Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-12, 20:56
  #1
Medlem
RadioGaGas avatar
Så har det varit i flera decennier. Alltid när jag går in på Microsofts hemsida står det slut i lager. De har en del att lära av Apple! Microsoft gör sköna möss och jag vill köpa ett kompakt Microsoft tangentbord som ej är svart. Men slut i lager förstås.
Citera
2024-02-12, 20:58
  #2
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Det är många kontorer och skolor som gör stora beställningar
Citera
2024-02-12, 21:06
  #3
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Det är många kontorer och skolor som gör stora beställningar

Jag trodde att skolor och kontor körde med Apple-prylar nuförtiden.
Citera
2024-02-12, 21:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Jag trodde att skolor och kontor körde med Apple-prylar nuförtiden.
Långt ifrån. Det är Microsoft och Chromebooks som gäller på större företag, och speciellt på skolor.
Citera
2024-02-12, 21:35
  #5
Medlem
Fosterlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Långt ifrån. Det är Microsoft och Chromebooks som gäller på större företag, och speciellt på skolor.
Vilka företag kör Chromebooks? Aldrig hört talats om ett enda…
Citera
2024-02-12, 21:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Vilka företag kör Chromebooks? Aldrig hört talats om ett enda…
Formulerade mig dåligt.

Chromebooks gäller på skolor.
Microsoft (Dell/HP) gäller på företag.
Citera
2024-02-13, 09:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Formulerade mig dåligt.

Chromebooks gäller på skolor.
Microsoft (Dell/HP) gäller på företag.


I Stockholmsstads får varje skola välja själv, skulle säga 9 av 10 kör PC, 1 av 10 Chromebooks.
Citera
2024-02-13, 09:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Så har det varit i flera decennier. Alltid när jag går in på Microsofts hemsida står det slut i lager. De har en del att lära av Apple! Microsoft gör sköna möss och jag vill köpa ett kompakt Microsoft tangentbord som ej är svart. Men slut i lager förstås.

Inge proffs på citat men ger det ett försök,

"Microsoft kommer att sluta tillverka möss, tangentbord och webbkameror till traditionella PC-datorer. Istället kommer företaget att fokusera på att utveckla tillbehör till sin Surface-serie skriver The Verge.
Beskedet att Microsoft slutar tillverka vissa tillbehör kommer efter det att Microsoft sagt upp runt 10.000 personer från företaget och även meddelat att deras hårdvarudivision kommer att omstruktureras.
Microsoft tillverkade sin första mus, se bild ovan, för redan 40 år sedan. Sedan dess har man släppt en lång rad, förhållandevis budgetvänliga, möss, tangentbord och webbkameror. Här nedan hittas en bild på ett av företagets tangentbord."
Citera
2024-02-13, 09:25
  #9
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adhonores
Inge proffs på citat men ger det ett försök,

"Microsoft kommer att sluta tillverka möss, tangentbord och webbkameror till traditionella PC-datorer. Istället kommer företaget att fokusera på att utveckla tillbehör till sin Surface-serie skriver The Verge.
Beskedet att Microsoft slutar tillverka vissa tillbehör kommer efter det att Microsoft sagt upp runt 10.000 personer från företaget och även meddelat att deras hårdvarudivision kommer att omstruktureras.
Microsoft tillverkade sin första mus, se bild ovan, för redan 40 år sedan. Sedan dess har man släppt en lång rad, förhållandevis budgetvänliga, möss, tangentbord och webbkameror. Här nedan hittas en bild på ett av företagets tangentbord."

Va tråkigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback