Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-05, 19:20
  #1
Medlem
Man får inte flyga med en powerbank, men man får ha en mobil med ett asfett batteri. Tycker inte det får ihop helt. Kan man komma runt det att man inte får flyga med powerbank på något sätt?
Är det olika med olika bolag?
Citera
2024-03-05, 19:33
  #2
Medlem
Ratis avatar
Man får väl ha med en powerbank på flyget men man får inte använda den.
Citera
2024-03-05, 19:50
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Det är storleken på batteriet som sätter gränsen.

Gränsen är inte heller speciellt snål, 100Wh är rätt mycket!

https://www.transportstyrelsen.se/sv...vna-produkter/
Citera
2024-03-05, 21:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det är storleken på batteriet som sätter gränsen.

Gränsen är inte heller speciellt snål, 100Wh är rätt mycket!

https://www.transportstyrelsen.se/sv...vna-produkter/

Tror inte man får flyga med en powerbank alls.
Citera
2024-03-05, 21:36
  #5
Medlem
Det får utmärkt att ta med en powerbank på flyget, me du måste ha den i handbaget, du får inte checka in den.
Citera
2024-03-05, 21:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Man får inte flyga med en powerbank, men man får ha en mobil med ett asfett batteri. Tycker inte det får ihop helt. Kan man komma runt det att man inte får flyga med powerbank på något sätt?
Är det olika med olika bolag?

Var på säkra sidan och ha den i handbagaget. Incheckat är verkligen ovanskligt.
Citera
2024-03-05, 21:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Man får inte flyga med en powerbank, men man får ha en mobil med ett asfett batteri. Tycker inte det får ihop helt. Kan man komma runt det att man inte får flyga med powerbank på något sätt?
Är det olika med olika bolag?

Du får inte checka in en power bank, men i handbagaget ska det inte vara några problem.
Citera
2024-03-05, 22:11
  #8
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Jag har alltid min powerbank i handbagaget och det har aldrig varit några som helst problem.
Citera
2024-03-05, 22:55
  #9
Medlem
Det brukar vara tvärtom, dvs. att vissa saker får man inte ha med i handbagaget, men det är ok om man checkar in dem.
Citera
2024-03-06, 20:13
  #10
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Det brukar vara tvärtom, dvs. att vissa saker får man inte ha med i handbagaget, men det är ok om man checkar in dem.
Vapen ska givetvis checkas in av säkerhetsskäl, men av samma skäl ska vissa saker vara åtkomliga i kabinen.
Citera
2024-03-08, 07:35
  #11
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Man får inte flyga med en powerbank, men man får ha en mobil med ett asfett batteri. Tycker inte det får ihop helt. Kan man komma runt det att man inte får flyga med powerbank på något sätt?
Är det olika med olika bolag?

Du får visst flyga med en Powerbank, men du skall ha den i handbagaget. Jag har flugit massor av gånger med min Powerbank som varit min livräddare i många situationer på grund av Samsung Galaxy S22´s pissiga batteri.
Citera
2024-03-08, 07:56
  #12
Medlem
Är det inte enklare att flyga med ett flygplan än med en powerbank?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3592671

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback