Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-12-02, 06:24
  #25
Medlem
Numes avatar
Citat:
Jag skulle väldigt gärna vilja fördubbla både antalet poliser, fördubbla resurserna till dem och även ge dem ökade befogenheter.
Men varför lägga upp det på ett silverfat att ta total kontroll över alla medborgare istället för att endast ge polis m.m mer resurser istället för övervakning och liknande. (Idag så är det kanske ingen chans att det ska hända men om det forstsätter i samma takt med ökade befogenheter som du kallar det så är det en stor risk.) Det är faktiskt inte så att det är några stora eller många hot mot samhället som springer löst på gatorna. Bara för att man enkelt kan stoppa ett fåtal tunga kriminella och en drös mindre kriminella lätt så är det inte så att det inte går att göras på annat sätt. Finns det intresse och pengar så kan även den så goda förmyndarstaten bli korrupt. Titta på ''judarna'' som indirekt styr USA genom federal reserve, de bara pumpar ut pengar åt alla håll till och genom regerande statsmakten (bla. till Israel och indirekt till terrorister där). Osv.
Citera
2007-12-02, 09:02
  #26
Medlem
Numes avatar
...och innan någon smartskalle kommer och kallar mig konspirationist så menade jag bara att byråkrati samt individer eller grupper med pengar+ intresse för vad det nu är (krig, ett land, eller vad som helst) kan göra vad de vill och få hela etablisimanget med sig samt ge dem en personlig förmögenhet.
Citera
2007-12-02, 19:12
  #27
Medlem
Nåt bör göras åt det här, få folk att fatta hur farligt det här är egentligen.
Jag vill inte att nån övervakar mig hela jävla tiden, jag har rätt till ett privat liv och ni som inte tycker så kan ju skriva upp ert fulla namn, person nr, adress och lägga ut det här på flashback så att alla kan se, glöm förresten inte att lägga upp kameror vid era hem så att vi kan se allt ni gör hemma.
Ni har ju inget att dölja eller hur?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback