Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-27, 17:40
  #121
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Aha ok ..för ja tänkte på området där jag bor. Eller lite längre bort, där är det så att alla brevlådor är samlade med namn och olika nummer..

A har nummer 10, B har nummer 12, C har nummer 14
och Z har 11, U har 9 och W har 13 ...

Om jag nu kommer X och lägger nummer 16 eller nått, de på posten sorterar brevet efter nummer ...och de kommer att se att nummer 16 inte existerar i de området, de kollar upp det i datorn ..de va iallafall så vi gjorde när vi sortera brevet och skulle dela ut det. Eller om de e sånna områden du säger där typ ALLA brev hamnar i en å samma låda så får folk gå och öppna och leta efter sina brev, men dom är ute på landet...knappast ja äger land ...haha
Han tänker väl som i höghus, där alla i en trapp har samma nummer, säg 12, och så är det bara olika namn på dörrarna. Frågan är om det är så vanligt på landet med brevlådor. Jag har inte stött på det.
2006-09-27, 17:42
  #122
Medlem
techmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Aha ok ..för ja tänkte på området där jag bor. Eller lite längre bort, där är det så att alla brevlådor är samlade med namn och olika nummer..

A har nummer 10, B har nummer 12, C har nummer 14
och Z har 11, U har 9 och W har 13 ...

Om jag nu kommer X och lägger nummer 16 eller nått, de på posten sorterar brevet efter nummer ...och de kommer att se att nummer 16 inte existerar i de området, de kollar upp det i datorn ..de va iallafall så vi gjorde när vi sortera brevet och skulle dela ut det. Eller om de e sånna områden du säger där typ ALLA brev hamnar i en å samma låda så får folk gå och öppna och leta efter sina brev, men dom är ute på landet...knappast ja äger land ...haha

Hehehe! Inte en o samma låda..Ok fan de gick inte..
Hmm
Men om man skriver de som företag och skruvar upp en låda i ett industriområde då?
Tex en lager+kontorsbyggnad som är delad mellan flera företag, de får inte alltid sin post "in" på kontoret utan på en sån där ställning med flera postlådor..
Kan de funka?
2006-09-27, 17:45
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Han tänker väl som i höghus, där alla i en trapp har samma nummer, säg 12, och så är det bara olika namn på dörrarna. Frågan är om det är så vanligt på landet med brevlådor. Jag har inte stött på det.


Jo, en av mina vänner har nån stuga ute på landet..och han berättade att de har en enda stor postlåda ..där alla brev till de området kommer. Sen får var och en gå och öppna den och leta bland "alla" brev och se vilken som är deras, men de bor äldre där och det är inte vanligt att de kommer med överflöd av brev dit.

Hur hade han tänkt med höghus när han sa att man kan skaffa brevlåda som de har i villaområden ?
2006-09-27, 17:51
  #124
Medlem
techmans avatar
Så man kan inte ha samma adress och post nr och de e enda som skiljer åt e namnet i ett sånt område där postlådorna sitter bredvid varandra på en ställning??

Nån?
2006-09-27, 17:59
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techman
Så man kan inte ha samma adress och post nr och de e enda som skiljer åt e namnet i ett sånt område där postlådorna sitter bredvid varandra på en ställning??

Nån?

Hur skulle de se ut när folk som bor där eller jobbar där kommer och se helt ny brevlåda ..finns ju sånna idioter som ringer för att kolla om ..och så vidare..hmm..
2006-09-27, 18:02
  #126
Medlem
techmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Hur skulle de se ut när folk som bor där eller jobbar där kommer och se helt ny brevlåda ..finns ju sånna idioter som ringer för att kolla om ..och så vidare..hmm..
Jo..de e sant..men i ett företags område? Hur stor kan chansen vara? De har ändå ett jobb att sköta..
2006-09-27, 18:11
  #127
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Jag beställer ALLTID till en postlåda ute i landsbygden. Med ett påhittat namn. Utan problem
2006-09-27, 18:15
  #128
Medlem
RaoulDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyPrettyPrincess
Jag beställer ALLTID till en postlåda ute i landsbygden. Med ett påhittat namn. Utan problem
Hur många aktiva postlådor finns det ute på landsbygden som ingen kollar i? Om det är sommarstugeägare eller så är ju risken stor att dom har eftersänd post. Men du kanske har en speciell.
2006-09-27, 18:17
  #129
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Hur hade han tänkt med höghus när han sa att man kan skaffa brevlåda som de har i villaområden ?
Jag tänkte att dom hade en sån radda med 5-10 brevlådor som man kan se på landet, men att alla hade samma nummer, och olika namn. Någonstans där alla får sin post till samma brevlåda har jag alldrig sett.
2006-09-27, 18:28
  #130
Medlem
techmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Jag tänkte att dom hade en sån radda med 5-10 brevlådor som man kan se på landet, men att alla hade samma nummer, och olika namn. Någonstans där alla får sin post till samma brevlåda har jag alldrig sett.

Håller me..
2006-09-27, 18:47
  #131
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyPrettyPrincess
Jag beställer ALLTID till en postlåda ute i landsbygden. Med ett påhittat namn. Utan problem

Åk ut till landsbygden där folk bor året runt.
Ställ upp en extra postlåda där resten av postlådorna finns i en klunga. Brukar oftast sitta 5-10 st. Sen är det bara att skriva ett påhittat namn.

Jag har jobbat som brevbärare. Man går efter postnr sen gata, inget annat.
Men du är nog inge speciell, så du kunde inte det här va.
2006-09-27, 19:45
  #132
Medlem
vad OT de blev ..haha ...sorry om de va mitt fel, men ja har en annan fråga nu..

Vad kostar "Sour Diesel" och "Jack Herer" per 5a i Sverige?

Om nu X ville sälja mig av de där..vad är rimligt pris ..kom ihåg att det är "super premium buds" från sidan ...de bästa

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback