Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-17, 18:42
  #1
Medlem
Sambon har startat en sajt för make up produkter och annat fruntimmers tjafs, alltså en webshop man kan beställa ifrån.

För att göra det optimalt hänvisade it företaget att dem rekomenderar att man även bör registrera sig som kund när man handlar för att på såsätt ha koll över kundbasen och kunna skicka ut nyhetsbrev/erbjudanden/you name it!

Efter en viss tid så fungerar dock inte registreringen, du kan regga ett konto och det ser ut som att det är OK men kan sedan inte logga in, inte heller i admin panelen kan man se att kontot är registrerat, någonstans brister det alltså.

Enkel webshop byggd i WP, vad kan felet va? Vart ska man felsöka?

Kontakta dem som byggde sidan tänker ni, det har vi redan gjort och dom påstår att allt är okej och vill ha mer betalt för att titta närmare, och det är ett rakt nej från henne då sidan är så pass ny så jag fick den riljanta idén att vända mig till experterna på FB. Snälla hjälp henne/oss lösa problemet!
Citera
2024-04-17, 18:47
  #2
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shmuunk
Enkel webshop byggd i WP, vad kan felet va? Vart ska man felsöka?

Det kan vara i stort sett var som helst. Du får antingen lyckas övertala dom som gjort sidan att titta på det gratis, ge dom bra bevis på vad problemet faktiskt är, eller så får du betala någon för att gå igenom hemsidan och felsöka.
Citera
2024-04-17, 18:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
Det kan vara i stort sett var som helst. Du får antingen lyckas övertala dom som gjort sidan att titta på det gratis, ge dom bra bevis på vad problemet faktiskt är, eller så får du betala någon för att gå igenom hemsidan och felsöka.

Jag tänker någonstans kan man ju börja, exakt vad som helst kan det inte vara bokstavligen. Jag har youtub:at lite och försökt sätta mig in i det, min poäng är att om registreringen krånglar är det ju knappast under banner och widgets man ska felsöka eller under woocomerce.. lite så jag menar vart kan jag felsöka, vore kul om man lär sig själv och på så sätt även sparar in pengar vid framtida problem.

Jag vet att sambon är jätte glad för detta projekt men jag blir ledsen över att detta problem uppstod så tidigt och det är tråkigt att se när hennes sida och jobb står still pga utvecklarna inte vill ta tag i det.

Värsta fall blir det väl anmälan till ARN
Citera
2024-04-17, 18:58
  #4
Medlem
Anmäl till arn, de har levererat en produkt som ej funkar.

Det kn vara vad fan som helst som är fel.

Betala eller arn eller hyr en billig indier.

Förövrigt så år de väldigt korkat att tvinga nån regga sig före köp, många vänder direkt.

Låt de istället acceptera nyhetsbrev i samband med order (där du dessutom får mailen).
Citera
2024-04-17, 19:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Anmäl till arn, de har levererat en produkt som ej funkar.

Det kn vara vad fan som helst som är fel.

Betala eller arn eller hyr en billig indier.

Förövrigt så år de väldigt korkat att tvinga nån regga sig före köp, många vänder direkt.

Låt de istället acceptera nyhetsbrev i samband med order (där du dessutom får mailen).

1. Arn's beslut tar upp mot 6 månader ibland längre

2. vart hittar jag en billig indie?

3. Tack för din input, du har nog rätt vi är korkade som kräver reg.

4. Ditt inlägg hjälpte inte ett skvatt, jag ber om råd kring hur jag kan lösa problemet själv.
Citera
2024-04-17, 19:05
  #6
Avstängd
HubertOlssons avatar
är det inte bättre att köpa tjänst om man vill starta e-handel?
Citera
2024-04-17, 20:53
  #7
Medlem
Uppdaterat tillägg i wp?
Citera
2024-04-18, 00:36
  #8
Medlem
Om ni spelar in det ni gör på skärmen som en video när ni försöker skapa konto, logga in och kollar i admin panelen.

Sedan skickar video till företaget som gjort sidan, då borde ni ju ha rätt bra bevis och förklaring på felet?
Citera
2024-04-18, 07:52
  #9
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shmuunk
Sambon har startat en sajt för make up produkter och annat fruntimmers tjafs, alltså en webshop man kan beställa ifrån.

För att göra det optimalt hänvisade it företaget att dem rekomenderar att man även bör registrera sig som kund när man handlar för att på såsätt ha koll över kundbasen och kunna skicka ut nyhetsbrev/erbjudanden/you name it!

Efter en viss tid så fungerar dock inte registreringen, du kan regga ett konto och det ser ut som att det är OK men kan sedan inte logga in, inte heller i admin panelen kan man se att kontot är registrerat, någonstans brister det alltså.

Enkel webshop byggd i WP, vad kan felet va? Vart ska man felsöka?

Kontakta dem som byggde sidan tänker ni, det har vi redan gjort och dom påstår att allt är okej och vill ha mer betalt för att titta närmare, och det är ett rakt nej från henne då sidan är så pass ny så jag fick den riljanta idén att vända mig till experterna på FB. Snälla hjälp henne/oss lösa problemet!
Utan att ha sett loggar eller andra felmeddelanden är min gissning att planeterna står fel.

Har nån ändrat på nån connectionsträng till databasen?
Funkar siten i övrigt?
Finns det nåra loggar nånstans? Vad står det i dem?
Om du försöker regga dig på siten och kollar i networkfliken i webläsaren (klicka på F12 och välj netwwork), ser du att anropet går iväg och att du inte får några fel där å då?

Helt omöjligt att sia om vad som pågår här utan att veta nånting alls mer än att det inte fungerar.
__________________
Senast redigerad av Proton 2024-04-18 kl. 07:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback