Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-04, 13:05
  #1
Medlem
emmuuts avatar
Hej!

Igår kväll gjorde jag en väldigt dum sak. När jag skulle gå och lägga mig fick jag ångest från helvetet. Jag hade käkat totalt 600mg tram under dagen men det hjälpte inte nånting, så jag drog i mig 10st 20mg kapslar alimemazin.. överdriven mängd, ja, men jag trodde jag skulle dö av ångesten.

När det inte hjälpte upprepade jag detta 3 gånger till.. jag tog alltså 40st 20mg kapslar på kanske 6 timmar under natten. Var så desperat att bli av med ångesten.

Till slut somnade jag klockan halv 7 imorse. Men när jag vaknade förut vid 11 kunde jag inte gå och allt snurrade. Mina meningar hängde inte ihop och jag låter fortfarande helt cp skadad. Helt sjukt att jag vaknade så tidigt väl??? Är jättetrött men kan ändå inte sova. Har såna äckliga myrkryp i benen.

Värt att åka in till akuten eller kan man vänta ut det här? Mår ganska illa och det mesta snurrar fortfarande. Vet att min mamma skulle ställa upp o följa med om jag åker i alla fall. Vad tycker ni?
Citera
2024-03-04, 13:15
  #2
Medlem
ABBORREs avatar
Allt låter ju bra, så bra att du tog en sjukdag , idag.
Imorgon är en annan dag, upp och hoppa och iväg till jobbet
Så rullar livet vidare
Citera
2024-03-04, 13:16
  #3
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Allt låter ju bra, så bra att du tog en sjukdag , idag.
Imorgon är en annan dag, upp och hoppa och iväg till jobbet
Så rullar livet vidare

Jag börjar mitt jobb 15.15 idag. Men inte fan kan jag gå dit såhär? Kan ju inte prata normalt. Men ja imorgon är det förmodligen bättre men jag överväger att åka in.. för det känns inte bra asså
Citera
2024-03-04, 13:21
  #4
Medlem
Belters avatar
Du har aldrig tänkt på att allt du stoppar i dig göder ångesten?
Att någon skulle dö av ångest, har jag aldrig hört talas om.
Citera
2024-03-04, 13:25
  #5
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Du har aldrig tänkt på att allt du stoppar i dig göder ångesten?
Att någon skulle dö av ångest, har jag aldrig hört talas om.

Självklart. Jag vet att man inte kan dö men det känns som det. När jag har ångest försvinner mitt konsekvens tänk och det är något jag tränat på i typ 15 år och det har blivit lite bättre men inte helt bra än..
Citera
2024-03-04, 13:32
  #6
Medlem
Kantarellgudens avatar
Tycker du bör söka dig till psykakuten, speciellt om din ångest gör att du stoppar i dig läkemedel utan konsekvenstänk. Du överlever denna gång, men nästa gång? Det lär ju garanterat hända igen.

Berätta för personalen det du beskrivit här i tråden, du är en fara för dig själv, de kommer ta dig på allvar.
Citera
2024-03-04, 13:44
  #7
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarellguden
Tycker du bör söka dig till psykakuten, speciellt om din ångest gör att du stoppar i dig läkemedel utan konsekvenstänk. Du överlever denna gång, men nästa gång? Det lär ju garanterat hända igen.

Berätta för personalen det du beskrivit här i tråden, du är en fara för dig själv, de kommer ta dig på allvar.

Övervägt det också men psykakuten har ALDRIG hjälpt. Blivit många vändor dit genom åren, redan som 13 åring på BUP akuten till och med. Jag tror jag åker till akuten så får dom bedöma mig där.. kan ju börja så kanske
Citera
2024-03-04, 15:17
  #8
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Jag börjar mitt jobb 15.15 idag. Men inte fan kan jag gå dit såhär? Kan ju inte prata normalt. Men ja imorgon är det förmodligen bättre men jag överväger att åka in.. för det känns inte bra asså
Ja men det blir bra, ta en sjukdag i dag, så är det en ny dag imorgon.
Gör inga dumheter nu
Citera
2024-03-04, 17:40
  #9
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Ja men det blir bra, ta en sjukdag i dag, så är det en ny dag imorgon.
Gör inga dumheter nu

Jaa, ringde och sjukanmälde mig. Ber till alla gudar att detta släpper när jag sovit inatt
Citera
2024-03-05, 22:37
  #10
Avstängd
TredjeDikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Hej!

Igår kväll gjorde jag en väldigt dum sak. När jag skulle gå och lägga mig fick jag ångest från helvetet. Jag hade käkat totalt 600mg tram under dagen men det hjälpte inte nånting, så jag drog i mig 10st 20mg kapslar alimemazin.. överdriven mängd, ja, men jag trodde jag skulle dö av ångesten.

När det inte hjälpte upprepade jag detta 3 gånger till.. jag tog alltså 40st 20mg kapslar på kanske 6 timmar under natten. Var så desperat att bli av med ångesten.

Till slut somnade jag klockan halv 7 imorse. Men när jag vaknade förut vid 11 kunde jag inte gå och allt snurrade. Mina meningar hängde inte ihop och jag låter fortfarande helt cp skadad. Helt sjukt att jag vaknade så tidigt väl??? Är jättetrött men kan ändå inte sova. Har såna äckliga myrkryp i benen.

Värt att åka in till akuten eller kan man vänta ut det här? Mår ganska illa och det mesta snurrar fortfarande. Vet att min mamma skulle ställa upp o följa med om jag åker i alla fall. Vad tycker ni?
Ingen av dessa två hjälper mot ångest. Tar du överdos Tramadol så kan få motsvarande som tjacknojja och omöjligt att somna. Alimemazin är ett halvdåligt läkemedel för sömn, ungefär som Propavan eller Theralen.

Att du fortfarande är "cp-skadad" är för att levern prioriterar att bryta ner Tramadolen först och därför har du kvar effekten av Alimemazin längre.

Ta inte så höga doser, det är inte direkt farligt men hjälper absolut inte mot ångest, snarare tvärtom. Du behöver inte åka in om du känner dig bättre, men ta en sjukdag ändå, kroppen kommer behöva sömn, och du vill inte att folk ska tro att du fått en stroke på jobbet.
Citera
2024-03-06, 12:33
  #11
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Ingen av dessa två hjälper mot ångest. Tar du överdos Tramadol så kan få motsvarande som tjacknojja och omöjligt att somna. Alimemazin är ett halvdåligt läkemedel för sömn, ungefär som Propavan eller Theralen.

Att du fortfarande är "cp-skadad" är för att levern prioriterar att bryta ner Tramadolen först och därför har du kvar effekten av Alimemazin längre.

Ta inte så höga doser, det är inte direkt farligt men hjälper absolut inte mot ångest, snarare tvärtom. Du behöver inte åka in om du känner dig bättre, men ta en sjukdag ändå, kroppen kommer behöva sömn, och du vill inte att folk ska tro att du fått en stroke på jobbet.

Jo men det vet jag! Tjatat så mycket på psykiatrin att jag behöver starkare sömntabletter. Jag har som du skrev bara propavan och alimemazin. Hjälper inget..

Men jag känner mig bättre idag i alla fall! Lite segare än vanligt men det kanske inte är så konstigt.
Citera
2024-03-06, 12:37
  #12
Avstängd
TredjeDikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Jo men det vet jag! Tjatat så mycket på psykiatrin att jag behöver starkare sömntabletter. Jag har som du skrev bara propavan och alimemazin. Hjälper inget..

Men jag känner mig bättre idag i alla fall! Lite segare än vanligt men det kanske inte är så konstigt.
Ja efter vad du skrev i TS så hade du behövt någon form av benso mot den akuta ångesten. T ex Alprazolam eller Diazepam.

Skönt att du känner dig bättre idag, det var en rejäl överdosering! Tack för att du återrapporterade!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback