Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-14, 14:03
  #37
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Problemet är inte att hon varit otrogen. Problemet är att hon känt ett behov av att vara otrogen. Ett problem som lyckligtvis nu kommit upp till ytan så att ni kan diskutera det.

Du behöver inte göra slut, men du behöver ta reda på varför hon gjorde som hon gjorde. Är hon intresserad av någon annan? Mår hon dåligt? Eller trivs hon inte med ert förhållande?

Folk tenderar att fokusera på fel saker i sådana här lägen. Otrohet är inget problem i sig självt, utan symptomen på ett problem. Det är trots allt bättre att ens partner är otrogen så att man blir medveten om detta problem än att ens partner ständigt går runt och överväger att vara otrogen utan att någonsin komma till skott.

Ja och nej.
Det måste lyftas upp och pratas om och visst går att förlåta om man får garanti att det aldrig händer igen. (ett fel -> mänskligt, två fel -> oförlåtligt ). Otrohet är däremot inget som "händer", varje person gör ett aktivt val vad man vill göra eller avböjer om man har respekt för relationen. Hon har tagit beslutet att köra på eget spår (nykter eller inte) så får man ta konsekvenserna av det och förstå att man alltid blir granskad och ifrågasatt. Det knäcker förtroendet
Citera
2024-04-14, 14:04
  #38
Medlem
Du ska lämna, lämna lämna .. det är det enda du behöver tänka på just nu.
Citera
2024-04-14, 14:08
  #39
Medlem
MrGrayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunzellen-4
Tja, skapa detta kontot då jag vet att man kan skicka och fråga folk för råd här. Mår piss just nu och kände vad har jag att förlora med att skriva här

Min flickvän var ute och festa med sina tjejkompisar i igår, något hon sällan gör. Dom skulle ut för att sedan ha en sleepover hemma hos någon av vännerna. Själv var jag hemma och hade inga tankar alls på att något skulle vara fel. Sent på kvällen får jag ett samtal av en kompis till mig, som råkar vara på samma klubb som min flickvän. Då får jag reda på att hon har stått och hånglat med någon kille på dansgolvet och sedan gått iväg tillsammans någonstans. Med ångest försöker jag ringa min flickvän, men får ej svar (ringer ett antal gånger). Ringer en av hennes kompisar som svarar och jag börjar fråga om min flickvän, hon börjar skratta och säger till mig ”lugna dig, hon ska bara suga hans kuk”. Ska tilläggas att hon är riktigt full, så får inte ut några direkta svar från henne. Resten av kvällen består av att jag försöker få tag på henne. Men får inga svar under kvällen, istället får jag ett sms från henne tidigt imorse där hon bad om ursäkt för att hon inte kunde svara, då mobilen skulle ha dött. Jag får en video på hånglet, men inga bevis på att hon skulle ha sugit hans kuk. Så jag vet inte hur långt det gick… (förhoppningsvis ”bara” hångel). hon kommer hem senare ikväll och jag förstår att det kommer bli ett allvarligt samtal.

Ska lägga till lite kort bakgrundshistoria: jag är en kille på 21 år och min flickvän som är lika gammal. Vi går in på vårt femte år ihop och andra året som sambo. Vårt förhållande är som de flesta andra förhållande, vi har det fint ihop och bråkar väldigt sällan. Vi har sex ganska ”regelbundet” och kan krydda till det ibland, så på det stora hela ett gott sexliv tillsammans. Min flickvän har inga direkta ”red flags” som lägger grunden till varför hon har gjort som hon har gjort, de borde jag har märkt tidigare i så fall. Hon har aldrig uttryckt något missnöje med vårt förhållande. Vi har stora framtidsplaner ihop och skaffade hund förra sommaren.

Fattar liksom inte varför gör hon såhär? Och kastar bort vårt liv tillsammans. Är jättekär och vill verkligen inte göra slut, men måste jag göra det? Mår som sagt piss…

Ber om ursäkt för eventuella fel, otydlig och slarvig text. Mycket känslor på en gång

Du behöver inte be om ursäkt till oss.

Du behöver be om ursäkt till dig själv att du är kvar i det förhållandet as we speak. (Med bevis)
Du är omringad av en demon, och hennes lilla demon kompisar.

Kasta skräpet i papperskorgen, var en man och gå vidare.
Citera
2024-04-14, 14:10
  #40
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunzellen-4
Tja, skapa detta kontot då jag vet att man kan skicka och fråga folk för råd här. Mår piss just nu och kände vad har jag att förlora med att skriva här

Min flickvän var ute och festa med sina tjejkompisar i igår, något hon sällan gör. Dom skulle ut för att sedan ha en sleepover hemma hos någon av vännerna. Själv var jag hemma och hade inga tankar alls på att något skulle vara fel. Sent på kvällen får jag ett samtal av en kompis till mig, som råkar vara på samma klubb som min flickvän. Då får jag reda på att hon har stått och hånglat med någon kille på dansgolvet och sedan gått iväg tillsammans någonstans. Med ångest försöker jag ringa min flickvän, men får ej svar (ringer ett antal gånger). Ringer en av hennes kompisar som svarar och jag börjar fråga om min flickvän, hon börjar skratta och säger till mig ”lugna dig, hon ska bara suga hans kuk”. Ska tilläggas att hon är riktigt full, så får inte ut några direkta svar från henne. Resten av kvällen består av att jag försöker få tag på henne. Men får inga svar under kvällen, istället får jag ett sms från henne tidigt imorse där hon bad om ursäkt för att hon inte kunde svara, då mobilen skulle ha dött. Jag får en video på hånglet, men inga bevis på att hon skulle ha sugit hans kuk. Så jag vet inte hur långt det gick… (förhoppningsvis ”bara” hångel). hon kommer hem senare ikväll och jag förstår att det kommer bli ett allvarligt samtal.

Ska lägga till lite kort bakgrundshistoria: jag är en kille på 21 år och min flickvän som är lika gammal. Vi går in på vårt femte år ihop och andra året som sambo. Vårt förhållande är som de flesta andra förhållande, vi har det fint ihop och bråkar väldigt sällan. Vi har sex ganska ”regelbundet” och kan krydda till det ibland, så på det stora hela ett gott sexliv tillsammans. Min flickvän har inga direkta ”red flags” som lägger grunden till varför hon har gjort som hon har gjort, de borde jag har märkt tidigare i så fall. Hon har aldrig uttryckt något missnöje med vårt förhållande. Vi har stora framtidsplaner ihop och skaffade hund förra sommaren.

Fattar liksom inte varför gör hon såhär? Och kastar bort vårt liv tillsammans. Är jättekär och vill verkligen inte göra slut, men måste jag göra det? Mår som sagt piss…

Ber om ursäkt för eventuella fel, otydlig och slarvig text. Mycket känslor på en gång
”Bara hångel”.

Den här händelsen kommer definiera dig som man och människa för resten av ditt liv.

Sex är bara sex och hångel bara hångel och inget hon inte gjort med många andra innan ni två träffades. Detta handlar dock inte om detta utan om vad du ska ställa för krav på moral på de du är tillsammans med och som fått din tillit. Den tilliten bygger på att en flickvän håller sig inom de ramar och normer som gäller för just dig och er relation. Räcker dessa inte till för henne så ska hon göra slut innan hon ger sig ut på äventyr utanför dessa.

Om du inte har något emot att din tjej hånglar med andra eller har sex med andra, fine, men då ska detta ingå i er relations ramar och inte komma som någon överraskning.

Det här är inte ens ett val.

Du måste göra slut.

Om inte är du slut, som man och som människa och kommer aldrig kunna se dig själv i spegeln mer.
Citera
2024-04-14, 14:11
  #41
Medlem
Det är en tråkig situation som har uppstått och jag lider med dig.

Det är viktigt att du förklarar att du har litat på henne fram tills dess att du fick videoklippet. Visa det för henne, observera hur hon reagerar. Börjar hon vrida på sig och vill titta bort, eller gör annat som visar på en ångestreaktion så kan du gå vidare lite mjukare. Om hon däremot inte verkar visa någon sorts ånger alls, eller försöker vända på det med bortförklaringar så får du nog sätta ner foten och förklara att det inte går att bortförklara. Att flippa ut och bli arg hjälper däremot ingen, men visa tydligt att du finner det oacceptabelt.

En sak som du måste ta upp är telefonsamtalet - och här tror jag du behöver vara lite manipulerande för att ta reda på vad som hände.
Säg att du ringde och pratade med hennes kompis och hon berättade vad som hände sen. Du behöver inte gå in på mer detaljer än så, bara att du pratat med personen, be henne sedan förklara med egna ord vad hon tror att det betyder.

Min erfarenhet säger mig dock att det kanske är bra att slå i bromsen på förhållandet efter det här. Du kommer förmodligen ha svårt att lita på henne i framtiden, vilket kommer generera mer oro, och massor av bråk i framtiden. Ett som är säkert är att även om hon skärper till sig och slutar hångla med främlingar på krogen så kommer du aldrig riktigt att lita på det hon säger, och hon kommer till slut tröttna på att få tilliten ifrågasatt och så börjar det hela om igen.

Personligen hade jag inte kunnat fortsätta förhållandet i din situation, men det är bara jag. Jag ser för stor risk att det kommer hända igen, och ärligt talat låter det lite som att hennes vänner uppmuntrar beteendet. Då borde hon få dra runt och hångla med främlingar på krogen om hon vill det, men hon kan inte ha ett förhållande samtidigt där du ska sitta och undra vad hon egentligen gör varje gång hon är ute på krogen - för det är vad som kommer hända i framtiden.

Men var ödmjuk och inte hatisk eller elak. Lös boendesituationen på ett moget sätt, låt henne bo kvar om hon t.ex inte kan ordna eget boende snabbt. Hantera möbler osv rättvist. Få tillvaron att fungera.
Citera
2024-04-14, 14:11
  #42
Medlem
Dags för dig att gå vidare
Ni har varit tillsammans länge
Men nu verkar hon vilja gå vidare men vågar inte säga det på ett ärligt sätt
Om ni inte båda är intresserade av ett öppet smbo förhållande
Citera
2024-04-14, 14:12
  #43
Medlem
SnutteFia03s avatar
Vad säger din flickvän när du konfronterar henne med videon där hon hånglar med någon annan?

Egentligen spelar det dock inte så stor roll varför hon är otrogen, men faktum att hon är det helt öppet med sina vänninor sådär visar ju hur lite hon respekterar dig och erat förhållande.
Citera
2024-04-14, 14:13
  #44
Medlem
namnskylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunzellen-4

...
Då får jag reda på att hon har stått och hånglat med någon kille på dansgolvet och sedan gått iväg tillsammans någonstans.
...
jag börjar fråga om min flickvän, hon börjar skratta och säger till mig ”lugna dig, hon ska bara suga hans kuk”.
...


Dom gick säkert iväg för att byta pokemonkort... Finns ingen anledning att "gå iväg" från alla andra om man inte har planer än att diskutera ett byte av pokemonkort.

Kom ihåg hennes fulla vän - av fulla, arga och barn får man höra sanningen.

Sorry dude
Citera
2024-04-14, 14:14
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Tyvärr, men förhållanden man skaffar när man är 16 är inte till för att de ska hålla.

Du måste förstå att majoriteten av tjejer vill testa kukkarusellen innan de nöjer sig för en ”trygg man”.

Du är 21 år. Du har måååånga år på dig att hitta en annan livs kärlek, en som inte går runt och suger kuk för uppmärksamhet. Du behöver dessutom vara singel ett tag och hitta trygghet i dig själv och inte enbart genom din partner.

Gör du inte slut med henne nu så kommer du förbli en fegis som är beroende av henne och vad Flashback tycker. Gör du slut så kommer ditt undermedvetna förstå att du tar beslut som gynnar ditt egna självförtroende och du kommer bli en starkare människa.

Se det på den ljusa sidan, hon kommer förmodligen inte orka ta ansvaret över hunden om ni separerar, där har du en riktig pussy magnet. Om hunden är den jobbigaste frågan du tänker på nu, tänk hur det blir när ni är 31 och ni delar boende, lån, sommarstuga, tre barn… och så suger hon fortfarande kuk. En gång otrogen alltid otrogen.

Men det är väl inte så bra att en 21-åring går ut själv utan sin partner på krogen och dricker alkohol. Konsekvenstänket är inte utvecklat. Förmodligen det som gjorde att hon hånglade med en annan.

Hade jag varit TS hade jag gjort slut. Levt ensam några år och sedan funnit en bra, stabil kvinna med utvecklat konsekvenstänk och bra värderingar kring trohet. Och satsat på henne.
__________________
Senast redigerad av TomatKungen 2024-04-14 kl. 14:17.
Citera
2024-04-14, 14:15
  #46
Medlem
Nordfeldts avatar
Jag föreslår att du låtsas som ingenting (med förutsättning att ni inte redan kommunicerat kring detta. Sedan när hon kommer hem så frågar du ifall hon har haft det bra och hur kvällen var.

Om hon inte nämner något utav det som har hänt så visar du henne videon framför hennes ansikte och förklarar lugnt och sansat att du inte längre är intresserad utav hennes närvaro i ditt liv. Detta bör du förstås göra oavsett om hon erkänner eller ej, men det vore ett extra ”kulörtest” med detta upplägget.

Tråkigt att höra och ja det känns för jävligt ett tag, men en vacker dag har dom där känslorna svalnat helt och du är tacksam att du hade självrespekten att gå vidare.
Citera
2024-04-14, 14:21
  #47
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunzellen-4
Tja, skapa detta kontot då jag vet att man kan skicka och fråga folk för råd här. Mår piss just nu och kände vad har jag att förlora med att skriva här

Min flickvän var ute och festa med sina tjejkompisar i igår, något hon sällan gör. Dom skulle ut för att sedan ha en sleepover hemma hos någon av vännerna. Själv var jag hemma och hade inga tankar alls på att något skulle vara fel. Sent på kvällen får jag ett samtal av en kompis till mig, som råkar vara på samma klubb som min flickvän. Då får jag reda på att hon har stått och hånglat med någon kille på dansgolvet och sedan gått iväg tillsammans någonstans. Med ångest försöker jag ringa min flickvän, men får ej svar (ringer ett antal gånger). Ringer en av hennes kompisar som svarar och jag börjar fråga om min flickvän, hon börjar skratta och säger till mig ”lugna dig, hon ska bara suga hans kuk”. Ska tilläggas att hon är riktigt full, så får inte ut några direkta svar från henne. Resten av kvällen består av att jag försöker få tag på henne. Men får inga svar under kvällen, istället får jag ett sms från henne tidigt imorse där hon bad om ursäkt för att hon inte kunde svara, då mobilen skulle ha dött. Jag får en video på hånglet, men inga bevis på att hon skulle ha sugit hans kuk. Så jag vet inte hur långt det gick… (förhoppningsvis ”bara” hångel). hon kommer hem senare ikväll och jag förstår att det kommer bli ett allvarligt samtal.

Ska lägga till lite kort bakgrundshistoria: jag är en kille på 21 år och min flickvän som är lika gammal. Vi går in på vårt femte år ihop och andra året som sambo. Vårt förhållande är som de flesta andra förhållande, vi har det fint ihop och bråkar väldigt sällan. Vi har sex ganska ”regelbundet” och kan krydda till det ibland, så på det stora hela ett gott sexliv tillsammans. Min flickvän har inga direkta ”red flags” som lägger grunden till varför hon har gjort som hon har gjort, de borde jag har märkt tidigare i så fall. Hon har aldrig uttryckt något missnöje med vårt förhållande. Vi har stora framtidsplaner ihop och skaffade hund förra sommaren.

Fattar liksom inte varför gör hon såhär? Och kastar bort vårt liv tillsammans. Är jättekär och vill verkligen inte göra slut, men måste jag göra det? Mår som sagt piss…

Ber om ursäkt för eventuella fel, otydlig och slarvig text. Mycket känslor på en gång

Är inget att diskutera, du dumpar henne nu om du inte redan har gjort de vill säga.
Citera
2024-04-14, 14:23
  #48
Medlem
Nordfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BD0920

En sak som du måste ta upp är telefonsamtalet - och här tror jag du behöver vara lite manipulerande för att ta reda på vad som hände.
Säg att du ringde och pratade med hennes kompis och hon berättade vad som hände sen. Du behöver inte gå in på mer detaljer än så, bara att du pratat med personen, be henne sedan förklara med egna ord vad hon tror att det betyder.

Detta är ett mycket bra tips! Här blir det extra viktigt att observera hennes ansiktsuttryck, ögon och kroppsspråk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback