Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-28, 11:48
  #1
Medlem
Hej! Mitt namn är Anton och jag skriver tillsammans med min kompis en uppsats på Uppsala Universitet. Det som uppsatsen undersöker är vilken effekt spelreklam har på rehabiliteringsprocessen för personer som är eller har varit spelberoende. Vi ställer en fråga här som vi hoppas att så många som möjligt vill besvara. Syftet med frågan är att samla in data till vår studie. Vi kommer inte fråga efter namn eller något annat från er som svarar, det är svaren som är intressanta och de vi tar med i studien är anonymt. Tack på förhand!

Fråga: Spelreklam haft någon påverkan på din rehabiliteringsresa? Om svaret är ja får du gärna utveckla och förklara på vilket sätt.
Citera
2024-03-28, 12:15
  #2
Medlem
Nej. Jag spelar inte
Citera
2024-03-28, 14:06
  #3
Medlem
jag tycker det är bra, för jag spelat litegrann, tyvärr har jag inte vunnit, men jag tycker det är bra, man tjänar bra när man har vunnit, jag tycker det är roligt att spela.
Citera
2024-04-22, 15:14
  #4
Medlem
Vilken roll anser ni att sociala medier spelar när det kommer till hur spelreklam påverkar spelberoende? Är spelreklamen enligt er uppfattning riktad specifikt mot personer med spelberoende? Dela gärna era åsikter och erfarenheter
Citera
2024-04-22, 15:16
  #5
Medlem
Vad är era tankar kring spelbolags marknadsföring av säkert spelande. Jag observerar ofta att spelbolag marknadsför ansvarsfullt spelande samtidigt som de fortsätter att marknadsföra sina spelprodukter. Vad anser ni om denna strategi? Tror ni att den är effektiv för att få människor att sluta spela, eller ser ni den som en motsägelsefull marknadsföringsstrategi? Vänligen dela era reflektioner och erfarenheter
Citera
2024-04-23, 05:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HennessyHennessy
Hej! Mitt namn är Anton och jag skriver tillsammans med min kompis en uppsats på Uppsala Universitet. Det som uppsatsen undersöker är vilken effekt spelreklam har på rehabiliteringsprocessen för personer som är eller har varit spelberoende. Vi ställer en fråga här som vi hoppas att så många som möjligt vill besvara. Syftet med frågan är att samla in data till vår studie. Vi kommer inte fråga efter namn eller något annat från er som svarar, det är svaren som är intressanta och de vi tar med i studien är anonymt. Tack på förhand!

Fråga: Spelreklam haft någon påverkan på din rehabiliteringsresa? Om svaret är ja får du gärna utveckla och förklara på vilket sätt.

Rehab is for quitters!

Problemet är inte spelandet, problemet är att folk suger på det, finns miljontals människor som livnär sig på spel, dom som inte gör det flunka basic math i skolan (=
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback