Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-08, 17:31
  #1
Medlem
Okej, jag vet att jag borde inte vända mig hit. Men jag har ingen annan att ta upp det här med. Och jag undrar om det är vanligt med så mycket tramsigt tjafs i längre förhållande? Sorry för wot.

Vi träffades på valborg förra året. Det började med att jag inte fick låna hennes nintendo wii. Nåt som jag tror kan ha varit en bidragande orsak till att jag faila en arbetsintervju.

Ett par veckor in ville hon överraska och körde ut mig i skogen. Jag hade på mig ett par nya fina vårskor och ny jacka och visste inte var hon skulle ta mig. Hon gav mina kläder massa komplimanger och kallade sin egen rock i samma mening för gammal trasa.

Hon parkerade och vi gick längs en lång skogsväg med höga diken innan vi möttes av ett tjockt lager geggig lera. Som nån slags Farmen-deltagare stövlade hon raskt över och då frågade jag om hon kunde lägga sin rock (trasa) över leran som hon hade hängt över armen pga värmen, så att mina skor och byxor skulle klara sig. Det skrattade hon bort.
Jag som är väldigt konflikträdd, sa inget och klafsade runt i leran, nåt som fick henne att skratta ännu mer.
När vi kom fram visade det sig va ett gammalt fågeltorn med ruttna bräder som hon ville visa mig. Jag låtsades att det var romantiskt och körde på med några "awww!"
Med henne drivande var det typ där vi blev exklusiva (i hennes värld), medan jag mest grät inombords över mina skor.

På senare tid tjafsar vi en del om varför hon inte vill va den av oss som går ytterst på trottoarer vid trafikerade vägar för att skydda mig.

För nån månad sen kom barnfrågan upp och vi kom in på att vi inte vill ha en unge med paddnacke så hen liksom våra föräldrar ska få läsa hederliga Kalle Anka tidningar.
Och givetvis skar det sig igen. Min flickvän är från Danmark och hon hävdar att ungen ska läsa Anders And och jag ska va den som högläser, för att lära mig danska.
Detta eftersom min flickvän blir irriterad på mig varje gång hon blir arg på mig och börjar skrika på danska att jag inte förstår vad hon säger.
Men jag vägrar för vi bor i Sverige. När hon pratar med sina kompisar i telefon får jag för mig att hon pratar skit om mig och jag har sagt att hon gärna får använda svenska när jag är i närheten och tjuvlyssnar, enligt henne. Men då himlar hon med ögonen och mumlar nåt grötigt

När allt va nytt berätta hon för mig att hon sparat ihop pengar till kontantinsats för att köpa hus. När jag ligger på om detta menar hon att hon inte vill bo med mig, pga att jag är oseriös. Då blir jag lessen och undrar om hon aldrig vill flytta ihop. Då svarar hon inte. Eftersom jag vet om att hon har massa pengar så önskade jag mig en ny mobil, senaste iphonen i födelsedagspresent, men fick den inte.
Jag fick en av min plastpappa senare.
Jag har tagit upp det några gånger, men hon vill inte svara på varför. Jag förstår inte när hon inte använder pengarna till nåt särskilt. I födelsedagspresent av henne fick jag torrschampo och en kartbok. Jaha, liksom. :/
Och då frågar jag om hon älskar mig, det gör hon säger hon, men jag tycker inte hon beter sig så.

Eftersom jag inte fick låna hem hennes tv-spel använder hon det som hake på mig och har lånat hem flera saker, för hon vet att jag inte kan säga nej. När jag frågar om jag kan få tillbaka dom svarar hon att hon inte är klar med dom än. Det handlar bla om en plattång, pastaslev, 3 st understrykningspennor för hennes arbete, säger hon och en dvd-spelare med scartkabel som stått i mitt sovrum.
Nu försöker hon låna hem en av mina katter "du har ju två". Då blir jag lessen, och nu är jag nojig att hon kommer förbi med en kattbur vilken dag som helst.
Jag vet inte om hon menar allvar eller om hon driver med mig

Jag sa upp mig från jobbet i december men sa inget till henne eftersom jag inte visste det där med a-kassans regler.
Hon och jag går aldrig ut och äter, men på alla hjärtans dag ville hon överraska och kom in på mitt fd jobb för att luncha där. Jag jobba på café.
Jag har vid tillfällen vi sovit tillsammans låtsats gå till jobbet på morgonen i två månaders tid för att sen gå hem till mig och tiktok. Det blev inte nån rolig alla hjärtans dag.

När hon fick reda på att min plastpappa betalat massor i hyra åh mat åh sånt för mig har hon börjat skicka "nyttiga samhällslänkar" som jag ska redovisa när hon kommer hem från jobbet. Hon jobbar som lärare. Så nu sitter vi vid middagsbordet och diskuterar Nato och a-kassan me mera medan jag helst vill diskutera tiktok eller katter osv.
Förut gjorde vi samma sak, men då låtsades jag lyssna på hennes monologer. Nu måste jag ha egna åsikter osv. Jobbigt. Särskilt när hon börjar säga emot och pressa mig varför jag tycker si eller så.

Igår var hon här och hällde ut mitt broccolivatten som stod på bänken för att svalna. Jag vet att hon vet att jag dricker det som måltidsdryck. Då blev jag lessen och sprang i sovrummet me katterna. Där vänta vi på att hon skulle komma och be om ursäkt.
Istället börja hon rota runt i min frys och skrek på danska, nåt i stil med att jag ska få mitt jävla broccolivatten. Plötsligt gav hon upp och drog hem utan ett ord. Eftersom jag visste att broccolin va slut trodde jag hon åkte iväg för att handla, men hon kom inte tillbaka. Åh då låg jag och katterna kvar i sängen länge och funderade om vi ska dumpa henne?
Efter hur hon hållit på i ett års tid är jag sugen att göra det uppe i fågeltornet efter att ha fått med henne i tron om att vi åker dit i nåt romantiskt syfte på 1-års dagen. Men då måste hon skjutsa hem mig efteråt och det kan bli lite stelt mellan oss.

Eller bara skämta om det på plats så att hon inser vad hon är på väg att förlora för att sen ta fram förlovningsringar när hon fallit i tårar.
Vad tycker ni? Okej, det låter lite taskigt, men det krävs kanske för att hon ska bättra sig?
Det är ju inte som att dumpa nån på julafton precis.
Är det normalt att tjafsa om såna här småsaker?
Om det inte är det borde hon väl ha dumpat mig för längesen?
Citera
2024-04-08, 17:36
  #2
Medlem
kodapans avatar
Självklart ska du lura med din flickvän i fågeltornet för att dumpa henne där på eran ettårsdag.

Jag tycker att det låter som en briljant idé. Glöm inte ta ett foto så du kan visa katterna sen!
Citera
2024-04-08, 17:36
  #3
Avstängd
Är du TS en lesbisk kvinna?
Citera
2024-04-08, 17:37
  #4
Medlem
Lite väl lång text…

Men som svar på din rubrik så nej det ör inte vanligt att man tjafsar konstant i ett förhållande. Mer sällan också under första året då mal e nykär
Citera
2024-04-08, 17:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Självklart ska du lura med din flickvän i fågeltornet för att dumpa henne där på eran ettårsdag.

Jag tycker att det låter som en briljant idé. Glöm inte ta ett foto så du kan visa katterna sen!

Uppe i tornet kan TS även bjuda på en överraskningsresa med Arabian Air för den extra knorren
Citera
2024-04-08, 17:48
  #6
Avstängd
One2Manys avatar
Låter som två typiska kaozflator som träffat varandra.

I en normal relation hade jag sagt gå vidare, men i en flatrelation är det här helt normalt beteende. Allt som inte involverar direkt fysiskt våld är en win när flator har ihop det.
Citera
2024-04-08, 18:01
  #7
Medlem
-=Damian=-s avatar
läste inte hela bibeln du skrev.. men förmodligen radar du upp allt ni tjafsar om...

Jag och min fru har varit ett par i 14 år, vi har nog tjafsat 10 gånger och haft 2-3 bråk på den tiden. Och då är 95% av de tillfällena under första halvan av vårt förhållande.
Låt det där sjunka in och intala dig själv om att det är okej att tjafsa jämt.

har man så pass mycket konflikter så är det nog dags att hitta någon ny som man synkroniserar med.

I ett förhållande är det ge och ta som gäller.. stör du dig på något som hon gör eller säger, så kommer hon förmodligen ha samma emot dig. Är det inte värt att bråka om, då håller man käft och går vidare och enbart accepterar varandras olikheter.
Citera
2024-04-08, 18:03
  #8
Medlem
SmegmaFris avatar
Du verkar efterbliven, så jag är helt på danskjävelns sida.
Citera
2024-04-08, 19:15
  #9
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Vi träffades på valborg förra året. Det började med att jag inte fick låna hennes nintendo wii. Nåt som jag tror kan ha varit en bidragande orsak till att jag faila en arbetsintervju.

Varför skulle du kräva att få låna ett gammalt Nintendo Wii?

Om jobbet inte handlade om att arbeta med gamla utgångna retro-konsoler så förstår jag inte hur du kunde förlora jobbet pga. detta.

Om dett var så viktigt för ditt jobb, så får du väl buda hem ett Wii på Tradera?

[ Orkar inte läsa resten av din wall-of-text. Sorry. ]
Citera
2024-04-08, 19:18
  #10
Medlem
Trådstartaren är antingen världens mest omogna människa eller ett troll.

Kan ändå inte låta bli att var nyfiken på följande mening:

"Jag sa upp mig från jobbet i december men sa inget till henne eftersom jag inte visste det där med a-kassans regler."

Utveckla gärna för jag förstår verkligen inte tänket där.
Citera
2024-04-08, 19:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Är du TS en lesbisk kvinna?
slog mig oxå va fan plattång har väl inga killar och två katter, utgår från att hennes pengar ska användas till en ny lur och dessutom att hon ska köpa huset.
lebb eller troll
Citera
2024-04-08, 20:49
  #12
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
Trådstartaren är antingen världens mest omogna människa eller ett troll.

Kan ändå inte låta bli att var nyfiken på följande mening:

"Jag sa upp mig från jobbet i december men sa inget till henne eftersom jag inte visste det där med a-kassans regler."

Utveckla gärna för jag förstår verkligen inte tänket där.

När man kikar på TS posthistorik så framgår ju ett rätt typiskt mönster. Är ett bra komplement för att förstå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback