Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-15, 08:49
  #1
Medlem
Ett tudelat problem.

Grabben vill ha en större hårddisk till gaminglaptopen då nya versionen av Fortnite tydligen kräver enorma mängder utrymme. Mitt tips om att köpa en snabb extern hårddisk ratades av personalen på Webhallen då det kommer lagga.
Att smacka in en ny hårddisk kräver ju att jag måste kopiera över ALLT från den enda hårddisk som finns där (med OS, bilder, etc), som upplagt för kaos för en IT-illeterat klåpare som mig.

I min enfald föreslog jag för junior att vi borde kunna ta bort den 'gamla' versionen av Fortnite vilket skulle ge oss tillräckligt med diskspace. Då kröp det fram att han glömt inlogg och att han absolut inte ville göra det eftersom han riskerade att tappa sin progress.

Fråga 1) Tappar man progress om man måste resett:a sitt inlogg för Fortnite?

Fråga 2) Om ej, kan man inte då bara ta bort gamla Fortnite, installera nya versionen, logga in och sen är man game?

Fråga 3) Om ny hårddisk kommer på tal, hur gör jag lättast för att få ut den gamla hårddisken, kopiera över allt tilll nya och sen sätta in den?
Citera
2024-03-15, 09:15
  #2
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rackis
Ett tudelat problem.

Grabben vill ha en större hårddisk till gaminglaptopen då nya versionen av Fortnite tydligen kräver enorma mängder utrymme. Mitt tips om att köpa en snabb extern hårddisk ratades av personalen på Webhallen då det kommer lagga.
Att smacka in en ny hårddisk kräver ju att jag måste kopiera över ALLT från den enda hårddisk som finns där (med OS, bilder, etc), som upplagt för kaos för en IT-illeterat klåpare som mig.

I min enfald föreslog jag för junior att vi borde kunna ta bort den 'gamla' versionen av Fortnite vilket skulle ge oss tillräckligt med diskspace. Då kröp det fram att han glömt inlogg och att han absolut inte ville göra det eftersom han riskerade att tappa sin progress.

Fråga 1) Tappar man progress om man måste resett:a sitt inlogg för Fortnite?

Fråga 2) Om ej, kan man inte då bara ta bort gamla Fortnite, installera nya versionen, logga in och sen är man game?

Fråga 3) Om ny hårddisk kommer på tal, hur gör jag lättast för att få ut den gamla hårddisken, kopiera över allt tilll nya och sen sätta in den?
Finns det inte återställ lösenord som på alla andra tjänster?

https://www.epicgames.com/help/en-US...unt-a000086086
Citera
2024-03-15, 09:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Finns det inte återställ lösenord som på alla andra tjänster?

https://www.epicgames.com/help/en-US...unt-a000086086


Jo, jag såg också den sidan men sonen hävdar att kompisar fått börja om från början med sin progress i Fortnite när de sedan loggat in med nya uppgifter. Vad jag förstår så är det ett icke önskvärt scenario

Men, för min egen skull är jag ju väldigt sugen på att ta den vägen framåt. Återställa login, radera gamla/existerande spelet, ladda ner det nya och sen logga in med nya uppgifterna och då ha sin progress kvar. Detta vore ju drömscenariot såklart, alla glada och nöjda och man slipper inköp av ny hårddisk och slitande i hårtestar för att installera den

Hmm, ska fundera till ikväll...
Citera
2024-03-15, 09:34
  #4
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Att återställa lösenordet borde inte ta bort nuvarande ranking.

Men förr eller senare kommer epic kräva att ni återinloggar så ni måste i vilket fall som helst använda återställning av lösenord.

Att trixa med en gammal sliten laptop låter som ett ofördelaktigt scenario. Bättre köpa en stationär om ekonomin finns. Mkt enklare att byta komponenter.

Alt: köp en extern hd och dra över alla filer som du vill ha kvar t ex foton och dokument. Blås sedan hela datorn och ha bara ett rensat windows och fortnite på den.
Citera
2024-03-15, 09:40
  #5
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rackis
Jo, jag såg också den sidan men sonen hävdar att kompisar fått börja om från början med sin progress i Fortnite när de sedan loggat in med nya uppgifter. Vad jag förstår så är det ett icke önskvärt scenario

Men, för min egen skull är jag ju väldigt sugen på att ta den vägen framåt. Återställa login, radera gamla/existerande spelet, ladda ner det nya och sen logga in med nya uppgifterna och då ha sin progress kvar. Detta vore ju drömscenariot såklart, alla glada och nöjda och man slipper inköp av ny hårddisk och slitande i hårtestar för att installera den

Hmm, ska fundera till ikväll...
Att återställa lösenord innebär endast att man får en länk skickad till angiven återställingsadress där man kan skapa ett nytt lösenord. Ingenting försvinner. Ni har dock ett problem om ni glömt bort vilken återställningsadress det är, eller glömt bort lösenordet till denna.
Citera
2024-03-15, 10:37
  #6
Medlem
Tack för era svar, jag testar återställning och ominstallation och hoppas på det bästa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback