Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 23:30
  #1
Medlem
greger-von-ross avatar
Kära flashback. Jag är en bilburen person. Jag tar bilen vart jag än ska. Framåt, bakåt ja till och med upp och ner ibland. Men idag var jag så illa tvungen att åka buss. Det här händer nästintill aldrig. Jag stannar hellre hemma än att åka buss men idag hade jag helt enkelt inget val..

Jag klev på bussen vid begynnelsehållplatsen och nickade artigt till chauffören. Då slog det mig att jag var ensam passagerare på bussen. Det blev obekvämt. Nästan lite intimt. Men där satt jag själv med busschauffören i trettio minuter till ändhållplatsen eftersom ingen annan passagerare skulle på under resan. När jag väl skulle gå av slog det mig att jag kanske måste tacka för resan nu när det blev så intimt. Nästan som taxi. Men jag bara log och gick av. Tror busschauffören blev lite arg för att jag inte sa tack eller nåt. Fan, nu får man ju ångest. Är jag en dålig passagerare?

Snälla flashback. Berättar hur man åker buss som ett proffs så jag slipper skämmas om jag någonsin ska göra det igen.

Vänligen,
Greger Von Roos
Citera
2024-04-26, 23:35
  #2
Medlem
Djungelskribentens avatar
Du är inte en dålig passagerare egentligen, men det finns nog risk att den där busschauffören har gråtit hela kvällen på grund av detta. Du får helt enkelt fortsätta åka samma linje tills du träffar samma chaufför igen och kan be om ursäkt
Citera
2024-04-27, 00:14
  #3
Medlem
Timoteuss avatar
En riktigt proffsig bussåkare har matsäck. Samt skräppåse och våtservetter.

Håret ska vara slätkammat och väskan ska vara lagom stor så att man får plats med den mellan fötterna, men utan att inkräkta på grannens plats. Detta oavsett om någon sitter bredvid en.

Är bussproffset kvinna bör hon säga tack. Är det en man måste han inte säga det högt, men bör definitivt höja handen till tack så att föraren ser det i spegeln.
Citera
2024-04-27, 00:24
  #4
Medlem
Poteters avatar
Jag brukar alltid skicka ett tackkort till busschauffören.
https://i.postimg.cc/jSL9nR4v/buss.png

Det finns många käcka tackkort till busschauförer på zazzle.se
https://www.zazzle.se/drivrutinsbedo...92333766583035
__________________
Senast redigerad av Poteter 2024-04-27 kl. 00:28.
Citera
2024-04-27, 01:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greger-von-ros
Kära flashback. Jag är en bilburen person. Jag tar bilen vart jag än ska. Framåt, bakåt ja till och med upp och ner ibland. Men idag var jag så illa tvungen att åka buss. Det här händer nästintill aldrig. Jag stannar hellre hemma än att åka buss men idag hade jag helt enkelt inget val..

Jag klev på bussen vid begynnelsehållplatsen och nickade artigt till chauffören. Då slog det mig att jag var ensam passagerare på bussen. Det blev obekvämt. Nästan lite intimt. Men där satt jag själv med busschauffören i trettio minuter till ändhållplatsen eftersom ingen annan passagerare skulle på under resan. När jag väl skulle gå av slog det mig att jag kanske måste tacka för resan nu när det blev så intimt. Nästan som taxi. Men jag bara log och gick av. Tror busschauffören blev lite arg för att jag inte sa tack eller nåt. Fan, nu får man ju ångest. Är jag en dålig passagerare?

Snälla flashback. Berättar hur man åker buss som ett proffs så jag slipper skämmas om jag någonsin ska göra det igen.

Vänligen,
Greger Von Roos
Du kan ju hälsa lite artigt än bara titta som en idiot och se allmänt korkad ut. Är du stum?
Citera
2024-04-27, 19:24
  #6
Medlem
Djungelskribentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greger-von-ros
Kanske ska ringa bussbolaget och be om tips.
Hoppas han inte blev sårad..

Uppdatera gärna hur det gick, kunde inte sova inatt pga ovissheten rörande den här stackars busschauffören.
Citera
2024-04-28, 07:33
  #7
Moderator
Sun Rulers avatar
Förtydligade rubriken.

/Moderator
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3603354

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback