Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-09, 18:57
  #1
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Shoo.

Tänkte fråga flashback hur läget ser ut på arbetsmarknaden och fråga om lite tips om hur man kan få in "foten i dörren" hos något företag? börjar gärna från internship då jag är nybörjare och har mycket kvar att lära. Grejen är att varje t.om internship position som annonseras ut på linkedin har minst 160 applicants, hur fan ska man kunna sticka ut från mängden med sån competition från folk som förmodligen är betydligt mer intelligenta och bättre kodare än yours truly. Jag har typ 100 IQ (max) och kan göra fula statiska webbsidor i react och "enkla" consoleprogram i C# (utan hjälp från chatgpt), räcker det för att kunna jobba som junior dev i dagsläget nu med all bra AI som Devin och allt?

Jag har letat efter både internship och junior dev positioner i några månader, typ 4 ansökningar per dag men får inte ens någon interview trots hundratals ansökningar.
__________________
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2024-05-09 kl. 19:02.
Citera
2024-05-09, 20:23
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Shoo.

Tänkte fråga flashback hur läget ser ut på arbetsmarknaden och fråga om lite tips om hur man kan få in "foten i dörren" hos något företag? börjar gärna från internship då jag är nybörjare och har mycket kvar att lära. Grejen är att varje t.om internship position som annonseras ut på linkedin har minst 160 applicants, hur fan ska man kunna sticka ut från mängden med sån competition från folk som förmodligen är betydligt mer intelligenta och bättre kodare än yours truly. Jag har typ 100 IQ (max) och kan göra fula statiska webbsidor i react och "enkla" consoleprogram i C# (utan hjälp från chatgpt), räcker det för att kunna jobba som junior dev i dagsläget nu med all bra AI som Devin och allt?