Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-08, 16:21
  #1
Medlem
Har detta efter strsss
Citera
2024-05-08, 16:25
  #2
Medlem
Har du testat röka gräs?
Har du blivit av med stressen?
Har du testat meditera regelbundet?
Citera
2024-05-08, 16:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetj4vel
Har du testat röka gräs?
Har du blivit av med stressen?
Har du testat meditera regelbundet?

Har ej testag gräs

Försöker bli av med stress genom promenader och guidad meditation
Citera
2024-05-08, 18:50
  #4
Medlem
Thraxxs avatar
Ja snälla om någon vet om det finns någon medicin som förbättrar anhedoni ens det minsta så vill jag veta 🙏

Anhedoni är det värsta jag någonsin upplevt hemsk är det man blir helt galen.

TS hur länge har du haft det?
Citera
2024-05-08, 19:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Ja snälla om någon vet om det finns någon medicin som förbättrar anhedoni ens det minsta så vill jag veta 🙏

Anhedoni är det värsta jag någonsin upplevt hemsk är det man blir helt galen.

TS hur länge har du haft det?

Ca 1 år, dudå?
Citera
2024-05-08, 20:35
  #6
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen1990
Ca 1 år, dudå?

Lite över ett år nu och utan några framsteg tyvärr, varje dag är totalt meningslös bokstavligt talat utan några känslor för någonting.

Den enda jag fick information jag läst mig till idag var en antidepressiv medicin av namnet Brintellix som tydligen skulle vara effektiv mot Anhedoni. Ska höra med min läkare om denna medicinen i morgon och höra vad han tycker.
Citera
2024-05-08, 20:38
  #7
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Lite över ett år nu och utan några framsteg tyvärr, varje dag är totalt meningslös bokstavligt talat utan några känslor för någonting.

Den enda jag fick information jag läst mig till idag var en antidepressiv medicin av namnet Brintellix som tydligen skulle vara effektiv mot Anhedoni. Ska höra med min läkare om denna medicinen i morgon och höra vad han tycker.

Voxra är bättre, men om ångest också är problemet så tenderar den tyvärr att öka volymen även där.
Citera
2024-05-08, 21:10
  #8
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Voxra är bättre, men om ångest också är problemet så tenderar den tyvärr att öka volymen även där.

Hur vet du att Voxra är bättre än Brintellix? Egen erfarenhet av båda preparaten? Eller har du tidigare haft problem med Anhedoni?

Ångest har jag haft hela livet för jag har GAD. Men tenderar Voxra dock att göra någonting bättre för såna med Anhedoni? Om den ger mig mer ångest men hjälper mig med att få fram alla mina nu frånvarande känslor så är jag klart på att testa.
Citera
2024-05-08, 21:13
  #9
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Hur vet du att Voxra är bättre än Brintellix? Egen erfarenhet av båda preparaten? Eller har du tidigare haft problem med Anhedoni?

Ångest har jag haft hela livet för jag har GAD. Men tenderar Voxra dock att göra någonting bättre för såna med Anhedoni? Om den ger mig mer ångest men hjälper mig med att få fram alla mina nu frånvarande känslor så är jag klart på att testa.

Jag har gått igenom antidepp från A till Ö och nu inne på neuroleptika-biblioteket.
Citera
2024-05-08, 21:44
  #10
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Jag har gått igenom antidepp från A till Ö och nu inne på neuroleptika-biblioteket.

Får testa både Voxra & Brintellix separat och uppdatera dig framöver om jag känner någon förbättring på någon av dessa. Allt jag önskar är enbart få tillbaka min känslor som en normal människa och få uppleva världen igen utan att vara en robot.
Citera
2024-05-08, 22:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Ja snälla om någon vet om det finns någon medicin som förbättrar anhedoni ens det minsta så vill jag veta 🙏

Anhedoni är det värsta jag någonsin upplevt hemsk är det man blir helt galen.

TS hur länge har du haft det?

Psilocybin.
Citera
2024-05-08, 22:54
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husmusen7
Psilocybin.

Är Psilocybin bra mot anhedoni? Trodde det var främst mot serotonin
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback