Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-11-27, 13:44
  #1
Medlem
Jag tycker att dom här förslagen är för mycket.
Dom vill kontrollera oss, det är ingen frihet det här vissa människor (QUOTE)jag ger gärna bort lite frihet för att få mer säkerhet(QOUTE)
Den friheten som ges bort får man aldrig tillbaka.
http://www.metro.se/se/article/2007/...2-45/index.xml
Citera
2007-11-27, 13:51
  #2
Medlem
Evil_Santas avatar
Bra initiativ tycker jag. Märkligt att högern kommer med det.
Citera
2007-11-27, 14:18
  #3
Avstängd
fittlegos avatar
Vilken jävla sosse har kommit upp med detta då?

VAfan skall dom avlyssna alla barn under 15? För att sätta dit langare elr?

Dom måste verkligen tro att barn är dumma i huvudet.
Citera
2007-11-28, 11:48
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fittlego
Vilken jävla sosse har kommit upp med detta då?

VAfan skall dom avlyssna alla barn under 15? För att sätta dit langare elr?

Dom måste verkligen tro att barn är dumma i huvudet.
Moderat va de! Se nu hur det går när ni rösta in dem att styra sverige, skyll er själva. Fast ta det lugnt, nästa val röstar alla på vänstern istället, då fixar sig allt igen...
Citera
2007-11-29, 00:00
  #5
Medlem
Bungies avatar
Lustigt att ni har benämningen "barn" och inte kriminella ungdomar...
Citera
2007-11-29, 11:54
  #6
Medlem
kudde1s avatar
Men grabbar, nu måste vi fan slå tillbaks innan det är försent? Vad blir nästa steg? Stoppa in små chip i varje nyfödd unge eller?
Citera
2007-11-30, 15:10
  #7
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kudde1
Men grabbar, nu måste vi fan slå tillbaks innan det är försent? Vad blir nästa steg? Stoppa in små chip i varje nyfödd unge eller?

Nej, det får inte hända! Där går min gräns, egentligen långt innan fast jag är för lat för att orka göra nåt.. Chipmärkning är till för att hålla reda på djur.
Citera
2007-11-30, 15:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty91
Moderat va de! Se nu hur det går när ni rösta in dem att styra sverige, skyll er själva.

När "ni" röstar... Är du född 91?
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty91
Fast ta det lugnt, nästa val röstar alla på vänstern istället, då fixar sig allt igen...
Jaa, då fixar sig allt igen...
Citera
2007-11-30, 21:21
  #9
Medlem
Ptomas avatar
Är det så få som ser dessa stora steg till övervakningssanhälle? Det är ett skräckscenario där man använder kriminallitet som orsak men som senare får en helt annan verkan på gemene man. Vår kära stat har aldrig respekterat integritet. Det räcker nu!
Citera
2007-12-01, 07:14
  #10
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Det är inte frågan om några jävla "barn", det handlar om kriminella ungdomar. Ett tips: Ge fan i att syssla med kriminalitet så slipper ni bli föremål för övervakning och kontroller.
Ett bra förslag tycker jag.
Och vad är det för frihet ni snackar om att ge bort - friheten att råna, misshandla, langa droger och ställa till med jävelskap?
Citera
2007-12-01, 10:42
  #11
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Det är inte frågan om några jävla "barn", det handlar om kriminella ungdomar. Ett tips: Ge fan i att syssla med kriminalitet så slipper ni bli föremål för övervakning och kontroller.
Ett bra förslag tycker jag.
Och vad är det för frihet ni snackar om att ge bort - friheten att råna, misshandla, langa droger och ställa till med jävelskap?
Varför vill du inte ge polisen några resurser då? Är det frihet att bli mördad och rånad då också? Detta kan förbättras på annat sätt utan att på sikt tillstätta en totalitär regering. Det du inte inser är att folk är idioter som endast följer rådande politisk korrekthet i luften utan att tänka det minsta. Eller tror du att folk tänker längre än slagord och högern mot vänstern, onda borgarna mot solidaritetskämparna. Människor är bara horor som går med på allt. På längre sikt så kan denna ''säkerhet'' innebära total kontroll av staten då detta är säkrast, för det måste du väl hålla med om att det är säkrast? Nehe, men i alla fall om man blundar lite för mänskliga faktorn då?

För övrigt så bygger du din logik som så att om det är möjligt att undvika straff så ska man ha så mycket lagar och regler som möjligt oavsett om människor fastnar i systemet för de kunde ju ha undvikt det.
Citera
2007-12-01, 11:04
  #12
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Ett tips: Ge fan i att syssla med kriminalitet så slipper ni bli föremål för övervakning och kontroller.

Tyvärr så slipper ingen bli föremål för övervakning och kontroller. Med tanke på att staten utan motivering har rätt att övervaka även familj och vänner till kriminella eller minsta misstanke så drabbas alla, även de mest oskyldiga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback