Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-28, 16:52
  #1
Medlem
Jag vill få tag i någons personuppgifter men vet bara vart personen jobbar, alltså inget annat öht. Jag har sökt igenom företagets sociala medier 10 år tillbaka i tiden och bara funnit personen på bild två gånger, aldrig med namn angivet. Längre har jag inte gått då personen ej kan ha jobbat där tidigare än så.

Finns det något lämpligt tillvägagångssätt? Man kan ju söka på adresser och få upp alla boende där, så varför inte arbetsplatser?
Självklart kan jag inte bara gå dit och fråga.
Citera
2024-03-28, 17:21
  #2
Avstängd
Du får agera lite James Bond eller något. Följ efter honom när han går hem från jobbet.
Citera
2024-03-28, 17:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fexetbrinner
Jag vill få tag i någons personuppgifter men vet bara vart personen jobbar, alltså inget annat öht. Jag har sökt igenom företagets sociala medier 10 år tillbaka i tiden och bara funnit personen på bild två gånger, aldrig med namn angivet. Längre har jag inte gått då personen ej kan ha jobbat där tidigare än så.

Finns det något lämpligt tillvägagångssätt? Man kan ju söka på adresser och få upp alla boende där, så varför inte arbetsplatser?
Självklart kan jag inte bara gå dit och fråga.
Läskigt. Är det något ex som du skall stalka? Eller nån annan du vill göra livet surt för?
Citera
2024-03-28, 18:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Du får agera lite James Bond eller något. Följ efter honom när han går hem från jobbet.
Ja det kan väl funka, men känns lite gammeldags..

Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Läskigt. Är det något ex som du skall stalka? Eller nån annan du vill göra livet surt för?
Varken eller faktiskt. Jag är bara lite nyfiken på personen
Citera
2024-03-28, 22:15
  #5
Medlem
Du verkar vara ett riks-psyk vrf är denna människa så intressant för dig?
Citera
2024-03-29, 10:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fexetbrinner
Jag vill få tag i någons personuppgifter men vet bara vart personen jobbar, alltså inget annat öht. Jag har sökt igenom företagets sociala medier 10 år tillbaka i tiden och bara funnit personen på bild två gånger, aldrig med namn angivet. Längre har jag inte gått då personen ej kan ha jobbat där tidigare än så.

Finns det något lämpligt tillvägagångssätt? Man kan ju söka på adresser och få upp alla boende där, så varför inte arbetsplatser?
Självklart kan jag inte bara gå dit och fråga.

Är det ett stort eller litet företag ?
Citera
2024-03-29, 10:29
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fexetbrinner
Jag vill få tag i någons personuppgifter men vet bara vart personen jobbar, alltså inget annat öht. Jag har sökt igenom företagets sociala medier 10 år tillbaka i tiden och bara funnit personen på bild två gånger, aldrig med namn angivet. Längre har jag inte gått då personen ej kan ha jobbat där tidigare än så.

Finns det något lämpligt tillvägagångssätt? Man kan ju söka på adresser och få upp alla boende där, så varför inte arbetsplatser?
Självklart kan jag inte bara gå dit och fråga.
Se vilken bil han har när han slutar för dagen, så har du regnr. Eller social enginering
Citera
2024-03-29, 12:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gt88
Du verkar vara ett riks-psyk vrf är denna människa så intressant för dig?
Nu tycker jag du överdriver lite för så allvarligt är det inte. Personen är intressant av flera anledningar.
Citat:
Ursprungligen postat av Getvirig
Är det ett stort eller litet företag ?
10-15 anställda tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Beringer
Se vilken bil han har när han slutar för dagen, så har du regnr. Eller social enginering
Hur menar du med "social engineering"? Smart med att kolla reg.nr.! Vet dock inte huruvida personen kör till jobbet.
Citera
2024-03-29, 13:02
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fexetbrinner
Nu tycker jag du överdriver lite för så allvarligt är det inte. Personen är intressant av flera anledningar.

10-15 anställda tror jag.

Hur menar du med "social engineering"? Smart med att kolla reg.nr.! Vet dock inte huruvida personen kör till jobbet.
Du får helt enkelt ringa till deras växel och fråga vad personen heter, du får vara lite påhittig utifrån vad företaget har för inriktning och hitta på en historia där poängen är att du ska få hans namn.
Citera
2024-03-29, 13:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fexetbrinner
Nu tycker jag du överdriver lite för så allvarligt är det inte. Personen är intressant av flera anledningar.

10-15 anställda tror jag.

Hur menar du med "social engineering"? Smart med att kolla reg.nr.! Vet dock inte huruvida personen kör till jobbet.


Email hunter är ett tillägg i chrome där du kan söka på suffix och se vilka mejladresser som finns kopplade till en domän. Inte använt på ett par år men värt att testa.!
Citera
2024-03-29, 21:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beringer
Du får helt enkelt ringa till deras växel och fråga vad personen heter, du får vara lite påhittig utifrån vad företaget har för inriktning och hitta på en historia där poängen är att du ska få hans namn.
Telefon har de ju så detta är helt klart ett alternativ. Får klura på vad man skulle säga för att få namnet...
Citat:
Ursprungligen postat av Getvirig
Email hunter är ett tillägg i chrome där du kan söka på suffix och se vilka mejladresser som finns kopplade till en domän. Inte använt på ett par år men värt att testa.!
Det rör sig om en verksamhet som nog inte har några företagsmejladresser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback