Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-28, 08:58
  #1
Medlem
Mina högtalare går sönder slumpmässigt under dagen. Det börjar brusa och när ett ljud spelas blir det galet högt brusande. För att fixa detta måste jag antingen koppla om både USB och ljudkabeln eller så har jag hittat en snabbare lösning som är att växla inställningarna under System > Ljud > Mono audio mellan På/Av. Drivrutinerna är uppdaterade. Formatfrekvensen under Egenskaper för högtalare är för närvarande inställd på 32 bit, 48k Hz men jag har redan provat några andra inställningar där. Lekt runt med inställningarna för Exclusive Mode settings och audio enhancements, växlat dem av och på, men problemet kvarstår. Jag använder Creative Pebble speakers men har samma problem med andra högtalare. Kör Windows 11. Några idéer?
Citera
2024-02-28, 10:23
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neeye
Mina högtalare går sönder slumpmässigt under dagen. Det börjar brusa och när ett ljud spelas blir det galet högt brusande. För att fixa detta måste jag antingen koppla om både USB och ljudkabeln eller så har jag hittat en snabbare lösning som är att växla inställningarna under System > Ljud > Mono audio mellan På/Av. Drivrutinerna är uppdaterade. Formatfrekvensen under Egenskaper för högtalare är för närvarande inställd på 32 bit, 48k Hz men jag har redan provat några andra inställningar där. Lekt runt med inställningarna för Exclusive Mode settings och audio enhancements, växlat dem av och på, men problemet kvarstår. Jag använder Creative Pebble speakers men har samma problem med andra högtalare. Kör Windows 11. Några idéer?

Från vad till vad sänds ljudet samt hur?
Citera
2024-02-28, 14:13
  #3
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2024-02-28, 17:38
  #4
Medlem
invandrar-leffes avatar
Gjorde en lustig felläsning av rubriken här - Problem med högtare radonbrus.

Hur som haver är det nog mer troligt att det är något annat än högtalaren som är grundfelet, i synnerhet om du får samma fel med andra högtalare.
Så som du beskriver det tycker jag det mest troliga verkar vara att det är fel på ljudkortet.
Om kabeln var dålig så skulle det kunna orsaka störningar och dåligt ljud men inte höja volymen.
Att det kan bli bättre när man ändrar inställningar stämmer också in hur problem i ljudkortet kan yttra sig.

En ny dator eller ett extern "ljudkort" löser nog problemet.
Citera
2024-02-29, 04:17
  #5
Medlem
PeterNosters avatar
Skaffa en USB-hub om du nu inte redan har en:
https://www.reddit.com/r/techsupport...t_nonconstant/
Citera
2024-03-01, 08:52
  #6
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neeye
Mina högtalare går sönder slumpmässigt under dagen. Det börjar brusa och när ett ljud spelas blir det galet högt brusande. För att fixa detta måste jag antingen koppla om både USB och ljudkabeln eller så har jag hittat en snabbare lösning som är att växla inställningarna under System > Ljud > Mono audio mellan På/Av. Drivrutinerna är uppdaterade. Formatfrekvensen under Egenskaper för högtalare är för närvarande inställd på 32 bit, 48k Hz men jag har redan provat några andra inställningar där. Lekt runt med inställningarna för Exclusive Mode settings och audio enhancements, växlat dem av och på, men problemet kvarstår. Jag använder Creative Pebble speakers men har samma problem med andra högtalare. Kör Windows 11. Några idéer?

Prova att köpa nya sladdar. Gamla kan ställa till med ett riktigt oljud.
Citera
2024-03-01, 12:56
  #7
Medlem
PerraTrav365s avatar
Troligen glapp vid anslutningen dvs problem med ingången till datorn eller dålig kabel.
Att ljudkortet skulle gått sönder är inte så troligt om du inte har hållt på och labbat för mycket
Jag om ovan inte är något problem skulle jag blåsa om dator för att se om det hjälper innan man dömer ut den. Datorn kan ju fått i sig något"SKIT" om du förstår
Lycka Till
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback