Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-27, 12:12
  #1
Medlem
Jag syftar på skrivare av typen till exempel Samsung xpress m2026. Alltså enkel laserskrivare.

Vet inte om tråden ligger rätt, mod får gärna flytta vid behov.

Och varför är vissa toner mycket dyrare till vissa laser skrivare jämfört med andra?
__________________
Senast redigerad av Www2043 2024-03-27 kl. 12:15.
Citera
2024-03-27, 12:16
  #2
Medlem
Fittmagnetens avatar
Gissningsvis finns det ingen marknad för det längre.

Är skrivare något som privatpersoner har idag?
Citera
2024-03-27, 12:27
  #3
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Www2043
Jag syftar på skrivare av typen till exempel Samsung xpress m2026. Alltså enkel laserskrivare.

Vet inte om tråden ligger rätt, mod får gärna flytta vid behov.

Och varför är vissa toner mycket dyrare till vissa laser skrivare jämfört med andra?
Hittade https://www.komplett.se/product/1301...-laserskrivare vid en snabb sökning, det är väl bland det simplare man kan få tag på med en låg prislapp?
Citera
2024-03-27, 12:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Www2043
Och varför är vissa toner mycket dyrare till vissa laser skrivare jämfört med andra?

Till en del modeller så säljs väl inte toner separat utan säljs ihop med trumma, vilket ger stort utslag på priset.
Citera
2024-03-27, 13:25
  #5
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittmagneten
Gissningsvis finns det ingen marknad för det längre.

Är skrivare något som privatpersoner har idag?

Ja i vart fall lär det inte vara någon tillväxtmarknad.
Bland privatpersoner är det nog bara äldre som av gammal vana skriver ut en massa onödiga saker.
Min upplevelse är också att det på företagsfronten är på ordentlig tillbakagång och företaget jag nu jobbar åt har dragit ned kraftigt på skrivare (utan att det har möts av några klagomål eller orsakat några problem).
Citera
2024-03-27, 14:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittmagneten
Gissningsvis finns det ingen marknad för det längre.

Är skrivare något som privatpersoner har idag?

Varför?

Hur klarar man sig utan skrivare?

Förut kunde man få en skrivare för typ 1000 kr och nu får man typ betala det dubbla.
Citera
2024-03-27, 14:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Hittade https://www.komplett.se/product/1301...-laserskrivare vid en snabb sökning, det är väl bland det simplare man kan få tag på med en låg prislapp?

Har sett den men tonern är ju mycket dyrare. Varför?
Citera
2024-03-27, 14:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Till en del modeller så säljs väl inte toner separat utan säljs ihop med trumma, vilket ger stort utslag på priset.

Vad menar du med trumma? Varför krångla till det med trumma när det finns skrivare med enbart toner?
Citera
2024-03-27, 14:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Ja i vart fall lär det inte vara någon tillväxtmarknad.
Bland privatpersoner är det nog bara äldre som av gammal vana skriver ut en massa onödiga saker.
Min upplevelse är också att det på företagsfronten är på ordentlig tillbakagång och företaget jag nu jobbar åt har dragit ned kraftigt på skrivare (utan att det har möts av några klagomål eller orsakat några problem).

Varför? Hur klarar sig folk utan skrivare?
Citera
2024-03-27, 14:21
  #10
Medlem
Om ni hittar billig laser skrivare så vore jag tacksam om ni kan länka i tråden
Citera
2024-03-27, 14:22
  #11
Medlem
Vad är bäst? Multifunktionell laserskrivare eller bara skrivare? För- och nackdelar?
Citera
2024-03-27, 15:01
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Www2043
Vad menar du med trumma? Varför krångla till det med trumma när det finns skrivare med enbart toner?

Trumman är en fundamental del av en laserskrivare, det finns inga laserskrivare utan det. Trumman slits ju också, men vanligen kan man byta toner ett antal gånger innan man behöver byta trumma.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback