Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-10, 15:59
  #1
Medlem
Tycker det blir mer och mer störningar med min Google Chromecast som jag kör all TV via. Netflix, HBO mm brukar fungera, men TV-kanaler via TV4 play, Viaplay och Telenor fungerar sämre och tappar ofta kvalité eller buffrar.

En fråga är ju vad detta kan beror på? Men min slutsats är att jag behöver köra trådat för att bli av med problemen. Verkar finnas en adapter på Google store som är slut i lager. Finns det andra fungerande adaptrar? Minst sagt svårt att googla fram detta kan jag tycka, så hoppas någon här kan hjälpa till med egen erfarenhet?
Citera
2024-03-10, 16:05
  #2
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Eller också behöver du se över ditt wifi-nät, t.ex. val av kanal, bandbredd och routerplacering.
Citera
2024-03-10, 17:41
  #3
Medlem
Kan vara så men routern sitter bara 4m ifrån, så läget är nog inte problemet i alla fall.
Citera
2024-03-10, 18:21
  #4
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmarsson24
Tycker det blir mer och mer störningar med min Google Chromecast som jag kör all TV via. Netflix, HBO mm brukar fungera, men TV-kanaler via TV4 play, Viaplay och Telenor fungerar sämre och tappar ofta kvalité eller buffrar.

En fråga är ju vad detta kan beror på? Men min slutsats är att jag behöver köra trådat för att bli av med problemen. Verkar finnas en adapter på Google store som är slut i lager. Finns det andra fungerande adaptrar? Minst sagt svårt att googla fram detta kan jag tycka, så hoppas någon här kan hjälpa till med egen erfarenhet?


Då är ju frågan, vad har ändrats? Där har du orsaken.

Men en sak som kan bättra på är att ändra MTU-storlek. Görs per enhet. Googla.
Citera
2024-03-11, 17:00
  #5
Medlem
petronixs avatar
Det finns en annan stor tråd om Google Chromecast. Kanske finns det svar på din fråga där? Hoppas att det löser sig!

(FB) Google Chromecast - (HDMI Streaming Media Player)
Citera
2024-03-12, 11:22
  #6
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmarsson24
Kan vara så men routern sitter bara 4m ifrån, så läget är nog inte problemet i alla fall.
Vad har du för router och ISP ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback