Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-07, 13:41
  #1
Medlem
Ilpadres avatar
Köpte en lite billigare handkontroll med sladd till mitt ps4. Har en original som funkar så bara för att få två så man kan köra mlt varandra i vissa spel. Dessvärre får jag inte båda att funka samtidigt. Båda funkar var för sig, men konsolen verkar inte känna av den andra så att säga. Finns det något gammalt knep eller är det en bristfällig handkontroll jag köpt?
Citera
2024-04-07, 15:16
  #2
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilpadre
Köpte en lite billigare handkontroll med sladd till mitt ps4. Har en original som funkar så bara för att få två så man kan köra mlt varandra i vissa spel. Dessvärre får jag inte båda att funka samtidigt. Båda funkar var för sig, men konsolen verkar inte känna av den andra så att säga. Finns det något gammalt knep eller är det en bristfällig handkontroll jag köpt?

Vad händer om du har sladd till båda då? På vilket sätt fungerar dom inte? lyser dom eller vad händer?
Citera
2024-04-07, 20:10
  #3
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Vad händer om du har sladd till båda då? På vilket sätt fungerar dom inte? lyser dom eller vad händer?

Tack för svar! Nja, original kör jag utan sladd. Trycker jag på ps knappen så funkar den, men den andra med sladd är liksom osynlig. Och tvärtom. Har inte kört båda med sladd...

Jag är ju gammal och grå. Jag vet inte ens hur det funkar om man hat två.original.
Citera
2024-04-07, 20:34
  #4
Medlem
tomatlarss avatar
är det en oginal kontroll eller någon form av kopia?
Citera
2024-04-08, 12:09
  #5
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilpadre
Tack för svar! Nja, original kör jag utan sladd. Trycker jag på ps knappen så funkar den, men den andra med sladd är liksom osynlig. Och tvärtom. Har inte kört båda med sladd...

Jag är ju gammal och grå. Jag vet inte ens hur det funkar om man hat två.original.

har du läst här? kanske kan va lite hjälp.

https://www.playstation.com/sv-se/su...t-dualshock-4/
Citera
2024-04-08, 15:19
  #6
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
är det en oginal kontroll eller någon form av kopia?

En billigare variant med sladd....så kanske svaret sitter där. Konstigt bara att den funkar som den ska men att båda doserna inte kan köras samtidigt.
Citera
2024-04-08, 16:16
  #7
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilpadre
Finns det något gammalt knep eller är det en bristfällig handkontroll jag köpt?
Har för mig att man först väljer 2 spelare och aktiverar den andra kontrollen när du startar spelet via PS men att den andra kontrollen inte annars är aktiv utan spel, kanske går att ändra i inställningarna.
Hjälper inte det så uppdatera ditt PS4 (11.5 är nog senaste) och testa båda uttagen för usb på framsidan.
Citera
2024-04-08, 19:26
  #8
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilpadre
En billigare variant med sladd....så kanske svaret sitter där. Konstigt bara att den funkar som den ska men att båda doserna inte kan köras samtidigt.
Tänkte att det blir en krock så båda kontrollern vill vara nummer 1 och det därför inte fungerar. Bara en gissning dock.
Citera
2024-04-08, 19:31
  #9
Medlem
det låter som du försöker logga in på samma konto med båda kontrollerna, du måste ha ett konto per kontroll
Citera
2024-04-12, 08:22
  #10
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Tänkte att det blir en krock så båda kontrollern vill vara nummer 1 och det därför inte fungerar. Bara en gissning dock.

Startar jag ett spel och så väljer jag två player, då kommer inget alternativ upp för att ansluta den andra. Men om jag trycker på ps knappen på den som inte är uppkopplad då åker jag ju ut och sen kopplar den upp sig och blir nummer ett och den andra känns inte av. Så det spelar liksom ingen roll om det är originalet eller kopian med sladd. Både beter sig likadant. Snurrigt...
Citera
2024-04-12, 08:23
  #11
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokioki
det låter som du försöker logga in på samma konto med båda kontrollerna, du måste ha ett konto per kontroll

Startar jag ett spel och så väljer jag två player, då kommer inget alternativ upp för att ansluta den andra. Men om jag trycker på ps knappen på den som inte är uppkopplad då åker jag ju ut och sen kopplar den upp sig och blir nummer ett och den andra känns inte av. Så det spelar liksom ingen roll om det är originalet eller kopian med sladd. Både beter sig likadant. Snurrigt...

Menar du att jag måste välja ett spelarkonto till vardera handkontroll? Berätta mer please!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback