Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-21, 19:40
  #1
Medlem
Jag är lite högkänslig, droger, mediciner, allt sådant intresserar mig.
Jag har varit av å på antidepp i över två år.
Jag pallar aldrig mer än en månad.
Maxdos ssri är väldigt intressant, jag är ute efter att bli helt nollad i huvudet. Jag kan inte minnas när jag upplevde detta senast.
Det var setralin, 150-200mg, jag vet inte vad jag låg på, det var så länge sen.
Jag pallar inte antidepp, jag har försökt nu i över två år och upptrappnings schemat gör mig dum i huvudet, biverkningarna gör att jag lägger av.
Jag slutar och börjar missbruka något annat istället.
Jag vet, inte okej.
Jag har försökt få utskrivet Haldol, utan framgång.
Detta är vad jag har till min befogenhet, ett helt skåp med antidepressiva.
Nu, jag behöver era bästa tips för att nå max dos av ssri/snri så snabbt som möjligt.
Jag har testat tagit maxdos av olika ssri, jag kan känna smaken av den känslan.
Men de svåra biverkningarna gör att jag inte orkar stå ut nästa dag.
Jag har inte bensodiazepiner, jag har Miratzapin som jag förstår är en stor faktor i detta.
Hur ska jag lägga upp detta?
Jag behöver en ungefärlig upptrappning på en vecka, typ, till maxdos av valfri ssri, setralin skulle jag mest köra på, eftersom jag får mest den nollade känslan av den medicinen (200mg).
Googlande har varit splittrande, försöker mest bilda mig en uppfattning av eran expertis.
__________________
Senast redigerad av Analblekning 2024-04-21 kl. 19:47.
Citera
2024-04-21, 19:59
  #2
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analblekning
Jag är lite högkänslig, droger, mediciner, allt sådant intresserar mig.
Jag har varit av å på antidepp i över två år.
Jag pallar aldrig mer än en månad.
Maxdos ssri är väldigt intressant, jag är ute efter att bli helt nollad i huvudet. Jag kan inte minnas när jag upplevde detta senast.
Det var setralin, 150-200mg, jag vet inte vad jag låg på, det var så länge sen.
Jag pallar inte antidepp, jag har försökt nu i över två år och upptrappnings schemat gör mig dum i huvudet, biverkningarna gör att jag lägger av.
Jag slutar och börjar missbruka något annat istället.
Jag vet, inte okej.
Jag har försökt få utskrivet Haldol, utan framgång.
Detta är vad jag har till min befogenhet, ett helt skåp med antidepressiva.
Nu, jag behöver era bästa tips för att nå max dos av ssri/snri så snabbt som möjligt.
Jag har testat tagit maxdos av olika ssri, jag kan känna smaken av den känslan.
Men de svåra biverkningarna gör att jag inte orkar stå ut nästa dag.
Jag har inte bensodiazepiner, jag har Miratzapin som jag förstår är en stor faktor i detta.
Hur ska jag lägga upp detta?
Jag behöver en ungefärlig upptrappning på en vecka, typ, till maxdos av valfri ssri, setralin skulle jag mest köra på, eftersom jag får mest den nollade känslan av den medicinen (200mg).
Googlande har varit splittrande, försöker mest bilda mig en uppfattning av eran expertis.
Insättningsbiverkningarna kommer bli värre om du ökar dosering för snabbt så har du inte stått ut med biverkningarna under ett seriöst upptrappningsschema (minst 1 vecka mellan dosökning) för SSRI så lär du knappast stå ut om du ökar till 200 mg sertralin på en vecka. Eftersom biverkningarna verkar besvärliga för dig kan man ju fråga sig om SSRI verkligen är för dig? Hur fungerar det med mirtazapin? Hur har det fungerat med SNRI?
Citera
2024-04-21, 20:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Insättningsbiverkningarna kommer bli värre om du ökar dosering för snabbt så har du inte stått ut med biverkningarna under ett seriöst upptrappningsschema (minst 1 vecka mellan dosökning) för SSRI så lär du knappast stå ut om du ökar till 200 mg sertralin på en vecka. Eftersom biverkningarna verkar besvärliga för dig kan man ju fråga sig om SSRI verkligen är för dig? Hur fungerar det med mirtazapin? Hur har det fungerat med SNRI?

Miratzapin 15mg för sömnen.
Nästan lagt på mig 20kg på några månader, hatar det, men märker starkt hur dom påverkar biverkningarna av ssri, och andra läkemedel. Svårt med sömnen utan, men detta kan ju motverkas med melatonin, och extra resurser.
Venlafaxin, funkar väldigt likt ssri, bara det att jag får tefats pupiler av även de lägsta doserna 75/35,6?mg Eller vad dom ligger på.
Detta hade inte varit ett problem, bara det att jag har en morsa som jämför mina pupiller, därför är jag också rädd att dom verkar stora.
Annars upplever jag venlafaxin som vilken ssri som helst.
Men har hört att venlafaxin noradrenalinska egenskaper uppkommer efter en viss dos.
Men jag har aldrig kommit så långt med den medicinen.
Citera
2024-04-25, 22:43
  #4
Medlem
Inte mycket aktivitet på denna tråd, ahem.
Jag började då med 100mg setralin. Det har gått ungefär 4dagar.
När kan jag dos öka? kan jag direkt gå på 200mg eller måste jag ta en vecka med 150mg först?
Jag har också några mao hämmare jag kan slänga in för skojs skull, (icke selektiva).
Jk, Jk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback