Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-03-07, 01:01
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Lite av problemet som jag ser det är om man bara är där en månad som förstagångare så skulle inte jag tycka att On Nut är centralt.

Men känner man till Bkk så vet man förutsättningar och då är det okej.
Närmare IKEA i alla fall


Håller med, det är inte jättecentralt, men eftersom han skulle ta det lugnt så Och till Ekkamai och Thong Lor är det inte så långt
Citera
2024-03-07, 01:53
  #38
Medlem
EnDumSosses avatar
Matpriser är det sista du ska fundera över. Kokvrå för att laga mat själv?
Att äta ute i Thailand är inte dyrt! Du kan äta dig mätt för 30 kr, t om för mindre pengar.
Citera
2024-03-07, 04:14
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Matpriser är det sista du ska fundera över. Kokvrå för att laga mat själv?
Att äta ute i Thailand är inte dyrt! Du kan äta dig mätt för 30 kr, t om för mindre pengar.

Allt handlar inte om att försöka komma så billigt undan hela tiden. Om du hade läst så hade du sett att TS skrev "Måste äta speciell mat av hälskoskäl"
Citera
2024-03-07, 05:45
  #40
Medlem
HassanVonEssens avatar
Det enda oroväckande är att du åker till Thailand av andra skäl än för att köpa sex.
Citera
2024-03-07, 08:52
  #41
Medlem
feemaxxxs avatar
Jag skulle absolut inte binda upp mig att stanna i ett airbnb en månad. Det finns hotell som har kokmöjligheter. Kolla Agoda, där kan man kryssa för option "kök". Boka först en vecka, sedan får du se om du verkligen vill stanna i Bangkok...
En buss till Pattaya är billigt, där finns det mesta som man behöver och har mycket att erbjuda. Hororna går man förbi och de lär sig snabbt att du inte är intresserad.
Citera
2024-03-07, 12:20
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

En fråga. Du vet att Bangkok bitvis har så mkt smog så att solen inte går igenom ens?

.

Han planerar resa i Maj/Jun och då är det oftast inga problem med smog.
Det är under deras "dry season" som det blir smog från bränder på landsbygden då
bönderna bränner sina fält och det sker i December-Februari.
Citera
  • 3
  • 4
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3592668

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback