Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-06, 20:28
  #1
Medlem
Mindbreaths avatar
Jag jobbar på en ganska liten arbetsplats, vi är runt 10 anställda. Under en tillställning med en del alkohol tillsammans med mina kollegor, vi kan kalla det personalfest, var det en av mina kollegor som nämnde att en av de andra kollegorna hade visat ett porrklipp med en skådespelerska som var VÄLDIGT lik mig. Det här klippet har sedan visats runt bland alla (manliga) kollegor, inklusive chefen. Jag kan ha ställt till med en liten scen och bett dem visa klippet för mig och det gjorde de efter många om och men.

Förutom att hon inte hade tatueringar såg hon nästan precis ut som mig fast 10-15 år yngre. Alltså det var kusligt likt. Och nu kan jag inte sluta tänka på att alla männen på kontoret sitter och runkar till den här kvinnan och tänker på mig. Jag vet inte om de gör det men i mitt huvud gör de det. Hon har gjort flertalet porrfilmer så det finns ett stort utbud för dem att tillfredställa sig själva till.

Jag vet inte hur jag skall hantera detta. Jag älskar mitt jobb och jag har ett brokigt förflutet så det är inte helt lätt för mig att hitta nytt jobb. Men samtidigt känns det olustigt att gå till jobbet nu. Skulle ni ligga lågt och vänta på att det blåser över? Eller prata med kollegorna? Skulle ni säga upp er och troligtvis aldrig hitta ett så bra jobb igen? Kan tillägga att jag är enda kvinnan så det blir ännu mer utsatt på ett sätt.
Citera
2024-04-06, 20:30
  #2
Medlem
Bartman777s avatar
Jag skulle avvakta och vänta på att det lägger sig.
Citera
2024-04-06, 20:34
  #3
Medlem
Vem var porrskådisen?
Citera
2024-04-06, 20:40
  #4
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMP
Vem var porrskådisen?

Det är inte relevant för tråden
Citera
2024-04-06, 20:41
  #5
Medlem
CalzoneItalias avatar
Vad är problemet? Kan du inte jobba kvar för att gubbarna runkar till en porrskådis som liknar dig? Fattar inte vad problemet är??
Citera
2024-04-06, 20:43
  #6
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vad är problemet? Kan du inte jobba kvar för att gubbarna runkar till en porrskådis som liknar dig? Fattar inte vad problemet är??

Att de ser mig som ett sexobjekt istället för en kompetent kollega.
Citera
2024-04-06, 20:44
  #7
Medlem
Det är ju inte säkert att alla runkar åt henne, eller är ni sjukt attraktiva??
Ligg lågt, det mesta verkar utspela sig i ditt egna huvud
Citera
2024-04-06, 20:46
  #8
Medlem
SnutteFia03s avatar
Förstår att det känns konstigt efter en sån grej, men jag tycker du ska ge det lite tid och se hur det känns om, säg, ett par månader. Pratar du med dem om det är risken att det blir en större grej av det än det redan är. Men sen beror det ju på hur dina kollegor är annars, om det brukar vara en rå och macho jargong eller om det här var något ovanligt.

Har aldrig varit med om att manliga kollegor delar porrklipp med varandra eller pratar om sådant alls, åtminstone inte så att jag har märkt det. Tänker att de flesta män borde tycka att det är väldigt pinsamt och släppa det hela?
__________________
Senast redigerad av SnutteFia03 2024-04-06 kl. 20:48.
Citera
2024-04-06, 20:46
  #9
Medlem
Släpp det!
Ett rent otroligt öde, men alla gör ju sina val i livet och hon som gjorde de där p-filmerna är ju trots allt ändå inte du, så varför ska hennes val i livet behöva påverka och gå ut över dig?
Säger du upp dig och söker annat, så kommer du ju alltid behöva korsa fingrarna för att ingen på det nya jobbet ska finna de där filmerna och gör de det, så är du ju tillbaka från början.
Citera
2024-04-06, 20:47
  #10
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Att de ser mig som ett sexobjekt istället för en kompetent kollega.

Gilla läget eller byt jobb och låt gubbarna runka ifred.
Citera
2024-04-06, 20:59
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vad är problemet? Kan du inte jobba kvar för att gubbarna runkar till en porrskådis som liknar dig? Fattar inte vad problemet är??

Du är väl dum i huvudet helt enkelt, så kanske du skall lämna tråden.

I övrigt: det här är en fight TS inte kan vinna, hitta ett nytt jobb blir rådet. Jag har bytt branch för att kollegorna varit idioter två gånger, dels lämnat bygg och sedan entreprenad. Jävla stenåldersmänniskor.

Bank/finans/it som jag är i nu är tråkigare men smartare folk.
Citera
2024-04-06, 21:03
  #12
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Du är väl dum i huvudet helt enkelt, så kanske du skall lämna tråden.

I övrigt: det här är en fight TS inte kan vinna, hitta ett nytt jobb blir rådet. Jag har bytt branch för att kollegorna varit idioter två gånger, dels lämnat bygg och sedan entreprenad. Jävla stenåldersmänniskor.

Bank/finans/it som jag är i nu är tråkigare men smartare folk.

Inom bank och finans /it där är runkas det mest och porrsurfas. Perfekt för dig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback