Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-25, 22:38
  #37
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Rasism mot resande-folket? Fan TS, inte ens moderatorerna tyckte din trådstart var tydlig.
Citera
2024-04-25, 23:19
  #38
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Mes.
Betala nästa gång du nyttjar allmänna kommunikationer.
Sluta grina.

Mes de luxe.

Vi skäms.
Vi skäms.

Följer man utvecklingen i USA så ser man ett enormt hat mot vita där från svarta. Detta kommer troligtvis, stegvis att dra sig mot Sverige och har nog redan gjort. Detta är typ steg 1. Så jag ser TS resonemang i det långa loppet även om det bara är en liten sak just nu.
Citera
2024-04-25, 23:47
  #39
Medlem
Gosifs avatar
Går det inte betala på nån app istället?
Citera
2024-04-26, 00:09
  #40
Medlem
frasons avatar
Om det hänt, polisanmäl för HMF.
Citera
2024-04-26, 01:52
  #41
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Du får ursäkta mig, men sen när började det anses vara rasistiskt att använda ordet svenne? Jag hör ordet så gott som dagligen och jag har aldrig tänkt tanken att det skulle vara rasistiskt. Än mindre tagit illa upp av ordet.

Edit: Min enda egentliga reflektion från din spretiga trådstart är att det är märkligt att du uppenbarligen tycker det är värre att bli kallad svenne än att få betala en tilläggsavigft på 1850 kr.
Det motsvarar ordet blatte.
Citera
2024-04-26, 07:13
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smike
För tredje gången. Rasism mot etniska svenskar. Jag belyser ett samhällsproblem. Vad har det med att vara lipsill att göra? Menar du att alla individer som belyser problem är lipsillar? Du verkar trög.
Du kan inte anmäla henne för rasism då vår diskrimineringslag är så fantastiskt uppbyggd att man inte kan diskriminera någon för att vara svensk. Hade hon sagt bög hade du haft ett case.
Citera
2024-04-26, 10:28
  #43
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smike
Jag åkte från pendelstation som är ovan jord och öppen och gick sedan genom gången med föreställningen att jag hade betalt resan. Mitt inlägg handlar om rasism mot etniska svenskar, inte egentligen om något annat.
Det är ett högst olämpligt beteende från en förortsbrud som visar vad hon tycker om vita män. Oacceptabelt.

Hon skulle förklarat sakligt och korrekt vad du gjort fel, och insisterat på att ge dig en bot. Det är hennes jobb. Hennes bedömning av dig, eller en gravid svart kvinna, eller en chilensk gubbe kan hon ventilera med sina rasistkollegor på rasten.
Citera
2024-04-26, 10:40
  #44
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Skummade igenom tråden och det verkar ju röra sig om nåt slags envarsgripande med annan brottsrubricering än vad fan planking nu rubriceras som.
Hur jävla trög är du. FRÅGESTÄLLNINGEN VAR SKA VI SVENSKAR FINNA OSS I RASISMEN MOT SVENSKAR I VÅRT EGET LAND.
Svaret är självklart nej.
Citera
2024-04-26, 10:41
  #45
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smike
Jag åkte söndagen den 14 april från Nynäshamn till Stockholm. Antingen fungerade inte maskinen i Nynäshamn, eller så blippade jag inte ordentligt, men på tunnelbanan på väg hem blev jag stoppad av en kontrollant, en kvinna med invandrarbakgrund, som påstod att det inte fanns någon betalning på mitt VISA-kort. När hon insisterade på att jag skulle betala deras drakoniska straffavgift och jag reagerade på summan, sa hon, ungefär, att "det ska väl en svenne som du har råd med".
Jag har kontaktat SL i detta ärende men hittills blivit helt ignorerad. Är detta verkligen något man ska behöva finna sig i? Det ska sägas att jag inte förolämpade henne på något sätt.
Nej vi ska inte behöva finna oss i. I vårt eget land.
Citera
2024-04-26, 10:44
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Du kan inte anmäla henne för rasism då vår diskrimineringslag är så fantastiskt uppbyggd att man inte kan diskriminera någon för att vara svensk. Hade hon sagt bög hade du haft ett case.

Fast nu står det väl ändå inte i t.ex HMF lagen att denna endast gäller vissa etniciteter, utan i detta land ska vi ju ha likhet inför lagen? Att vårt bullshit rättsväsende sedan applicerar lagarna efter vilken hudfärg man har är ju den riktiga rasismen och ytterst underligt att det tillåts fortsätta.
Citera
2024-04-26, 10:49
  #47
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Hur jävla trög är du. FRÅGESTÄLLNINGEN VAR SKA VI SVENSKAR FINNA OSS I RASISMEN MOT SVENSKAR I VÅRT EGET LAND.
Svaret är självklart nej.

Så vad gör du mot det? Förutom att få PMS-utbrott på internet?
Citera
2024-04-26, 11:09
  #48
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Så vad gör du mot det? Förutom att få PMS-utbrott på internet?
Jag hade självklart talat om för vederbörande att man uttalar sig inte så mot svenskar i svenskarnas land sen hade jag ringt chefen och tidningen. Jag har inte PMS längre det var länge sen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3603116

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback