Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-11, 20:31
  #1
Medlem
DamnDiddies avatar
Som Nietzsche påpekade: Om man tar en titt på mänsklig kultur, totalt-sett - så skulle man nästan kunna dra en medicinsk slutsats att människans hjärna är underutvecklad - men det kanske inte är helt sant, för vi är SMARTAST av alla DJUR, trots allt...

Det kanske bara är att människans hjärna, genom historien från då vi var primitiva, gjort sitt bästa att utveckla vissa mentala egenskapar hos människor - den geniala, smarta och intelligenta delen av hjärnan är fortfarande mycket utvecklad - det är bara i andra delar av människans sinne där något verkar saknas, som det tryter av, som är *något*, något iaf inte jag kan sätta fingret på, alltså definiera ytterligare, men som jag tror jag har förskaffat mig, mentalt, mer av, genom att jag tog mycker Magic Mushrooms i mina yngre dagar, inte för att säga att jag är BRA/BÄTTRE än alla människor, finns alla typer, så inte att jag är SMART, SNARARE DUM; MEN, det är just det jag menar, att människan är SMART, ja, men det han saknar är nån slags 'STUPIDITY', för att låna engelska uttryck.

SÅ, vad det där "NÅGOT" kan vara, kan jag bara gissa; är det NÅTT SPIRITUELLT? ÄR DET NÅN SLAGS SENSUALITET? FLÄRD OCH GLÄDJE, som kommer sig av nån slags dumhet/stupidity..?

Hur definierar vi det där "NÅGOT"??
Citera
2024-04-11, 22:25
  #2
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DamnDiddie
Som Nietzsche påpekade: Om man tar en titt på mänsklig kultur, totalt-sett - så skulle man nästan kunna dra en medicinsk slutsats att människans hjärna är underutvecklad - men det kanske inte är helt sant, för vi är SMARTAST av alla DJUR, trots allt...

Det kanske bara är att människans hjärna, genom historien från då vi var primitiva, gjort sitt bästa att utveckla vissa mentala egenskapar hos människor - den geniala, smarta och intelligenta delen av hjärnan är fortfarande mycket utvecklad - det är bara i andra delar av människans sinne där något verkar saknas, som det tryter av, som är *något*, något iaf inte jag kan sätta fingret på, alltså definiera ytterligare, men som jag tror jag har förskaffat mig, mentalt, mer av, genom att jag tog mycker Magic Mushrooms i mina yngre dagar, inte för att säga att jag är BRA/BÄTTRE än alla människor, finns alla typer, så inte att jag är SMART, SNARARE DUM; MEN, det är just det jag menar, att människan är SMART, ja, men det han saknar är nån slags 'STUPIDITY', för att låna engelska uttryck.

SÅ, vad det där "NÅGOT" kan vara, kan jag bara gissa; är det NÅTT SPIRITUELLT? ÄR DET NÅN SLAGS SENSUALITET? FLÄRD OCH GLÄDJE, som kommer sig av nån slags dumhet/stupidity..?

Hur definierar vi det där "NÅGOT"??
Svårt att veta. Säkert spiritualitet och andra förmågor såsom telepati, intuition (känna av framtid/omgivning) och att vi egentligen kan och vet allt men har glömt. Tror stenhårt på att alla människor har många personligheter och kan ”bo i varann”. Förmågan att växla dimensioner. Själen är fängslad. Men den bör vara fri.
Citera
2024-04-11, 22:48
  #3
Medlem
DamnDiddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
...och att vi egentligen kan och vet allt men har glömt

Ja, där är du nog nått på spåren, att vi kanske var mer "TUNED IN" - att vi en gång, för extremt länge sän, var vi precis som att vi var höga på nån drog/er, fast ett mer naturligt HÖG - typ att vi hade ett mer psychedelics sinne - att vi hade MER fantasi - kunde bilda oss vividiska vakna drömmar - att vi kanske drömde oss BORT mer, om ändast för att roa oss...att vi hade en starkare fantasi, helt enkelt...

Citat:
Själen är fängslad. Men den bör vara fri.

Jaa, vi var HELT FRI - för att är man en jägare i den lummiga naturen, eller äns om man ger sig ut i naturen nu, och typ kanske inte direkt jagar mat, utan tar med och käkar grillkorv - om man är som sån människa, en tillvaro helt genomsyrad av natur - även inte har nån informations-motoväg som bara klottrar-upp hjärnan - så blir man en mer friskig person, i sinner, mer FRI och kan tänka mer klart...
Citera
2024-04-11, 23:00
  #4
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DamnDiddie
Ja, där är du nog nått på spåren, att vi kanske var mer "TUNED IN" - att vi en gång, för extremt länge sän, var vi precis som att vi var höga på nån drog/er, fast ett mer naturligt HÖG - typ att vi hade ett mer psychedelics sinne - att vi hade MER fantasi - kunde bilda oss vividiska vakna drömmar - att vi kanske drömde oss BORT mer, om ändast för att roa oss...att vi hade en starkare fantasi, helt enkelt...



Jaa, vi var HELT FRI - för att är man en jägare i den lummiga naturen, eller äns om man ger sig ut i naturen nu, och typ kanske inte direkt jagar mat, utan tar med och käkar grillkorv - om man är som sån människa, en tillvaro helt genomsyrad av natur - även inte har nån informations-motoväg som bara klottrar-upp hjärnan - så blir man en mer friskig person, i sinner, mer FRI och kan tänka mer klart...
Läs på lite om tallkottkörteln så finner du några svar. Vi har DMG naturligt i oss och det är därför våra drömmar är så verkliga. Det är numera svårare att hitta information om detta men hade läst att vår tallkottkörtel är förkalkad och därför fungerar sämre än sin fulla potential. Med full potential så blir du förmodligen väldigt lik en ”utomjording” när det kommer till förmågor. Vi är inte bara ”människor”. Vi är högt spirituella varelser med högre krafter. Sanningen finns inom oss och den som söker bör finna men vägen är mycket svår och man förlorar nog sig själv på vägen. Man måste nog våga dö för att leva på riktigt och bryta sig loss.
Citera
2024-04-12, 05:53
  #5
Medlem
nonameds avatar
Du tror inte det är tvärt om? Att hjärnan är överutvecklad. Vi använder inte hela hjärnans kapacitet. Finns mycket att utforska.
Citera
2024-04-12, 06:11
  #6
Avstängd
Full-Retards avatar
Tror det behövs mer svamp för att reda ut detta
Citera
2024-04-12, 08:34
  #7
Medlem
DamnDiddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Tror det behövs mer svamp för att reda ut detta

Jag tar inte svamp längre...men jag skulle ALDRIG bestrida nån annans val att pröva-på...jag vet vilken otrolig potential den HELIGA SVAMPEN HAR!

Jag har psykicka problem i dagsläget, som jag tampas med dagligen-- MEN DET VAR INTE TACK VARE ATT JAG DRACK DET SVAMP-TET, när jag var runt 23-24...det var aldrig nått som skadade - det var ANDRA droger...men även Svamp ska man ha respekt för..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback