänseendet; mycket av de värsta övervakningsidiotierna kommer som bekant från central europeisk nivå eller drivs igenom med amerikansk påpressning vilket gör att EU/NAFTA likriktas gällande integritetskränkning.
Min fråga blir således; vart kan man fly? Jag kommer att ha en internationellt gångbar högskoleexamen, jag kan helt klart leva med en sämre materiell standard än den europeiska och språkskillnader är inget som bekymrar mig då jag är oerhört lättlärd. Vad jag söker är ett land som inte påverkas i lika hög grad av europeiska/amerikanska policies, som inte är stört omöjligt att få uppehållstillstån/arbetsvisum i och som värnar den personliga integriteten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback