Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-27, 17:49
  #1
Medlem
Travet tystnar media ?

En person hjälper en tränare, som husdjur är det en höna. Som skapar rubriker.

Lång historia kort.
Jag hjälper 2 tränare. En man och en kvinna på Umåker. Som husdjur har jag min höna
(( Tränare samt tränarens bror har båda 2 små hundar))
Och resten av stallbacken så springer både hundar och katter, vd Emilia har en skällande amstaff (??) på sitt kontor på stallbacken.

I början fick jag klagomål att min höna skrämmer hästar som är på baksidan av stallet. Jag håller hönan på rätt sida.
Det går ca2 månader utan klagomål
Sen kommer det fram enligt rykten att vs och ordförande fått klagomål av en "höns expert" på veterinär kliniken som ligger 50 meter från stallet att hönan sprider salmonella.

Jag har då kontaktat veterinärklinik som då för det första inte har en höna vetrinär, och vill inte uttala sig
( Under den tysta tiden har ett flertal vetrinärer från den klinik träffat Sven i stallet) Dom har inte sagt ett ljud!
Jag har vart i kontakt med
Länsstyrelsen
Jordbruksverket
Destrikt veterinär samt
Umåkers advokat
Och har då bevis via mail att det är helt ok

Sen ber jag Umåkers VD och ordförande om ett möte så vi.kan lätta upp stämningen
(Har hela mötet på ljudinspelning)
Dom vill mest bara ha bort mig

Jag tar kontakt med deras så kallade advokat som visade sig vara en "juridisk rådgivare" alla samtal är inspelade

Sambon va tvungen att sälja hästen på 3 timmar som vi har installed hos tränaren. Notera att tränaren är kompis med min sambo..
Vi lyckades lösa det tack och lov men hästen blev vi av med på ett ej bra sätt

Inte nog med det
Jag är personligen ansvarig att försöka få styrelsen att göra beslut rättvist vilket det inte blev.

Jag har bevis på allt och VD, ordförande samt styrelsen har gjort domen via ryckten ?

Media blir blockerad, och folk tar avstånd. Samt så vägrar tränaren och dess sambo lämna tillbaka grejer, svarar inte då man ringer.

Allt är fel från alla håll
Jag har absolut sagt fula saker efter jag kämpat för att läsa problematiken
Allt har en gräns

Jag har vittnen på det så kallade hotet, jag har inspelat material, skärmdump av konversationer med vd och ordförande

Rätt ska vara rätt
Hur går jag vidare med detta ?
Citera
2024-03-28, 14:03
  #2
Moderator
Ruskigbusss avatar
Censur och yttrandefrihet --> Husdjur
/Moderator
Citera
2024-03-28, 15:07
  #3
Medlem
zBr9s avatar
- Vad är det för hot som har uttalats mot dig?

- Hur menar du att media är blockerade? Har media försökt gräva i det här fallet men blivit stoppade av Umåker?

- Har hönan också utsatts för hot eller mår den bra idag?
Citera
2024-03-29, 18:19
  #4
Medlem
Svidmyras avatar
Hur har det gått med hönan på Umåker?

Den här hönan har blivit en följetong i bl.a. några Facebookgrupper och i olika tidningar. Ägaren har fått kritik för att den lever utan artfränder och över att den inte lever som höns brukar leva. Det här med hönan i stallet är ännu en idiotgrej som sysselsätter ogina idioter. Hönan ser ut att må prima, den har sällskap av sin ägare som den har präglats på, den verkar inte sakna något den inte vet vad det är. Jag har stött på många hönor och andra djur som hellre vill vara med sin ägare än med artfränder. Ska folk gnälla över att hönan inte får vara med andra hönor samtidigt som de har en hund istället för en flock som ju vore det naturliga eftersom hundar är flockdjur?

Hönan skrämmer hästar! Vad är det för nervösa vrak till hästar som efter någon dag inte har vant sig vid att det går omkring en liten höna i stallet? Hur ska dessa hästar våga röra sig annat än till och från stallet och ett ridhus? Hur ska de våga ridas/köras på stigar och vägar ute i naturen eller på tävlingsbanor? Idioterna i stallet borde vara glada och tacksamma över att hästarna får lite träning och sällskap och har något att titta på medan de mumsar havre i spiltor eller boxar. En nackdel med en lös höna är väl att den möjligen kan skita i hästarnas mat eller på hästarnas ryggar. Som om inte sparvar, svalor, råttor och andra kryp som brukar finnas i stall inte också skulle kunna sprida salmonella?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback