Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-03, 17:31
  #1
Medlem
bithaxs avatar
Vad ska man köra för javascriptramverk med django nu för tiden?
Tidigare har jag bara slängt in en vue, och det har funkat skitbra för att bygga små enkla appar för admin tools och liknande grejer där man kanske ändå vill ha lite interaktivitet på sidan.

Nu verkar ju dock Vue ha gått över till att köra server side rendering med Vite, så då ska jag behöva ha nån jävla node.js server och hålla på och fixa med den också, och kopppla ihop det där?
Det verkar ju as osmidigt. Jag har försökt få något att funka i en timme, och kollar bloggar och chatgpt, och nej det verkar inte vilja lira.

Så vad är det då som gäller, ska man lära sig HTMLX eller?

Fan vilket helvete det är att göra nått enkelt nu för tiden, allt är så onödigt krångligt.
__________________
Senast redigerad av bithax 2024-03-03 kl. 17:35.
Citera
2024-03-06, 12:26
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Vad ska man köra för javascriptramverk med django nu för tiden?
Tidigare har jag bara slängt in en vue, och det har funkat skitbra för att bygga små enkla appar för admin tools och liknande grejer där man kanske ändå vill ha lite interaktivitet på sidan.

Nu verkar ju dock Vue ha gått över till att köra server side rendering med Vite, så då ska jag behöva ha nån jävla node.js server och hålla på och fixa med den också, och kopppla ihop det där?
Det verkar ju as osmidigt. Jag har försökt få något att funka i en timme, och kollar bloggar och chatgpt, och nej det verkar inte vilja lira.

Så vad är det då som gäller, ska man lära sig HTMLX eller?

Fan vilket helvete det är att göra nått enkelt nu för tiden, allt är så onödigt krångligt.
Det spelar ju ingen roll vilket modernt JS-ramverk du använder , kör du react eller angular kommer du ändå behöva ha nån slags devserver som levererar sidan till dig.
Tvivlar på att vue skiljer sig speciellt mycket i det avseendet.

Vad är problemet egentligen? Att få fart på din devserver, eller vad är det du menar?
Citera
2024-03-07, 20:26
  #3
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Det spelar ju ingen roll vilket modernt JS-ramverk du använder , kör du react eller angular kommer du ändå behöva ha nån slags devserver som levererar sidan till dig.
Tvivlar på att vue skiljer sig speciellt mycket i det avseendet.

Vad är problemet egentligen? Att få fart på din devserver, eller vad är det du menar?

Problemet är att jag har inget intresse av att bygga en SPA i javascript. Med gamla vue kunde man ha en MPA och bara slänga in en VUE på de sidor där man behövde det. Och de andra kunde vara som de är.

Nej vetefan om jag inte kör blazor i stället. Fack javascript.
__________________
Senast redigerad av bithax 2024-03-07 kl. 20:29.
Citera
2024-03-08, 06:43
  #4
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Problemet är att jag har inget intresse av att bygga en SPA i javascript. Med gamla vue kunde man ha en MPA och bara slänga in en VUE på de sidor där man behövde det. Och de andra kunde vara som de är.

Nej vetefan om jag inte kör blazor i stället. Fack javascript.
Fast även där kommer du behöva en appserver, det är förvisso IIS (eller dess expressvariant) men den kommer ändå behövas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback