Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-10, 23:33
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Så är det säkert men några tycker att politikerna får hitta en annan lösning istället för att ge polisen befogenhet att ge sig på laglydiga. Om man följer lagen så bör man vara juridiskt skyddad mot tvångsmedel, man uppfyller kriterierna för en 'god medborgare'. Det kvittar i princip att folk säger att 'det kommer nog bara att drabba gängmedlemmar' för nu är det rent teoretiskt sett fritt fram för polisen att ge sig på alla. Som du även nämner här, dessa lagar har en tendens att aldrig försvinna även när gängen är borta och samtliga invånare bär dressmankostym, kammad sidbena och endast rör sig ute mellan stämpelklockan och hemmet. Vilket härligt liv.

Det stämmer att lagar sällan backas ur och det hade varit bra med andra lösningar på problemet. Du ska få se att det här inte kommer att göra särskilt stor skillnad på problematiken.
Problemet är ju att det är alldeles för många människor i Sverige som beter sig extremt osvenskt. Lagar och regler behöver anpassas efter detta. Ett alternativ är ju att alla svenskar bildar klaner och nätverk som tar lagen i egna händer för att skydda sig själva men det är ju ett sådant land vi inte vill ha, eller?
Citera
2024-02-11, 05:44
  #158
Medlem
Snark

Gemene man har inget att riskera


Bättre att få bort dess individer som förstör för andra

Punktmarkera dessa - polisen har blykoll på vilka det är
Citera
2024-02-11, 13:22
  #159
Medlem
ProPapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flandern
Det stämmer att lagar sällan backas ur och det hade varit bra med andra lösningar på problemet. Du ska få se att det här inte kommer att göra särskilt stor skillnad på problematiken.
Problemet är ju att det är alldeles för många människor i Sverige som beter sig extremt osvenskt. Lagar och regler behöver anpassas efter detta. Ett alternativ är ju att alla svenskar bildar klaner och nätverk som tar lagen i egna händer för att skydda sig själva men det är ju ett sådant land vi inte vill ha, eller?

Ja, men får väl hoppas att det blir färre gängdåd nu då. Tycker dock att sådana här lagar måste vara tillfälliga för att sedan tas bort och utvärderas. På tal om osvenskt, det har gått ett par dagar sedan lagen om visitation av oskyldiga blev aktuell och redan nu börjar en känd partiledare prata om att man vill gå längre och bura in oskyldiga. Tongångarna låter som något man kan förvänta sig från valfritt odemokratiskt mellanösternland. Målet verkar vara att införa ett rättslöst sharialiknande system och i min värld är det inte särskilt svenskt
Citera
2024-02-11, 15:25
  #160
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är kul att du ser ett samband med att visitera dig tio gånger om dagen och minskad gängbrottslighet. Är du alltså gängkriminell? Om inte - varför ska polisen lägga massa resurser på att visitera dig tio gånger om dagen?

OMFG!

Ta det inte bokstavligt utan retoriskt.

Min andemening är att jag inte ser problemet med att bli visiterad om det kan hjälpa till att krossa gängkriminaliteten och speciellt få bort dessa adidaskrigare från gatorna.
Citera
2024-02-11, 15:35
  #161
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
OMFG!

Ta det inte bokstavligt utan retoriskt.

Min andemening är att jag inte ser problemet med att bli visiterad om det kan hjälpa till att krossa gängkriminaliteten och speciellt få bort dessa adidaskrigare från gatorna.

Tyvärr så kommer det givetvis inte att hjälpa till att krossa gängkriminaliteten. Det enda som kommer hända är att lallare som dig blir stoppade och visiterade helt i onödan.

Dessa snutar som nu ska glida runt och kolla i folks fickor helt random gör såklart mycket mer nytta på andra håll. Det kan alltså bli så att ett sånt här idiotförslag BIDRAR till brottsligheten för att viktiga polisresurser tas från viktigare uppgifter.
Citera
2024-02-14, 00:47
  #162
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
För många år sen så läste jag en lista över vad som behövs för att världen ska kunna i princip utradera brottslighet.

Minns inte allt som listades, men en sak var att alla människor på hela planeten behöver få sitt DNA registrerat i en databas. Just den biten minns jag, tycker det låter vettigt än idag

Tänk hur många olösta mord, rån, våldtäkter som hade klarats upp på några sekunder med det registret...

Många har åsikter utan lösning, du har en lösning oavsett varifrån den kommer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback