Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-11, 18:10
  #1
Medlem
Denoms avatar
Om man kunde titta på ett tillräckligt stort fysiskt föremål bestående av antimateria hur skulle det då se ut jämfört med samma föremål av vanlig materia?
Citera
2024-03-11, 18:15
  #2
Medlem
runxs avatar
Svart. ”Föremål” och ”antimateria” går inte så bra ihop.
Citera
2024-03-11, 18:20
  #3
Avstängd
En jävla prislapp på det ska tilläggas
Citera
2024-03-11, 18:21
  #4
Medlem
Creaturs avatar
Om du själv bestod av antimateria skulle det se ut för dig som motsvarande materiaföremål ser ut för dig nu, tror jag.
Citera
2024-03-11, 18:41
  #5
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Hur ser ett föremål av vanlig materia ut??

Antimateria är ju inte _ett_ ämne - det kan ju finnas antiväte, antijärn, antikol, antiwhatever.
Alla med olika utseende.
Citera
2024-03-11, 18:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Svart. ”Föremål” och ”antimateria” går inte så bra ihop.
Det är inget instabilt med föremål av antimateria, förutsatt att de inte kommer i kontakt med vanlig materia.
Citera
2024-03-11, 22:10
  #7
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om man kunde titta på ett tillräckligt stort fysiskt föremål bestående av antimateria hur skulle det då se ut jämfört med samma föremål av vanlig materia?

Förmodligen skulle en sten av antimateria se precis likadan ut som en av materia.
Det finns ju inte anti-fotoner så lyser du på den med en lampa skulle den bara reflektera på samma sätt som vanlig materia. Kanske kan positronernas positiva laddning påverka något.
Citera
2024-04-10, 01:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om man kunde titta på ett tillräckligt stort fysiskt föremål bestående av antimateria hur skulle det då se ut jämfört med samma föremål av vanlig materia?

Jag tror att det föremålet hade sett ut precis som vi hade velat att det ska se ut. Jag tror också att antimateria är kopplat till sinnen på något sätt. Som en dimension som finns bland oss hela tiden, men man kan ej se den. Man vet bara att den finns eftersom kraften av den märks.

Lite som ”världssjälen” möjligtvis, skulle man kunna säga. Alla själar/medvetanden som samexisterar med allt liv, materia och energi i universum.

Universum består av 70% energi och 30% materia varav 5% är normal materia och de andra 25% är mörk materia.

Känns väldigt rimligt för mig. Men det är ju bara min åsikt. Jag kanske är på en cykeltur egentligen
Citera
2024-04-10, 03:41
  #9
Medlem
Barachiels avatar
Element 115
Citera
2024-04-10, 03:42
  #10
Medlem
Barachiels avatar
Moscovium 115
Citera
Igår, 16:08
  #11
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadinside666
Jag tror att det föremålet hade sett ut precis som vi hade velat att det ska se ut. Jag tror också att antimateria är kopplat till sinnen på något sätt. Som en dimension som finns bland oss hela tiden, men man kan ej se den. Man vet bara att den finns eftersom kraften av den märks.

Lite som ”världssjälen” möjligtvis, skulle man kunna säga. Alla själar/medvetanden som samexisterar med allt liv, materia och energi i universum.

Universum består av 70% energi och 30% materia varav 5% är normal materia och de andra 25% är mörk materia.

Känns väldigt rimligt för mig. Men det är ju bara min åsikt. Jag kanske är på en cykeltur egentligen
Så vår fantasi avgör hur antimateria ser ut?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback