Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-20, 20:08
  #1
Medlem
Hej

Startade en tråd om m-discr bluray. Fick bra feedback om att det är mer kostnadseffektivt att bara köpa nya mekaniska diskar - så det är det jag planerar för nu.

Jag har tidigare kört med WD red NAS diskar. De jag har just nu är 8tb diskar - sannolikt SMR... Så desto snabbare jag kan byta ut dessa desto bättre. Och iom att WD tydligen inte var helt ärliga med att vissa diskar i deras NAS-serie var SMR så tänkte jag pröva något annat märke, men det är ju givetvis en djungel...

Seagate Exos verkar ju vara riktigt billiga diskar! Bra kr/tb och stort urval 16,18 och 20 tb vilket alla av de storlekarna skulle passa mig. Men vad är skillnaden Seagate Exos och Seagate IronWolf Pro?

Vilket märke skall jag köpa?
Citera
2024-02-20, 21:19
  #2
Medlem
Jag har köpt ett gäng såna här senaste åren, funkat bra hittills.
https://www.webhallen.com/se/product...he-MG09ACA18TE
Citera
2024-02-21, 08:53
  #3
Medlem
Clint Ruins avatar
Seagate Exos är sk enterprise-diskar för datacenter. De är bra. Har 5 års garanti men kan upplevas som bullriga.
Citera
2024-02-21, 09:39
  #4
Medlem
tomatlarss avatar
jag kör med Toshiba N300 har inget att klaga på. Men inget att jämföra med heller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback