Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-17, 00:34
  #1
Medlem
Från Missing Peoples facebook:

"HALLAND/VARBERG:
Har någon sett 54-åriga Marie?
Hon är försvunnen sedan den 4 februari 2024 då hon senast sågs i centrala Varberg.
Marie har axellångt cendrefärgat hår. Hon är cirka 154 centimeter lång och väger cirka 50 kg. Klädsel vid försvinnandet är okänd men hon kan eventuellt bära en grönaktig eller svart vinterjacka."

Någon som vet något?
Jag vet inte hur man lägger in bilder här men bild finns på Missing Peoples facebooksida.
Citera
2024-02-17, 00:42
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabaJaga1231
Från Missing Peoples facebook:

"HALLAND/VARBERG:
Har någon sett 54-åriga Marie?
Hon är försvunnen sedan den 4 februari 2024 då hon senast sågs i centrala Varberg.
Marie har axellångt cendrefärgat hår. Hon är cirka 154 centimeter lång och väger cirka 50 kg. Klädsel vid försvinnandet är okänd men hon kan eventuellt bära en grönaktig eller svart vinterjacka."

Någon som vet något?
Jag vet inte hur man lägger in bilder här men bild finns på Missing Peoples facebooksida.
Försvunnen den 4e, den 12e lägger mp upp en länk. Idag är det den 16e. Alltså 12 dagar sedan, och inget svar. Ser illa ut.
Citera
2024-02-17, 01:19
  #3
Medlem
Xonk666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Försvunnen den 4e, den 12e lägger mp upp en länk. Idag är det den 16e. Alltså 12 dagar sedan, och inget svar. Ser illa ut.


Verkar väldigt lite engageman om detta, håller med dig. olustigt. Varbergspolisen håller käft som vanligt....
Citera
2024-02-17, 01:40
  #4
Medlem
Theforeigners avatar
Missing People søk i morgon lördag d. 17/2, dom skriver :

HALLAND/VARBERG SÖKINSATS:
Hjälp oss och anhöriga att hitta 54-åriga Marie som är försvunnen sedan den 4 februari 2024.
DATUM: Imorgon lördagen den 17 februari.
TID: 10:00 Det går bra att ansluta löpande under dagen/kvällen.
SAMLING: Räddningstjänsten Väst
LÄNK TILL KARTAN: https://maps.app.goo.gl/uj269vpD2EkrKn8H7
KONTAKTPERSON VID SÖKET: 010-405 94 78
MEDIAKONTAKT VID SÖKET: 010-405 94 75
Citera
2024-02-17, 01:46
  #5
Medlem
olasvenssons avatar
Intressant. Nära mig. Har Kling & Klang talat med Maries närmaste?
Citera
2024-02-17, 01:59
  #6
Medlem
olasvenssons avatar
https://www.facebook.com/MPSweden/po...3z87AzJrcM5EBl

Citat:
HALLAND/VARBERG:
Har någon sett 54-åriga Marie?
Hon är försvunnen sedan den 4 februari 2024 då hon senast sågs i centrala Varberg.
Marie har axellångt cendrefärgat hår. Hon är cirka 154 centimeter lång och väger cirka 50 kg. Klädsel vid försvinnandet är okänd men hon kan eventuellt bära en grönaktig eller svart vinterjacka.
Har du sett Marie eller har du information som kan leda till att hon återfinns, ring polisen på 114 14.
Vid eventuella frågor från media, vänligen ring 031-760 90 60.
Ha en god ton i era kommentarer och tänk på att bemöta andra som ni själva vill bli bemötta.
Dela efterlysningen och tagga därefter era vänner på er egen tidslinje, så håller vi tråden exklusiv för tips.
Observera att gåvor och skänkta medel alltid går till Missing Peoples fortsatta arbete och inte är kopplade till ett specifikt försvinnande. Vi gör aldrig åtskillnad på människor som eftersöks.

Varberg som sagt. Bortrövad? Finns hon i Kina för att sälja sina organ? Vad vet vi? Är hon svensk eller kines med mera. Är hon kriminell?
Citera
2024-02-17, 02:32
  #7
Medlem
olasvenssons avatar
Bild på "Marie":
https://imgur.com/a/De028eW
Citera
2024-02-17, 02:55
  #8
Medlem
rubbergirls avatar
Hon heter J*kob**on (*a / *s) i efternamn & enl. hennes Insta verkar hon vara en kvinna som gillar att resa, vandrar mkt i naturen etc.
Citera
2024-02-17, 03:07
  #9
Medlem
Nu får jag riktig ångest….

Min svärmor som va i samma ålder o bodde i Varberg dök aldrig upp på jobbet en måndag för 6år sedan. Vi visste att hon hade varit lite nere o undvikande sista veckorna men inget extremt, o hon skulle aldrig missa jobbet bara för att.
Vi kontaktade polisen direkt på eftermiddagen o ville anmäla henne försvunnen o ha deras hjälp att leta o spåra hennes mobil… svaret vi fick va att en vuxen person har rätt att försvinna o det är inget som dom gör någonting åt om det inte finns tydliga spår av ett brott. Vi ringde flera gånger måndag o tisdagen o fick samma dryga svar hela tiden…
På onsdag eftermiddag gick dom med på att spåra mobilen, dom hittade henne på 3tim, tagit sitt eget liv. Rättsläkare uppskattade dödstillfället till tisdagen.

Så hade polisen i Varberg tagit oss på allvar o börjar leta direkt på måndagen kunde vi kanske ha räddat henne….
Jag hade kontakt med polisen vid flera tillfällen efteråt o vräkte ur mig min avsky mot deras nonchalans. Fick vid ett tillfälle även svaret att Likväl som man har rätt att försvinna har man även rätt att ta sitt liv…

Med den inställningen hos polisen är det inte konstigt att kvinnor försvinner o hittas avlidna…. Hoppas innerlig arg det här inte slutar på samma sätt…
Citera
2024-02-17, 09:57
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nu får jag riktig ångest….

Min svärmor som va i samma ålder o bodde i Varberg dök aldrig upp på jobbet en måndag för 6år sedan. Vi visste att hon hade varit lite nere o undvikande sista veckorna men inget extremt, o hon skulle aldrig missa jobbet bara för att.
Vi kontaktade polisen direkt på eftermiddagen o ville anmäla henne försvunnen o ha deras hjälp att leta o spåra hennes mobil… svaret vi fick va att en vuxen person har rätt att försvinna o det är inget som dom gör någonting åt om det inte finns tydliga spår av ett brott. Vi ringde flera gånger måndag o tisdagen o fick samma dryga svar hela tiden…
På onsdag eftermiddag gick dom med på att spåra mobilen, dom hittade henne på 3tim, tagit sitt eget liv. Rättsläkare uppskattade dödstillfället till tisdagen.

Så hade polisen i Varberg tagit oss på allvar o börjar leta direkt på måndagen kunde vi kanske ha räddat henne….
Jag hade kontakt med polisen vid flera tillfällen efteråt o vräkte ur mig min avsky mot deras nonchalans. Fick vid ett tillfälle även svaret att Likväl som man har rätt att försvinna har man även rätt att ta sitt liv…

Med den inställningen hos polisen är det inte konstigt att kvinnor försvinner o hittas avlidna…. Hoppas innerlig arg det här inte slutar på samma sätt…
Din beskrivning är så talande, detta är svensk polis i ett nötskal.
Citera
2024-02-17, 18:18
  #11
Medlem
Någon som vet hur det gick på dagens sök?
Citera
2024-02-17, 20:38
  #12
Medlem
exoticspices avatar
Efterlysningen är kvar på Missing People samt att det på deras Facebook har tillkommit ny information om Maries klädsel m.m. som var okänd vid efterlysningen den 12/2.

Hon var vid försvinnande klädd i grå lång jacka, ljusa vida jeans och ryggsäck med orange detaljer. Hon hade även med sig en en brun/guldig damcykel med vita hjul av märket Sjösala.

Bild på ryggsäcken.

https://scontent.fbma4-1.fna.fbcdn.n...LQ&oe=65D62038
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback