Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Var står du i Ukraina-Rysslandkonflikten?
Jag håller på Ryssland
17,60%
126 röster
Jag är neutral
20,25%
145 röster
Jag håller på Ukraina
62,15%
445 röster
2024-05-10, 21:57
  #1
Medlem
Dumdrygs avatar
Eftersom det är mycket snack om ryzztroll och NATO-runkare i olika trådar så kan det vara intressant med en omröstning för att ta reda på hur Flashback står i Ukraina-Rysslandkonflikten. Så hur ställer du dig till Ukraina, Sveriges inblandning och NATO-medlemskapet?

1. Jag tycker att Ryssland har rätt att gå in i Ukraina och avbryta det åtta år långa inbördeskriget mot den ryska minoriteten i Donbass och jag hoppas Ryssland vinner kriget. Sanktionerna mot Ryssland var fel och orättvisa. Väst försöker underminera Ryssland genom att stödja Ukraina.

2. Jag är neutral och det spelar ingen roll för mig om Ukraina eller Ryssland vinner. Det bästa hade varit att Sverige höll sig utanför konflikten och inte skickade vapen och att vi inte gick med i NATO och inte bråkade med Ryssland i onödan. När det gäller sanktioner mot Ryssland borde Sverige i första hand göra det som gynnar Sverige.

3. Jag känner starkt för Ukraina och anser att de måste vinna. De slåss för allas demokrati och frihet och vi måste stödja Ukraina på alla sätt så långt det går med pengar och vapen för att besegra Ryssland. Om vi ger efter för Ryssland nu finns risk för värre hot, eventuellt att fler länder invaderas.
Citera
2024-05-10, 21:59
  #2
Medlem
OnkelUnkass avatar
Du glömde omröstningen?
Citera
2024-05-10, 22:02
  #3
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Du glömde omröstningen?

Nej jag hade massa problem att få till den. Var lite på fyllan.
Citera
2024-05-10, 22:11
  #4
Medlem
SvenHelsings avatar
Hade nog varit bättre med en omröstning där man kan se vilka som röstat vad. Misstänker att rätt många som röstar för att de hejar på Ryssland kommer att vara från nya konton med få inlägg.
Citera
2024-05-10, 22:28
  #5
Medlem
Dumdrygs avatar
Med tanke på hur ofta det slängs med uttryck som vatnik och ryzztroll på forumet så borde det ju vara fler som röstar på Ryssland tycker man? Eller?
Citera
2024-05-10, 22:36
  #6
Medlem
Europes avatar
”Jag håller på Ukraina” kan likaväl uttryckas som att ”jag håller på Sverige och Väst”, då vi ändå kommer tvingas att bemöta Rysslands (och de andra aggressiva diktaturernas) expansionspolitik och aggressivitet förr eller senare. Desto senare, desto mer kommer det att kosta, så lika bra att börja i Ukraina. Önsketänkande om att det går att undvika är just önsketänkande.

Jag är minst sagt emot PK och woke, men missnöje och frustration över samhällssjukdomarna i Sverige och Väst gör inte Ryssland till en vän, precis som Sovjetunionen inte var den vän som många vänstermänniskor ville föreställa sig på grund av sin frustration över saker i det egna samhället. Var inte en nyttig idiot. Ryssland ömmar för dig lika mycket som Sovjetunionen ömmade för Kirunasvenskarna.
__________________
Senast redigerad av Europe 2024-05-10 kl. 22:39.
Citera
2024-05-10, 22:37
  #7
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Med tanke på hur ofta det slängs med uttryck som vatnik och ryzztroll på forumet så borde det ju vara fler som röstar på Ryssland tycker man? Eller?

Tänk på att Ryssland har andra tidszoner än Sverige.
Det är mitt i natten där nu.
Citera
2024-05-11, 09:47
  #8
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Politik: inrikes --> Rysslands invasion av Ukraina 2022
/Moderator
Citera
2024-05-11, 10:00
  #9
Medlem
Jag "håller" lite på Ryssland. Men inte för att jag gillar Ryssland, utan för att jag inte tror att det var de som drog igång kriget, samt för att de bekämpar globalisterna till 100%.
Citera
2024-05-11, 10:36
  #10
Medlem
Bekämpar globalisterna? Hur jävla korkad får man bli? Tror du Ryssland drar sig tillbaka sen? De vill ju bli de nya globalisterna. Varför tror du BRICS länderna försöker skapa nått gemensamt? För att låta världen vara som den är idag?
Citera
2024-05-11, 11:22
  #11
Medlem
ändå 14% ryssrunkare det var fler än jag trodde
Citera
2024-05-11, 11:36
  #12
Avstängd
Jag håller på Ryssland, men svenskarna kommer aldrig att stödja Ryssland. Det finns tusentals anledningar till detta: historisk russofobi: rysskräck – en röd tråd i den svenska historien, HBTQ++-förbudet i Ryssland vilket retar svenska hbtq-majoriteten, ekonomiska recessionen i Sverige orsakad av antiryska sanktioner, vanliga dvärgs avundsjuka till en jätte, otaliga segrar av ryska militären och nederlag för svenska militära, svenska misslyckanden i rymden och ryska rymdprestationer...
Med ett ord finns många anledningar - "Mitt namn är Legion, för vi är många."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback