Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-27, 07:00
  #49
Medlem
R5As avatar
Britter, australienare och svenskar.
Vad har alla gemensamt? Dom måste ha sin jävla öl och skryta om det samt skriker dom hela tiden.
Citera
2024-03-27, 07:06
  #50
Medlem
carminaburanas avatar
Kan inte komma på att jag t4äffat otrevliga backpackers, de flesta är ganska kul, och alla är på samma uppdrag liksom.
__________________
Senast redigerad av carminaburana 2024-03-27 kl. 07:09.
Citera
2024-03-27, 07:13
  #51
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
har sommar jobbat på en kiosk med en del turister o buss laster med kineser e dom värsta med råge. finns inget snack om saken. skriker o gapar o trängs i kön o ser ner på oss som jobba. blir arg för att de tar tid o fixa deras beställning på 30 hamburgare o hotar o ringa min chef :P verkade påverkade på nåt typ opium skulle ja tro. o blev nästan slags mål en gång mellan ett gäng kineser o några biff jänkare som blev lack :P israeler e lite lugnare men ofta rätt snåla o försöker pruta på strunt summor typ en korv för 30 spänn :P tyckte mest de va lite roligt =)

Håller med om att asiater (och i viss mån afrikaner) är värst. De saknar empati och ser all servicepersonal såsom lägre stående varelser, vilka understundom helt saknar människovärde. Dessutom skräpar de ned och verkar aldrig ha använt en soptunna i hela sitt liv.

/AI
Citera
2024-03-27, 07:24
  #52
Medlem
Comitiums avatar
Ryssar är primitiva, okultiverade bonnlurkar. Amerikaner är däremot öppna, trevliga och vänliga. Kineser är aggresiva UFO:n. Tyskar är trevliga enskilt men bullriga och dominerande i grupp. Fransmän är malliga, affekterade och ovilliga att fatta någonting. Italienare är glada och trevliga och gillar mat och musik. Medelklassbritter är oerhört klassmedvetna, vet att uppföra sig, artiga men reserverade. Underklassbritter är öldrickande, stökiga och och gapiga. Danskar är som skåningar som gillar go mäd å möe mäd. Så ungefär.
Citera
2024-03-27, 07:26
  #53
Medlem
lugna ner digs avatar
Bland just backpackers tycker jag snarare att Amerikaner är de värsta. Känns falska, försöker vara för mycket kompis med alla i gruppen. Tyckte mer om de Israeler jag träffat när jag backpackat. Väldigt trevliga på ett genuint sätt, bjuder ofta på sig själva, faktiskt rätt likt en del italienare jag stött på. Britter har jag nog kommit mest nära när jag rest med folk, ofta bra humor med mycket sarkasm vilket är lätt att bonda över det.
Citera
2024-03-27, 08:24
  #54
Medlem
Britter är värst. De tror att de äger världen samtidigt som de ser ner på alla andra och pratar ömkande som om de måste sänka sig till andras nivå, alla vi som inte förstår bättre. Utgår ifrån att alla ska prata engelska överallt, utgår ifrån att deras uppfattning om artighet är universell.
Citera
2024-03-27, 08:30
  #55
Medlem
Är inte backpackers turismens veganer?

Är inte alla ”backpackers” djävligt dryga, kvasiintellektuella och onödiga? ”Jag vill uppleva den riktiga kulturen” - går till macdonalds.
Citera
2024-03-27, 09:20
  #56
Medlem
Cameltotems avatar
Kommer ihåg en dansk i långt lockigt hår, vi delade vagn med honom och han kunde inte sluta snacka om jesus, vikingar och obskyra öl han har druckit.
Citera
2024-03-27, 09:32
  #57
Avstängd
Pungpuckels avatar
Tycker mig ha sett skyltar, i Thailand tror jag det var med "No Russians No Jews" säger ju en del av vad de flesta upplever som skithålen att träffa på när man reser.

Engelsmän kan svina på ganska bra dom med, men de är inte nivå med de två förstnämnda djuren.
Citera
2024-03-27, 10:21
  #58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Britter har jag personligen svårt för generellt och gäller inte alla såklart.
De snackar för mycket fotboll och resten är lika ointressant då de är helt insnöade på precis brittiska grejer.

Somliga musiker har jag gillat, men de når aldrig upp till andra etniciter i grundnivå av att vara "helt okej". Den "brittiska" defekten lyser igenom allt annat som borde göra dem annars gillade. Irländare är lite svagt bättre.

Belgare jag mött har ofta varit bögar och eller pedofiler, Men jag har inget statiskt underlag för det förutom de få jag har mött såklart, då det inte finns så många av den sorten.


Samma erfarenhet, i grupp är de hemska. Tenderar att gadda ihop sig med amerikaner och australier om det finns några, då blir de ännu värre. Spanjorer nästan ännu värre, otroligt dryga och överlägsna.
Citera
2024-03-27, 10:21
  #59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Britter har jag personligen svårt för generellt och gäller inte alla såklart.
De snackar för mycket fotboll och resten är lika ointressant då de är helt insnöade på precis brittiska grejer.

Somliga musiker har jag gillat, men de når aldrig upp till andra etniciter i grundnivå av att vara "helt okej". Den "brittiska" defekten lyser igenom allt annat som borde göra dem annars gillade. Irländare är lite svagt bättre.

Belgare jag mött har ofta varit bögar och eller pedofiler, Men jag har inget statiskt underlag för det förutom de få jag har mött såklart, då det inte finns så många av den sorten.


Samma erfarenhet, i grupp är de hemska. Tenderar att gadda ihop sig med amerikaner och australier om det finns några, då blir de ännu värre. Spanjorer är dock värst, otroligt dryga och överlägsna.
Citera
2024-03-27, 10:50
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
När jag backpackade i Asien, 25 år sedan, så träffade jag alla sorters nationaliteter. Då var det iofg inte några kineser och ryssar med i leken.

Israeler: var trevliga, men jag uppfattade de som lite arroganta, självgoda och besserwissrar (skulle beskriva de som en blandning mellan en iranier och tyskar).
Amerikanare: övertrevliga, men om det inte fick den service som de förväntade sig så blev de lite jobbiga.
Britter: trevliga, men blev högljudda på fyllan.

Håller med dig helt, avseende israeler, amerikaner och britter. Tycker amerikaner och australiensare är lite för extroverta, men det är en smaksak.

Ryssar är ganska otrevliga. Fransmän med. De få kineser jag träffat som backpackar har varit trevliga, men umgås mest i sin grupp. Indier är väldigt kontaktsökande när man börjat prata med dem.

Svenskar kan också vara idioter. Bjöd en stockholmare på en lina ketamin i Asien för ett antal år sedan. Han trodde det var kokain och drog alla linor som var upplagda. Det blev faceplant i sanden med totalt K-hole för grabben. Typiskt stockholmare att sno åt sig kola.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3596918

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback