Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-12-08, 19:08
  #13
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Politiker "verkar" ärliga? Det var nog första gången jag hörde det.
Nämen seriöst, vissa är nog det, andra inte.

Ett välmående samhälle behöver inte 24/7 övervakning. Sverige är nog vad jag skulle kalla ett rättså "välmående" samhälle och vi har inte 24/7 övervakning. Det finns absolut utrymme för förbättringar, men konstant övervakning är inte en av dom.

Och för er som inte har sett Bakom Nordkoreas stängda dörrar i varje kök i Pyongyang finns en radio som man kan skruva ner, men inte stänga av

Bra, det är just ett sånt samhä'lle som dagens pajaspolitiker vill ha, troligtvis har de åkt dit på studiebesök också för att få ideer på fler gömda övervakningsapparater
Om 20 år har nog alla hem övervakningskameror och buggningsutrustningar installerade tror jag. Ni vet väl om att man kan fjärrstyra webkameror via internet va?
Myndigheterna kan åtminstone teoretiskt sett göra som hackers, dvs fjärrstyra webkameran och se vad man gör hemma utan att man vet det, tänk om man kommer att göra det inom en snar framtid
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback