Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-08, 12:22
  #1
Medlem
CalzoneItalias avatar
Är det omöjligt att komma på en uppfinning som alla människor behöver som inte redan finns idag.?

Tänker främst på tekniska prylar.

Typ att man kunde uppfinna ett batteri till mobiltelefoner som aldrig laddas ur.

Vad har ni för förslag på vad man skulle kunna uppfinna och bli jävligt rik på kuppen?
Citera
2024-04-08, 12:27
  #2
Medlem
Man är väl rätt korkad om man avslöjar det här
Citera
2024-04-08, 12:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Är det omöjligt att komma på en uppfinning som alla människor behöver som inte redan finns idag.?

Tänker främst på tekniska prylar.

Typ att man kunde uppfinna ett batteri till mobiltelefoner som aldrig laddas ur.

Vad har ni för förslag på vad man skulle kunna uppfinna och bli jävligt rik på kuppen?

Det finns hur mkt som helst.

Det svåra är att få ut det på marknaden.
Citera
2024-04-08, 12:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Man är väl rätt korkad om man avslöjar det här

Du tror att någon härinne kommer stjäla din idé och bli rik? 😂
Citera
2024-04-08, 12:36
  #5
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Är det omöjligt att komma på en uppfinning som alla människor behöver som inte redan finns idag.?

Tänker främst på tekniska prylar.

Typ att man kunde uppfinna ett batteri till mobiltelefoner som aldrig laddas ur.

Vad har ni för förslag på vad man skulle kunna uppfinna och bli jävligt rik på kuppen?

Obs Obs, detta är bara ett tips.

Fixa ett verktyg som lurar elmätaren. Lovar det kommer ge klirr, du bör bo utrikes om du ska genomföra det, vill jag tro.
Citera
2024-04-08, 12:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Är det omöjligt att komma på en uppfinning som alla människor behöver som inte redan finns idag.?

Tänker främst på tekniska prylar.

Typ att man kunde uppfinna ett batteri till mobiltelefoner som aldrig laddas ur.

Vad har ni för förslag på vad man skulle kunna uppfinna och bli jävligt rik på kuppen?

Det finns en oändlig ström av nya tekniker och prylar som kommer tjäna sjuka pengar, just nu är ju grön teknik och ML hetare än disco och dom två fälten kommer driva innovation och ekonomin under överskådlig framtid. Ja, det är absolut möjligt.

Jag har ansökt om ett patent och är i processen för ett till, och min slutsats är att behöver du ställa den frågan så tror jag knappast risken är överhängande att du kommer göra om du inte börjar studera nu, då du saknar grundläggande kunskap. Börja med att läsa på termodynamikens första lag.
Citera
2024-04-08, 13:08
  #7
Medlem
nerdnerds avatar
Finns nog plats för mer sladdlös teknik. Kunde t ex finnas inbyggd teknik i arbetsbordet som fungerade som sladdlös laddning till laptop och mus osv, liknande det som redan finns för mobiler. Laptop och skärmar kräver iofs mer kräm, men jag tänker mig att tekniken skulle kunna vara så pass smart att bordet bara gör detta på de ytor där den känner att det finns något som den kan ladda. Säkert dyrt speciellt i början, men det vore SJUKT skönt att slippa sladdhelvetet speciellt när man ska koppla upp allt.
Citera
2024-04-08, 14:18
  #8
Medlem
sommarlovs avatar
Ditt batteri kan du bara sälja en gång, förbrukningsbatterier om och om igen!

Hitta på ett sätt att sälja gott och friskt vatten till ett konkurerande pris, det är helt obegripligt att folk accepterar vatten för hundra spänn litern på mackar och kiosker!
Citera
2024-04-08, 14:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Är det omöjligt att komma på en uppfinning som alla människor behöver som inte redan finns idag.?

Ja, hur skulle folk annars klara sig utan dessa saker som inte finns? Även gällande krimskrams som vi egentligen inte behöver kan ju inte behovet uppstå förrän krimskramset existerar (ingen saknade skivat bröd innan det fanns).
Citera
2024-04-08, 15:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Är det omöjligt att komma på en uppfinning som alla människor behöver som inte redan finns idag.?
Absolut inte. Men det gäller att komma på vad, och att vara först.
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Hitta på ett sätt att sälja gott och friskt vatten till ett konkurerande pris, det är helt obegripligt att folk accepterar vatten för hundra spänn litern på mackar och kiosker!
Man kanske skulle kunna installera någon form av kran på mackarna, kanske på toa, som sedan är ansluten till någon form av centralt reningsverk med vattencistern som typ kommunen på orten driver.

Tänker mig att man bara vrider på kranen så kommer det ut fräscht vatten.
Citera
2024-04-08, 15:37
  #11
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Absolut inte. Men det gäller att komma på vad, och att vara först.
Man kanske skulle kunna installera någon form av kran på mackarna, kanske på toa, som sedan är ansluten till någon form av centralt reningsverk med vattencistern som typ kommunen på orten driver.

Tänker mig att man bara vrider på kranen så kommer det ut fräscht vatten.

Kommer det inte fräscht vatten när man vrider på kranarna på mackarna? Var tar dom sitt vatten från?
Citera
2024-04-08, 15:41
  #12
Medlem
CalzoneItalias avatar
Men jag håller på att jobba på en uppfinning. Det är ett litet chip som man ska kunna operera in på ovansidan handen. Det är så litet så att det kommer inte märkas att man har ett chip i handen. Med hjälp av det chipet behöver man aldrig mer id kort eller bankkort mm.. Bara att visa upp handen.


Vad tror ni om min uppfinning?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback