Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-20, 12:14
  #1
Medlem
Hej Flashback!
Jag tänkte föra över lite data från en gammal dator till min nya, men när jag kopplar in min gamla SSD i nya datorn så får inte skärmen någon signal, drar jag ut gamla disken igen så kommer signalen till skärmen tillbaka, hur har jag lyckats med detta?
Citera
2024-04-20, 14:19
  #2
Medlem
Det låter som det kan vara ett elektriskt fel. Har du flera uttag ock kablar du kan pröva med?
Har du någon annan möjlighet att koppla in skärmen?
Byt och flytta runt så mycket du kan.
Citera
2024-04-20, 14:25
  #3
Medlem
usb skärm ? usb disk ?
överskridit strömuttaget ? Kör du med usb hub ?
Citera
2024-04-20, 15:21
  #4
Medlem
Koppla in din gamla SSD via en sån här borde vara problemfritt.
https://noerdic.se/collections/exter...nclosure-k2568
Citera
2024-04-20, 16:00
  #5
Medlem
Ska kolla samtliga tips, tackar så hjärtligt!
Citera
2024-04-20, 20:48
  #6
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AggroSiv
Hej Flashback!
Jag tänkte föra över lite data från en gammal dator till min nya, men när jag kopplar in min gamla SSD i nya datorn så får inte skärmen någon signal, drar jag ut gamla disken igen så kommer signalen till skärmen tillbaka, hur har jag lyckats med detta?

Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Du skall inte sätta in i 2an det är inte bra kan bli av skit

Men en så bristfällig förklaring så kanske svaret från skojabara är det bästa du kommer att få.
Hur maskinkonfigurationen ut? Hur kopplar du in disken? USB? Hub? Hubb i skärmen? Är det en systemdisk (med os) eller ren datadisk?
När du "drar ut" den (ur 2:an!?) startar du då om datorn efteråt eller kommer bilden direkt utan omstart? Förtusatt att du kör windows, har du kollat eventloggen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback