Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-19, 10:43
  #1
Medlem
Skrivaren krånglar genom att inte lyckas greppa tag om papper. Hur lösa detta problem? Uppskattar alla råd jag kan få.

Vet inte om tråden ligger rätt. Mod får gärna flytta tråden om den ligger fel.
Citera
2024-04-19, 11:00
  #2
Moderator
yz44s avatar
Vore bra att veta vilken skrivare det handlar om, finns ganska många med olika arbetssätt.
Citera
2024-04-19, 11:07
  #3
Medlem
Megaforces avatar
Om det är gummit som hårdnat så kan man försöka tvätta rent med isopropanol. Lite beroende på vad det är för material så kan det fungera bättre med aceton eller handsprit med glycerol.
Citera
2024-04-19, 11:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Vore bra att veta vilken skrivare det handlar om, finns ganska många med olika arbetssätt.

Samsung xpress m2026
Citera
2024-04-19, 11:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Om det är gummit som hårdnat så kan man försöka tvätta rent med isopropanol. Lite beroende på vad det är för material så kan det fungera bättre med aceton eller handsprit med glycerol.

Vad mer kan man använda? Skriv allt du kommer på.
Citera
2024-04-19, 11:57
  #6
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Www2043
Vad mer kan man använda? Skriv allt du kommer på.
Har funkat för mig att hålla i pappret och hjälpa skrivaren på traven genom att pressa lite samtidigt som man startar utskriften ...Kan också göra skillnad hur mycket papper man lägger i.
Citera
2024-04-19, 12:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Har funkat för mig att hålla i pappret och hjälpa skrivaren på traven genom att pressa lite samtidigt som man startar utskriften ...Kan också göra skillnad hur mycket papper man lägger i.

Hur ska man pressa? Ska det vara mycket eller lite papper?
Citera
2024-04-19, 12:02
  #8
Medlem
Hjulen som ska mata papprena kanske inte fungerar. Ett första steg är att hjälpa papperet in i initiala fasen så du vet om det är inmataren eller hjulen som inte funkar.
Citera
2024-04-19, 12:10
  #9
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Www2043
Hur ska man pressa? Ska det vara mycket eller lite papper?
Du håller i botten på det tomma pappret som skrivaren försöker använda vid utskriften och när du hör att skrivaren försöker ta pappret vid utskrift så föser du in pappret och då har skrivaren lyckats använda pappret själv men var inte för hårdhänt ...Fyll upp pappersfacket.
Citera
2024-04-19, 13:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Du håller i botten på det tomma pappret som skrivaren försöker använda vid utskriften och när du hör att skrivaren försöker ta pappret vid utskrift så föser du in pappret och då har skrivaren lyckats använda pappret själv men var inte för hårdhänt ...Fyll upp pappersfacket.

Jag har försökt men skrivaren lyckas inte ens få något grepp om pappren. Varför och hur lösa detta?
Citera
2024-04-19, 13:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-Granne
Hjulen som ska mata papprena kanske inte fungerar. Ett första steg är att hjälpa papperet in i initiala fasen så du vet om det är inmataren eller hjulen som inte funkar.

Hjulen snurrar. Jag försöker hjälpa pappret in i skrivaren men det fungerar inte. Den klarar inte av att greppa papper.
Citera
2024-04-19, 13:20
  #12
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Www2043
Jag har försökt men skrivaren lyckas inte ens få något grepp om pappren. Varför och hur lösa detta?
Såg att skrivaren har vissa problem om den använder äldre mjukvara / version https://i.ibb.co/P4Zp3PG/Screenshot-20240419-131226.png så kan vara värt att uppgradera om du inte redan har firmware V3.00.01.24 som finns att hämta https://support.hp.com/us-en/drivers...eries/16462610
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback