Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-23, 20:37
  #1
Medlem
Idag sa jag till min sambo att jag inte vill leva mer, att jag skulle åka iväg och inte komma tillbaka.
Jag har sagt några gånger sista tiden att jag inte mår bra..
Han sa att jag borde söka hjälp då på sjukhuset sen gick han in i lägenheten och jag gick till min bil. Jag Var borta 1,5 timme utan att han ringde och kollade om jag fortfarande levde….

Vad tycker ni
Citera
2024-04-23, 20:39
  #2
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jossaa
Idag sa jag till min sambo att jag inte vill leva mer, att jag skulle åka iväg och inte komma tillbaka.
Jag har sagt några gånger sista tiden att jag inte mår bra..
Han sa att jag borde söka hjälp då på sjukhuset sen gick han in i lägenheten och jag gick till min bil. Jag Var borta 1,5 timme utan att han ringde och kollade om jag fortfarande levde….

Vad tycker ni

Om dig eller om honom?
ps: åkte du hem igen?
__________________
Senast redigerad av Fummy 2024-04-23 kl. 20:44.
Citera
2024-04-23, 20:41
  #3
Avstängd
Psykakuten för din del, det är vad vi förordar.
Citera
2024-04-23, 20:44
  #4
Medlem
svensksimps avatar
Om man tror att det finns hjälp att få så är man dum. Hjälp finns inte mer än gällande tex praktiska och fysiska saker så som ett brutet ben. Problemet kan också vara så att man inte mår tillräckligt dåligt för att orka ta livet, eller som jag dessutom vara en feg krake.
Citera
2024-04-23, 20:46
  #5
Medlem
SmegmaFris avatar
Tråkig läsning, men låter ärligt talat som att han inte bryr sig.
Har du mått dåligt länge?
Hur behandlar du din sambo?
Citera
2024-04-23, 20:47
  #6
Avstängd
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jossaa
Idag sa jag till min sambo att jag inte vill leva mer, att jag skulle åka iväg och inte komma tillbaka.
Jag har sagt några gånger sista tiden att jag inte mår bra..
Han sa att jag borde söka hjälp då på sjukhuset sen gick han in i lägenheten och jag gick till min bil. Jag Var borta 1,5 timme utan att han ringde och kollade om jag fortfarande levde….

Vad tycker ni

Han kanske inte riktigt vet hur han ska bete sig i sådana situationer, jag tycker inte du ska läsa in för mycket i det och tolka det som att han inte bryr sig.

Och om du mår dåligt så gör du bäst i att söka hjälp först och främst, så får det ordna upp sig med sambon sen, lite senare.
Citera
2024-04-23, 20:49
  #7
Medlem
Låter som du söker en reaktion från din sambo. Det är inte sunt!

Ta tag i din hälsa och sök hjälp.
Citera
2024-04-23, 20:55
  #8
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Han kanske har nog med sig själv.
Citera
2024-04-23, 21:03
  #9
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jossaa
Idag sa jag till min sambo att jag inte vill leva mer, att jag skulle åka iväg och inte komma tillbaka.
Jag har sagt några gånger sista tiden att jag inte mår bra..
Han sa att jag borde söka hjälp då på sjukhuset sen gick han in i lägenheten och jag gick till min bil. Jag Var borta 1,5 timme utan att han ringde och kollade om jag fortfarande levde….

Vad tycker ni

Var hans reaktion lika som dom första gångerna du sa samma sak?

Visst, han borde finnas där för dig som stöd men om du säger samma sak å ofta å du inte gör nåt (söker hjälp) så kan jag faktiskt förstå hans reaktion. Det ligger främst hos dig att vara hjälp sökande. Och nej, jag är inte empatilös.

Hoppas du får ordning på ditt mående 🧡
Citera
2024-04-23, 21:06
  #10
Medlem
AnnaChiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jossaa
Idag sa jag till min sambo att jag inte vill leva mer, att jag skulle åka iväg och inte komma tillbaka.
Jag har sagt några gånger sista tiden att jag inte mår bra..
Han sa att jag borde söka hjälp då på sjukhuset sen gick han in i lägenheten och jag gick till min bil. Jag Var borta 1,5 timme utan att han ringde och kollade om jag fortfarande levde….

Vad tycker ni

Självmordstankar och planer är allvarligt. Så pass allvarligt att man inte ska använda det som ett vapen mot någon annan eller hålla på att spela ett spel med att hota om det. Om du mår så dåligt så är det psykakuten du ska kontakta, du bör åka dit så fort du får såna tankar i huvudet.

Du måste ta ansvar för din egen hälsa, du kan inte manipulera fram reaktioner hos din man eller någon annan. Det är bara fult att göra så. Det är personalen inom psykiatrin som ska hjälpa dig, där kan du även få hjälp att prata om dina relationer.

Sök hjälp nu.
Citera
2024-04-23, 21:17
  #11
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jossaa
Idag sa jag till min sambo att jag inte vill leva mer, att jag skulle åka iväg och inte komma tillbaka.
Jag har sagt några gånger sista tiden att jag inte mår bra..
Han sa att jag borde söka hjälp då på sjukhuset sen gick han in i lägenheten och jag gick till min bil. Jag Var borta 1,5 timme utan att han ringde och kollade om jag fortfarande levde….

Vad tycker ni
För lite information för att tycka till. Men....
Han tycker kanske att du använder ditt psykiska mående mot honom.
Att du håller på och blandar in honom i dina grejer.
Att du inte tar ansvar för dig själv utan lägger det på honom å han tycker detta händer ofta och är jobbigt?
Att du brukar säga saker som inte stämmer.
Att du har lämnat tidigare och kommit tillbaka - har du det?
Att det inte är riktigt klart att du skulle ta livet av dig - bara att du inte ville leva mer vilket man ju kan känna då och då. Och att du inte skulle komma tillbaka - dvs åka hem till en kompis och slagga och sedan hyra en egen lägenhet
-------
Eller så var det tydligt och han struntar i dig.
------
frågor:
Men har du självmordstankar?
Planer?
i så fall skall du vända dig till sjukhuset om livet känns hopplöst.
Kram.
__________________
Senast redigerad av StudiumValor 2024-04-23 kl. 21:28.
Citera
2024-04-23, 21:19
  #12
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jossaa
Idag sa jag till min sambo att jag inte vill leva mer, att jag skulle åka iväg och inte komma tillbaka.
Jag har sagt några gånger sista tiden att jag inte mår bra..
Han sa att jag borde söka hjälp då på sjukhuset sen gick han in i lägenheten och jag gick till min bil. Jag Var borta 1,5 timme utan att han ringde och kollade om jag fortfarande levde….

Vad tycker ni

Att du är manipulativ, och att han har tröttnat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback