Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-04-26, 11:49
  #49
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jag hade självklart talat om för vederbörande att man uttalar sig inte så mot svenskar i svenskarnas land sen hade jag ringt chefen och tidningen. Jag har inte PMS längre det var länge sen.

Klart du hade.

Vad skulle chefen å tidningen gjort då, tror du?
TS har ju hört av sig till SL utan att få gehör.

Jag tycker det här är en gnällspikstråd för gnällspikar, kanske även mig inräknat.
Citera
2024-04-26, 13:05
  #50
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Klart du hade.

Vad skulle chefen å tidningen gjort då, tror du?
TS har ju hört av sig till SL utan att få gehör.

Jag tycker det här är en gnällspikstråd för gnällspikar, kanske även mig inräknat.
Just det ingen bryr sig om rasism mot svenskar. DET SKA UPPMÄRKSAMMAS!
Citera
2024-04-27, 22:16
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smike
Jag åkte söndagen den 14 april från Nynäshamn till Stockholm. Antingen fungerade inte maskinen i Nynäshamn, eller så blippade jag inte ordentligt, men på tunnelbanan på väg hem blev jag stoppad av en kontrollant, en kvinna med invandrarbakgrund, som påstod att det inte fanns någon betalning på mitt VISA-kort. När hon insisterade på att jag skulle betala deras drakoniska straffavgift och jag reagerade på summan, sa hon, ungefär, att "det ska väl en svenne som du har råd med".
Jag har kontaktat SL i detta ärende men hittills blivit helt ignorerad. Är detta verkligen något man ska behöva finna sig i? Det ska sägas att jag inte förolämpade henne på något sätt.


Du åkte pendel från Nynäshamn och blev kontrollerad på t-banan? Man ska väl gå genom spärr vid byte från pendeltåg till tunnelbana, eller?
Citera
  • 4
  • 5
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3603116

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback