Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-26, 14:41
  #1
Medlem
Folketstempels avatar
Jag har haft hotell utomlands och israeler kan jag börja med. Berätta ni era åsikter så ska jag fördjupa mig på mina värsta.* Vi har kanske inte varit överallt och man lär sig så länga man lever genom att utbyta åsikter.

*Okej, judar är sämst då de är snåla, rasister, svåra att gilla helt enkelt då de helst umgås i grupp och på egna hotell i nästan alla länder.
Jänkare är däremot bra folk som mest för att ta ett exempel på andra hållet, som nyans.
Citera
2024-03-26, 14:46
  #2
Medlem
Är inte själva begreppet backpacker ett uttryck för att resa snålt?
Citera
2024-03-26, 15:07
  #3
Medlem
TRAVANESTOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jag har haft hotell utomlands och israeler kan jag börja med. Berätta ni era åsikter så ska jag fördjupa mig på mina värsta.* Vi har kanske inte varit överallt och man lär sig så länga man lever genom att utbyta åsikter.

*Okej, judar är sämst då de är snåla, rasister, svåra att gilla helt enkelt då de helst umgås i grupp och på egna hotell i nästan alla länder.
Jänkare är däremot bra folk som mest för att ta ett exempel på andra hållet, som nyans.

Israeler helt klart. I ett land i Asien gick jag en populär vandringsled där man skulle gå bland "lodges" som erbjöd säng och enklare mat. Det blev att jag gick med en grupp israeler och innan vi skulle gå in på en stuga och boka en natt så började de alltid att viska och gjorde upp att de skulle ge som erbjudande till den som ägde stugan att de (vi) skulle få sova gratis i utbyte mot att vi betalade för maten.

Jag tyckte det var pinsamt och betalade fullpris för mina övernattningar + maten.

De är också väldigt högljudda, arroganta och tror att de äger världen. En bisarr upplevelse var när de försökte få med mig till chabad (jag är svensk och inte det minsta jude). Den som tycker att en fransos är arrogant har då aldrig mött en jude.
Citera
2024-03-26, 15:27
  #4
Medlem
OneTaps avatar
har sommar jobbat på en kiosk med en del turister o buss laster med kineser e dom värsta med råge. finns inget snack om saken. skriker o gapar o trängs i kön o ser ner på oss som jobba. blir arg för att de tar tid o fixa deras beställning på 30 hamburgare o hotar o ringa min chef :P verkade påverkade på nåt typ opium skulle ja tro. o blev nästan slags mål en gång mellan ett gäng kineser o några biff jänkare som blev lack :P israeler e lite lugnare men ofta rätt snåla o försöker pruta på strunt summor typ en korv för 30 spänn :P tyckte mest de va lite roligt =)
__________________
Senast redigerad av OneTap 2024-03-26 kl. 15:31.
Citera
2024-03-26, 15:36
  #5
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av their
Vad ska du göra med all infon du får ihop. Ska du skriva en bok, eller vad ?

Detta är ett reseforum, ja vi kan kalla det för en databas för de som är intresserade av just detta ämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
har sommar jobbat på en kiosk med en del turister o kineserna e dom värsta med råge. finns inget snack om saken. skriker o gapar o trängs i kön o ser ner på oss som jobba. blir arg för att de tar 2 minuter o fixa deras hamburgare o hotar o ringa min chef :P verkade ofta påverkade på nåt. typ opium skulle ja tro. o blev nästan slags mål en gång mellan ett gäng kineser o några biff jänkare som blev lack :P israeler e lite lugnare men ofta rätt snåla o försöker pruta på strunt summor typ en korv för 30 spänn :P tyckte mest de va lite roligt =)

Kineser är när jag tänker på det som israeler x1000 0000 då de är för många, samt har ett liknande kollektivt medvetande som klankulturer som den judiska, arabiska eller zigenare. Man kan helt enkelt inte gilla dem även om man försökte att tala med dem och ta en öl eller joint som bäst eller ens få mänsklig kontakt alls som inte har med att ta foto på dem att göra...
Citera
2024-03-26, 15:36
  #6
Medlem
Upplyftens avatar
Har extremt dåliga erfarenheter med Ryssar på olika semesterställen och färjor. Demonstrativt nedlåtande mot allt och alla , speciellt mot personal och andra gäster.
Det är mindervärdeskomplex i sin fulla skepnad. De hade absolut ingen anledning att bete sig så men skulle demonstrera att de såg alla andra som värdelösa hjon.
Så, går det när man lever i stort sett isolerat från yttervärlden och ska ut i den "riktiga" världen. Då kommer den riktiga karaktären fram
__________________
Senast redigerad av Upplyften 2024-03-26 kl. 15:39.
Citera
2024-03-26, 15:49
  #7
Medlem
Storfetdases avatar
Israeler, Belger och Turkar. Kineser och Indier är också ett jävla pack men lätta att undvika då dom endast besöker turistfällorna.
Citera
2024-03-26, 15:59
  #8
Medlem
Folketstempels avatar
Britter har jag personligen svårt för generellt och gäller inte alla såklart.
De snackar för mycket fotboll och resten är lika ointressant då de är helt insnöade på precis brittiska grejer.

Somliga musiker har jag gillat, men de når aldrig upp till andra etniciter i grundnivå av att vara "helt okej". Den "brittiska" defekten lyser igenom allt annat som borde göra dem annars gillade. Irländare är lite svagt bättre.

Belgare jag mött har ofta varit bögar och eller pedofiler, Men jag har inget statiskt underlag för det förutom de få jag har mött såklart, då det inte finns så många av den sorten.
Citera
2024-03-26, 16:07
  #9
Medlem
Blaskas avatar
Har rest i flera år och kan lova att kineser är värst. Inte kineser i hemlandet, turisterna. Sedan har man träffat på skräp från andra länder. Men inte i samma utsträckning som kineserna.
Citera
2024-03-26, 16:10
  #10
Medlem
Separatistens avatar
Britter, tyskar, araber, kineser...

Lite beroende på om det är charter eller backpackers.
Citera
2024-03-26, 16:12
  #11
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Belgare jag mött har ofta varit bögar och eller pedofiler, Men jag har inget statiskt underlag för det förutom de få jag har mött såklart, då det inte finns så många av den sorten.


Öh *host* va ?

Alla Belgare DU mött är antingen bögar eller peddosar ? Du måste ha haft en sagolik otur
Hur gammal är du ?
Citera
2024-03-26, 16:18
  #12
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Öh *host* va ?

Alla Belgare DU mött är antingen bögar eller peddosar ? Du måste ha haft en sagolik otur
Hur gammal är du ?
Som sagt så är det antagligen min egen fördom, det var jag noga att tillägga trodde jag. Man kan kanske tycka fel också så det vore bra om du berättar varför just du gillar dem och inte bara hänga upp dig på detaljer utan sin kontext.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3596918

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback