Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-21, 14:40
  #1
Medlem
Enligt helagotland så saknas Robert Zelmanis 23 år sedan i Tisdags. Han är lettisk och spelar som mittback i FC Gute, division 2. Gutes ordförande samt hans pappa befarar det värsta.

Han har hela tiden sagt till Gute och sin familj att han trivs i Visby och på Gotland så självmord borde gå bort men ändå känns det som att de antyder det.
Citera
2024-04-21, 14:56
  #2
Medlem
kaffekoppens avatar
Länk till (låst) artikel.

Hoppas verkligen inte självmord.
Citera
2024-04-21, 21:06
  #3
Medlem
Han har alltså varit försvunnen sedan i Tisdags och dom skriver inget förrän idag? Det tolkar jag mer på att dom mycket väl vet vart han befinner sig, eller är på väg
Citera
2024-04-22, 14:30
  #4
Moderator
pudelluss avatar
Förnamnet korrigerat till Roberts i rubriken, Gotland tillagt.

/Mod
Citera
2024-04-22, 21:30
  #5
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag fattar inte riktigt om han är försvunnen på Gotland, i Lettland eller någon annanstans? Jag tycker man kunde gå ut med var han sågs senast...
Citera
2024-04-23, 05:56
  #6
Moderator
pudelluss avatar
Artikeln på helagotland.se 21/4 är som sagt låst, men det framgår att det är klubben som anmält försvinnandet.
Citat:
FC Gute gjorde omgående en polisanmälan, och Zelmanis, som kom till klubben i vintras, har sen dess sökts av polis.

Enligt Sveriges Radio misstänks inte brott i nuläget.
https://sverigesradio.se/artikel/fc-...tyder-pa-brott
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback