Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-27, 15:26
  #109
Medlem
nitroxs avatar
nån som har beställt därifrån och fått sitt paket/brev fast i tullen?
2006-09-27, 15:27
  #110
Medlem
MrOranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyPrettyPrincess
Fel, det är lagligt för BM att odla och sälja till kanadensiska medborgare. Kryphålet här är att det inte står att du inte får sälja till en kanadensisk medborgare i ett annat land, inte heller att du som säljer har skyldighet att kolla upp dennes medborgarskap. Därför kan BM i godan ro fortsätta med det dom gör, för det är NI som gör det olagliga när ni beställer. Först och främst för att det är olagligt att ta emot det, för det andra är att ni inte är en kanadensisk medborgare (vilket Ni skulle falla på under kanadensisk lag).

Hur kan det vara det när det varesig är lagligt att odla eller sälja cannabis i Canada? Jag vet att polisen ser mellan fingrarna i vissa städer och delstater, men lagligt är det väl knappast någonstans?
2006-09-27, 15:31
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyPrettyPrincess
Jag och en kompis beställde discount förut.
Alla polare vi rökte ner med det sa att dom ALDRIG mer tänker lägga pengar på standardhasch igen. Alltså, det går inte jämföra, isf blir det typ att discount budsen är 100x bättre än standarden i sverige.

Du beställde alltså igenom E-Gold? Skrev du ditt riktiga namn och adress och fick paketet hem eller till närmaste postbyrå?
2006-09-27, 16:48
  #112
Medlem
Lite frågor Ang Budmail.

1. Vad är skillnaderna mellan "Super Premium Buds" , "Organic Buds" , "Premium Buds" , "Discount Buds" och "Stix" ?

Jag menar, kan man jämföra nått av de med White Widow, den andra med Skunk och så vidare ? Eller prismässigt? T.ex 500/5 för SPBuds och 450/5 för PBuds ...?


2. Har nån beställt mer än 30gr ? Tänkte sj beställa 56 eller 112gram direkt och ville först se om nån beställt och fått det hem eller så.

3. Varför säljerde inte på sidan WW, skunk, bubblegum, california light m.m ? och istället döpt det till sånna konstiga namn .. :S

hoppas de inte va mycke besvär, men ja tror de e många mer här som ställer samma frågor ...typ ..
2006-09-27, 16:59
  #113
Medlem
http://www.smokersguide.com/sg/Smoke...eed.php?id=409
http://www.smokersguide.com/sg/Smoke...eed.php?id=248
http://www.smokersguide.com/sg/Smoke...eed.php?id=281
http://www.smokersguide.com/sg/Smoke...eed.php?id=431

Lite info om några av de strains som finns på sidan ifall någon var nyfiken. De två första är deras super premium buds.
2006-09-27, 17:10
  #114
Medlem
techmans avatar
Vet inte riktigt hur de funkar..
Men om man nervis för att skicka det till sin postadress finns de ju alternativ..

Ett är ju att köpa en sån liten postlåda som brukar sitta i villaområden eller industriområden. Sen e det bara o skriva ett fiktivt namn och hänga upp den på en adress där sådana postlådor hänger i klasar, tex villaområden eller i utkanten av mindre städer..
Om man är nervös för att sen hämta det så kan man sätta lite kontraspionage på lådan och plocka upp de när man känner sig trygg..

Kanske inte de ultimata alternativet, men de e ju en idé iallafall..

Edit: Eller det kanske är olagligt?..sorry isåfall..
2006-09-27, 17:16
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techman
Vet inte riktigt hur de funkar..
Men om man nervis för att skicka det till sin postadress finns de ju alternativ..

Ett är ju att köpa en sån liten postlåda som brukar sitta i villaområden eller industriområden. Sen e det bara o skriva ett fiktivt namn och hänga upp den på en adress där sådana postlådor hänger i klasar, tex villaområden eller i utkanten av mindre städer..
Om man är nervös för att sen hämta det så kan man sätta lite kontraspionage på lådan och plocka upp de när man känner sig trygg..

Kanske inte de ultimata alternativet, men de e ju en idé iallafall..

Edit: Eller det kanske är olagligt?..sorry isåfall..


Kanske postbox ? men jag finner bara det i Stockholm ..inga i gbg, malmö eller andra ställen ...hmm
2006-09-27, 17:20
  #116
Medlem
techmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Kanske postbox ? men jag finner bara det i Stockholm ..inga i gbg, malmö eller andra ställen ...hmm

Kanske..Men jag har för mig att grisar har rätt att kolla vem som står på postboxen..
2006-09-27, 17:22
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techman
Kanske..Men jag har för mig att grisar har rätt att kolla vem som står på postboxen..


Seriöst ? Trodde fan de va "anonyma" ..helvete da ...Då kanske din ide är bra, men hmm ..hur skulle de funka ?

Lägga upp sån brevlåda i villa område å t.ex ha nummer 89 på den eller nått som ingen annan har, de i posten kommer kolla att nummer 89 inte existera..jobbat med det

Ne, tror inte de skulle funka...
2006-09-27, 17:28
  #118
Medlem
techmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Seriöst ? Trodde fan de va "anonyma" ..helvete da ...Då kanske din ide är bra, men hmm ..hur skulle de funka ?

Lägga upp sån brevlåda i villa område å t.ex ha nummer 89 på den eller nått som ingen annan har, de i posten kommer kolla att nummer 89 inte existera..jobbat med det

Ne, tror inte de skulle funka...

Hehe, inte så..Man skriver ett fiktivt namn på boxen, inte ett fiktivt nummer på adressen..
Vad jag vet så kan massor av människor ha samma nummer, men olika namn såklart. Så e det på mitt landställe iallafall. Jag tror inte posten kollar om det bor nån som heter så där, de bara stoppar i brevet där rätt namn står..
2006-09-27, 17:32
  #119
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techman
Vet inte riktigt hur de funkar..
Men om man nervis för att skicka det till sin postadress finns de ju alternativ..

Ett är ju att köpa en sån liten postlåda som brukar sitta i villaområden eller industriområden. Sen e det bara o skriva ett fiktivt namn och hänga upp den på en adress där sådana postlådor hänger i klasar, tex villaområden eller i utkanten av mindre städer..
Om man är nervös för att sen hämta det så kan man sätta lite kontraspionage på lådan och plocka upp de när man känner sig trygg..

Kanske inte de ultimata alternativet, men de e ju en idé iallafall..

Edit: Eller det kanske är olagligt?..sorry isåfall..
Är något i det här delforumet lagligt?

Besitter folk inte ens grundläggande postorderkunskap längre?
2006-09-27, 17:32
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techman
Hehe, inte så..Man skriver ett fiktivt namn på boxen, inte ett fiktivt nummer på adressen..
Vad jag vet så kan massor av människor ha samma nummer, men olika namn såklart. Så e det på mitt landställe iallafall. Jag tror inte posten kollar om det bor nån som heter så där, de bara stoppar i brevet där rätt namn står..

Aha ok ..för ja tänkte på området där jag bor. Eller lite längre bort, där är det så att alla brevlådor är samlade med namn och olika nummer..

A har nummer 10, B har nummer 12, C har nummer 14
och Z har 11, U har 9 och W har 13 ...

Om jag nu kommer X och lägger nummer 16 eller nått, de på posten sorterar brevet efter nummer ...och de kommer att se att nummer 16 inte existerar i de området, de kollar upp det i datorn ..de va iallafall så vi gjorde när vi sortera brevet och skulle dela ut det. Eller om de e sånna områden du säger där typ ALLA brev hamnar i en å samma låda så får folk gå och öppna och leta efter sina brev, men dom är ute på landet...knappast ja äger land ...haha

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback