Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2007-07-19, 23:10
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Det är väl bättre att se till att slänga ut allt pack istället för att ge upp sin integritet och frihet?

Eller är du beredd att offra din integritet och frihet bara för att "gulla" med pack?

Hehe du sätter pack synonymt med invandrare. Men jo, du har helt rätt i att man borde slänga ut dem som inte kan anpassa sig - dem som inte klarar av att följa lagarna.

Vidare kommer inte min integritet att störas det minsta - jag har aldrig begått något större brott och om jag någon gång gör det förtjänar jag säkert att åka fast.

Jag vill kunna känna mig trygg och i vetskap om att aset som rånar eller förstör kommer att få sin bild uppsatt på varenda berörd polisstation. Jag vill att jag ska kunna vara säker på gatorna oavsett tidpunkt och lokation och detta gäller även mot dem som vi inte kan slänga ut - svenskar. Om detta betyder mer poliser, övervakning och allmän koll på folket - låt så vara. Det borde jag kunna begära då man med lagar har förbjudit alla personliga säkerhetsannordningar såsom handeldsvapen, batonger och knivar. Detta har man i och för sig gjort av förståeliga anledningar men efter ett sådant beslut kan man inte låta folket stå utan skydd.

Cingeto
Citera
2007-07-21, 17:30
  #38
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cingeto
Hehe du sätter pack synonymt med invandrare.
Nej, jag menar dom invandrare som missköter sig!

Citat:
Ursprungligen postat av Cingeto
Men jo, du har helt rätt i att man borde slänga ut dem som inte kan anpassa sig - dem som inte klarar av att följa lagarna.
Om det gjordes, tillsammans med vissa smärre justeringar av straffsatserna i allmännhet skulle du inte behöva något "big brother"-samhälle överhuvudtaget!

Är inte det att föredra framför att avlyssna samtliga medborgare? Jag menar all denna massiva övervakning du tycker är "ok" är ju inget annat än ren symptombehandling! Som du som fri individ dessutom förlorar på att införa!

Citat:
Ursprungligen postat av Cingeto
Vidare kommer inte min integritet att störas det minsta - jag har aldrig begått något större brott och om jag någon gång gör det förtjänar jag säkert att åka fast.
Om du tillåter massiv övervakning, hur vet du då att inte detta kommer att missbrukas av staten i framtiden? Det finns inga garantier för att dom inte kommer göra det. Låter som ett riskfyllt spel med liten vinst och stora risker sett till alternativet.

Citat:
Ursprungligen postat av Cingeto
Jag vill kunna känna mig trygg och i vetskap om att aset som rånar eller förstör kommer att få sin bild uppsatt på varenda berörd polisstation. Jag vill att jag ska kunna vara säker på gatorna oavsett tidpunkt och lokation och detta gäller även mot dem som vi inte kan slänga ut - svenskar. Om detta betyder mer poliser, övervakning och allmän koll på folket - låt så vara. Det borde jag kunna begära då man med lagar har förbjudit alla personliga säkerhetsannordningar såsom handeldsvapen, batonger och knivar. Detta har man i och för sig gjort av förståeliga anledningar men efter ett sådant beslut kan man inte låta folket stå utan skydd.

Cingeto
När det gäller svenskar så räcker det med en smärre justering av straffsatser och dylikt för att råda bot på den problemkategorin.

Statens avskaffande av medborgarens rätt att försvara sig är mycket illa, särskilt med tanken på massimporten av människor som har helt andra normer och värderingar och gränser för vad de är beredda att göra!

I det gamla Sverige var dock självförsvar ett mycket litet bekymmer, men i dagens Sverige behövs det tyvärr.


Citera
2007-07-21, 17:50
  #39
Avstängd
Sålänge det inte kmr hit så,
Citera
2007-07-21, 19:08
  #40
Medlem
xaks avatar
oowh, sån skulle man ha utanför huset inkopplad till datorn
Citera
2007-07-21, 21:15
  #41
Medlem
Fekkes avatar
Tjing för att övervaka stränderna! *söker in till polishögskolan*
Citera
2007-08-01, 23:03
  #42
Medlem
jackees avatar
Edit: Felpost!
Citera
2007-08-02, 04:31
  #43
Avstängd
Snusar´ns avatar
Ni som säger att ni inte bryr er om ni blir övervakade för att ni ändå inte gör brott, har ni någonsin tänkt på att det kan komma nya lagar som kanske inte passar er? Tex att man inte får kritisera partiet, vad ska ni göra då? Övervakning är steg mot diktatur. Har man total övervakning har staten också total makt. Sverige kan på en sekund förvandlas till en diktatur, ingen kan ju säga emot? De blir ju gripna direkt bara man säger det till sin närmaste.

Tänk er Hitler med en massa övervakningskameror och skit. Tänk!

Over and out. Dags att gå och lägga sig innan det blir ljust.

Peace
Citera
2007-08-02, 04:48
  #44
Medlem
Krille_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusar´n
Ni som säger att ni inte bryr er om ni blir övervakade för att ni ändå inte gör brott, har ni någonsin tänkt på att det kan komma nya lagar som kanske inte passar er? Tex att man inte får kritisera partiet, vad ska ni göra då? Övervakning är steg mot diktatur. Har man total övervakning har staten också total makt. Sverige kan på en sekund förvandlas till en diktatur, ingen kan ju säga emot? De blir ju gripna direkt bara man säger det till sin närmaste.

Tänk er Hitler med en massa övervakningskameror och skit. Tänk!

Over and out. Dags att gå och lägga sig innan det blir ljust.

Peace
Har man bara rent mjöl i påsen vet du väl...
Synd att det finns folk som så gärna låter sig dresseras av staten. Egentligen hade jag inte brytt mig om det inte vore så att de också har rösträtt.
Citera
2007-08-10, 12:44
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nefus
Nja, kan inte säga något direkt här.

Vår fria kultur bygger bland annat på att vi inte är övervakade, storebrorssamhälle som kryper mot smygdiktatur. Då går vi ju bara mer och mer åt att vara som de ofria musselmanerna.

Håller faktiskt med här.


Ja, Storbritannien är ju särfall, men där krävs det en viss mån av övervakning, men det gör det fanemig inte här.

Okej, jag har inte läst hela tråden, men jag kunde inte hålla mig.

Anledningen till att Storbritannien är mer utsatt än andra är ju att dom är imperialister. Vad jag menar är att dom kunde ge fan i Irak och sluta skicka dit soldater (som uppenbarligen inte gör speciellt mycket nytta), så skulle folk inte bli så förbannade, och inte spränga sig själva i luften heller. Det finns folk (regeringen mfl) som menar att vi borde gå med i NATO. Det är fan i mig det dummaste jag hört. Iom att vi går med i NATO kommer svenska soldater också tvingas till Irak, muslimerna blir sura, och börjar bomba Sverige också. Det finns ju verkligen inget realistiskt terror-hot mot Sverige idag, vad skulle dom vilja spränga här, och varför?

Okej, det kanske var lite ot, men nu till hela kamera-grejen.

Jag tror att man måste se det i förlängningen, att övervakningen hela tiden blir hårdare och hårdare, och att en regim tillslut kan införa undantagstillstånd med den simpla motiveringen om terror-hot osv. Därifrån är steget inte långt till en diktatur, som i så fall skulle kunna övervaka varenda steg du tar, förfölja all opinio, hålla koll på allt precis hela tiden. Nu säger jag inte att detta kommer hända i Sverige, men varför ta risken?

Om jag får välja att låta alla bli övervakade dygnet runt eller att någon wannabe-profet spränger sig själv och tio andra i luften på plattan, så väljar jag lätt det sistnämnda. Staten ska ge fan i mitt privatliv.
Citera
2007-08-11, 13:45
  #46
Medlem
saprofyt.s avatar
Nu har 'kriget mot terrorismen' så in i helvete för långt att det är helt sjukt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback