Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-14, 14:54
  #1
Medlem
ischs avatar
Hejsan folk!

Jag är glad att vi är en aktiv och härlig skara användare som regelbundet skriver, postar bilder och länkar och ger feedback här i graffitidelen. Jag är också jävligt glad för den spridningen av gamla och nya målare och utövare av streetart kommer hit. Men jag är även övertygad om att vi kan göra det hela än bättre och tycker därför att vi kan diskutera det här.

Så, har ni några åsikter på något som kan ändras, skärpas etc för att vi skall få ett än bättre graffitiforum?

MVH
-isch, mod
Citera
2007-07-14, 15:22
  #2
Medlem
Goggens avatar
Vore ju kul om kidsen här inne inte lackade ur fullständigt så fort man ifrågasätter deras destruktiva beteende.
Citera
2007-07-14, 15:56
  #3
Medlem
Amazingthings avatar
Rätta mig om jag har fel, men jag tycker vi saknar några vettiga mods här inne.

*host*wufc tråden*host*
Citera
2007-07-14, 16:35
  #4
Medlem
memorexoneces avatar
Frågor till användarna

  • Ska endast konstruktiv kritik(http://sv.wikipedia.org/wiki/Konstruktiv_kritik) vara ok i bildtråden "Visa upp era konstverk här (Bildtråd)" eller är det bra som det är idag?

  • Finns det någonting som skulle göra ">>> FAQ, LÄS INNAN DU SKRIVER/FRÅGAR! <<<" tråden bättre?
    Tror inte många läser den tråden idag. Det är någonting med just FAQs och Regler som folk ofta vägrar läsa.
    Vilka frågor borde tas upp där för att slippa att samma fråga tas upp om och om igen på forumet?


  • Skulle det vara bra men en samling av informationen i tråden "Officiella Ink/Bläck, Ets, Färg tråden"?
    Med tanke på att en del där är spekulationer och teorier som skrivits ut som om skribenten vet vad denne pratar om så kan mycket bli fel.
    Det kommer i framtiden att komma en wikifunktion på Flashback där denna info sedan skulle kunna samlas upp på ett bra sätt. Mer om wikin kan man läsa i forumsdelen Flashback.


  • Tas tillräckligt mycket ot/trams inlägg bort?
    Observera att användarna ofta inte märker av när det städats i trådar då sådant sker utan att moderatorerna annonserar om saken.
    Se bla. regel 0.3. "Håll er till ämnet i tråden".


  • Hur ser Du på sk. listtrådar?
    Trådar där man endast listar upp tex. crews eller tags utan att länka bilder eller ge en förklaring till varför man tycker som man gör.
    Tex. "Vilken är bästa burken?" med svaren "Multona", "Montana", "Molotow" utan någon mer förklaring till varför man tycker som man gör. Hur mycket hjälper det någon sedan när man ska se efter vilka burkar man skulle vilja testa? Att bara gå efter vilka som skrivits ner mest ger inte så mycket. Då kan vi ha en omröstning istället.
    Observera att användarna inte kan skapa omröstningar utan det är endast moderatorer som kan editera in sådant.


  • Varför är DU medlem på Flashback och är aktiv(?) i denna forumsdel?

  • Förr, och även idag skriver många hur graffitidelen på Flashback skiljer sig från graffitidelen på whoa.nu. På ett bra sätt. Ingenting emot whoa.nu, absolut inte men de flesta vet nog vad som menas med detta. Skillnaden idag är inte alls lika stor idag som tidigare. Skulle moderatorerna minska sitt arbete med att radera oneliners, ot och trams så skulle det inte finnas någon skillnad alls. Om skillnaden ens längre finns kvar?
    Det är lätt att bli blind när forumet och användarna sakta men säkert ändras.
    Man måste ha i åtanke att graffitidelen på Flashback har många fler användare än tidigare.
    Hur ser ni på saken?
    Hur ser ni som varit på Flashback en längre tid(1,2,3,4+år) på saken?




    Det är nu ett år sedan förra tråden som skulle göra forumet bättre.
    Då var användarna relativt nöjda och inga större ändringar gjordes.
    http://flashback.info/showthread.php?t=342993


    Det är ni som gör forumet. Det är vi som ska hålla det som ni vill ha det.
    Tack för hjälpen!



/moderator
memorexonece
Citera
2007-07-14, 17:26
  #5
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
Rätta mig om jag har fel, men jag tycker vi saknar några vettiga mods här inne.

*host*wufc tråden*host*

Har personligen inte haft tid med tråden men tog tag i det nu när man ändå sitter hemma och tycker synd om sig själv efter igår kväll.

Tråden är rensad och uppdelad i två delar.
Tack för påminnelsen!

/moderator
memorexonece
Citera
2007-07-14, 18:02
  #6
Medlem
En crew-tråd kanske? där man kan diskutera crews istället för att behöva göra nya trådan stup i kvarten
Citera
2007-07-14, 18:07
  #7
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knerpster
En crew-tråd kanske? där man kan diskutera crews istället för att behöva göra nya trådan stup i kvarten
Hur menar du då?
Citera
2007-07-14, 18:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA
Hur menar du då?

en enskilld tråd för crew-disskutioner
så slipper folk skapa nya trådar såsom HBA-tråden, WUFC-tråden osv.
Citera
2007-07-14, 19:18
  #9
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knerpster
en enskilld tråd för crew-disskutioner
så slipper folk skapa nya trådar såsom HBA-tråden, WUFC-tråden osv.
Kan inte de bli lite väl stökigt?
Citera
2007-07-14, 22:19
  #10
Medlem
fixa en sökfunktion inuti själva tråden. så att om man vill leta efter grogg i ink tråden så kommer det upp vilka sidor det står skrivet om det.

kanske finns en liknande funktion redan men då har jag antingen inte hittat det eller fått det att funka bra:P
Citera
2007-07-14, 22:29
  #11
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av södrastation
fixa en sökfunktion inuti själva tråden. så att om man vill leta efter grogg i ink tråden så kommer det upp vilka sidor det står skrivet om det.

kanske finns en liknande funktion redan men då har jag antingen inte hittat det eller fått det att funka bra:P

Låter som en riktigt bra idé. föreslå det i det speciella flashback forumet vetjag!
Citera
2007-07-14, 22:37
  #12
Medlem
jackees avatar
Jag skulle gärna vilja se en moderator till i graffitidelen. Som kan röja upp lite snabbare efter troll som Snook135 och hans polare straight out of Whoa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback