Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-10, 17:35
  #145
Medlem
Scramscrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema2015
Förstår inte folk att dessa nya lagar är ett GROVT brott mot den enskilde individens integritet och privatliv. Alltså fattar ni inte det?

Jag kan inte förstå vilka jävla hjärndöda får som lever i det här landet.

Du bär alltså ett visst märke (i det här fallet VÄRLDSKÄNDA MÄRKEN OCH FÖRETAGEN SOM GÖR DESSA TJÄNAR MILJARDER VARJE ÅR) eller klädplagg och polis får KROPPSVISITERA DIG UTAN BROTTSMISSTANKE ALLS.

Alltså min hjärna exploderar. Förstår ni inte att vi svenskar kommer få känna på det här?

Tänk er att ni går utomhus, kanske till affären eller vad som helst, och plötsligt så kommer beväpnade blåa uniformer och ska kroppsvisitera er. Varför? Jo för du bar en viss keps, eller ett visst internationellt märke.

Är detta frihet? Är detta ett jävla fritt land? Varför ska staten knulla oss i röven varenda chans de får? Och varför tar ni gladeligen emot den stora svarta kuken som förs in djupt i vår anal?


Förstår ni inte allvaret med det här?


Detta är bara början förresten. Alla sådana här grejer går på en grej. Många små förändringar blir stora förändringar. Om statens beväpnade blåa får kroppsvisitera dig utan brottsmisstanke alls när du går utomhus för att du bär ett världskänt märke så är den enskilda mannens frihet över.


Och förresten, vad är det för fel på er? Jag vet att alla svenska män är cucks. Patetiska fittor som inte ens kan stå upp mot ERA EGNA FRUAR OCH GÖR ALLT SOM HON SÄGER TILL DIG SOM EN HUND. Men varför ska jag lida för er naivitet och hjärndödhet?


Hittade Babben som är kriminell och nu rädd. Hahahahahahah din fattiga looser
Citera
2024-02-10, 17:45
  #146
Avstängd
TreRaggmunkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Så du tror att det är grundskoleelever som organiserar och importerar narkotikan till Europa?
Och att kokain, heroin och amfetamin skulle legaliseras och säljas lagligt under statens kontroll?

Om vi ska tala om mig, så nej jag skulle absolut inte börja med någon form av narkotika bara för att den legaliseras.
Däremot tror jag definitivt att det funnits risk för det när jag var yngre om allt funnits tillgängligt legalt då. Så förbuden har helt klart en avstyrande effekt, framför allt för ungdomar, det är min personliga övertygelse.

Väljer man att knalla runt med identitetsmarkerande ortenkostym och bögslunga så uppskattar man troligen att få något uppkört i valfri öppning, annars fungerar jeans och collegetröja utmärkt för dom flesta i vårt klimat. Man väljer själv vilka signaler man vill sända ut...

Jag pratar om sista ledet, i slutändan är det 15 åringar som står och säljer kokset ute i förorten samt skjuter och spränger.

Det olika gängen som infiltrerat på statlig nivå i sydamerika är såklart en helt annan sak, även de som organiserar och styr införseln till de andra kontinenterna

Med det sagt så bettar jag en miljon på att dom här jordgubbarna och rävarna inte hade haft musklerna för att spränga och skjuta varandra utan narkotikahandeln, det är deras huvudinkomst och det är det dom olika gången krigar om idag, därför svensken pundar och har alltid pundat, vilket gör det extremt lukrativt när som sagt ca 1 miljon svenskar brukar eller missbrukar narkotika varje månad.

Varför skulle inte staten kunna sälja det? Portugal har avkriminaliserat eget bruk och städat upp, Holland fungerar ändå hyfsat som nation och tyskarna kommer legalisera, samtidigt som flera stater i USA har gjort.

Vi väljer mellan att några kommer punda hårdare, eller att det sprängs och skjuts på våra gator och torg, för mig är valet enkelt.

Men nuvarande låtsasregering svarar med att man ska gräva teäningsklädda grabbar på offentliga platser, skrattretande!

Systembolaget har en gräns på 20 år, inga ungdomar tillåts handla där och det går som sagt att styra upp med terapeuter cg annat på plats.

Vi har drygt 800-900 narkotikarelaterade Sösdala i Sverige varje år som är en direkt konsekvens av våran narkotikapolitik, människor köper piller med Fentanyl i utan vetskap, kokain blandas ihop med heroin och en kokslina av heroin dödar en oerfaren direkt.

Utöver detta har vi all smutsiga nålar med sjukdomar, stressen på sjukvården med tunga missbrukare som åker in och ut, saknar inkomst och bostad mm

Alla ändar av det här spektaklet är bara skit och fel rakt igenom på så många sätt.

Men låt oss gräva snubbar innanför kalsongerna, allt löser sig med det!
Citera
2024-02-10, 17:45
  #147
Medlem
ProPapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramscram
Hittade Babben som är kriminell och nu rädd. Hahahahahahah din fattiga looser

Neej, här har vi en till som är helt ovetandes om lagens utformning. Tvångsmedel får användas mot personer som är laglydiga, det är det som diskuteras.
Citera
2024-02-10, 18:09
  #148
Medlem
Hygrotorks avatar
En positiv följd av detta kan vara att folk slutar bära skitfula kepsar som ett desperat försök att nå status med sina idiotpolare.
Citera
2024-02-10, 18:22
  #149
Medlem
nidbilds avatar
Vänstern vill ha flera skjutningar och sprängdåd så enkelt är det
Citera
2024-02-10, 18:27
  #150
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema2015
Förstår inte folk att dessa nya lagar är ett GROVT brott mot den enskilde individens integritet och privatliv. Alltså fattar ni inte det?

Jag kan inte förstå vilka jävla hjärndöda får som lever i det här landet.

Tänk er att ni går utomhus, kanske till affären eller vad som helst, och plötsligt så kommer beväpnade blåa uniformer och ska kroppsvisitera er. Varför? Jo för du bar en viss keps, eller ett visst internationellt märke.

Förstår ni inte allvaret med det här?

Och förresten, vad är det för fel på er? Jag vet att alla svenska män är cucks. Patetiska fittor som inte ens kan stå upp mot ERA EGNA FRUAR OCH GÖR ALLT SOM HON SÄGER TILL DIG SOM EN HUND. Men varför ska jag lida för er naivitet och hjärndödhet?


Och precis DÄR slutade alla flashbackare att bry sig om vad Karim tycker och tänker. (förutsatt att du inte är ett högertroll som spelar otäck nysvensk yngling dvs)

Ont: Polisen kollar inte på vilka kläder du har. Den nya generationen snutar har fått lära sig att kolla efter andra signaler och kännetecken. Det här med märkeskläder är bara en rökridå förstår du väl. Det finns ett tjog olika sätt att se vilka som har något lurt för sig. Nu när vi jobbar ihop med NSA så kan du vara säker på att alla större "affärer" som diskuterats någonstans digitalt är synliga och tydliga för storebror. Finns inga "säkra" appar.

Mvh
Citera
2024-02-10, 18:28
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Du använder härskartekniker genom att öppna med att min åsikt skulle vara fel. Om man ska uppfatta dig en smula seriös får du förklara exakt vad du menar med det?

Det är för övrigt en lag vi diskuterar här och jag har mött många poliser utan vare sig förnuft eller erfarenhet.

Att du uppskattar inslag i vardagen där du blir visiterad av okända människor får stå för dig och alla andra med undergiven personlighetstyp, men håll oss andra utanför, vi ger ej samtycke till sådant.

nä det är ingen härskarteknik att vara rättfram och rak. Och jag förklarade varför du har fel.
Låt polisen använda sunt förnuft och ge dem rätt att visitera folk som är sus. Jag har bott i andra länder där polisen får göra detta och det fungerar bra. Visst blev man stoppad och fick bilen genomsökt då och då men det är en liten uppoffring gentemot att bli sprängd i småbitar av en 14-årig nolla med en termosbomb.
Citera
2024-02-10, 19:10
  #152
Medlem
ProPapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flandern
nä det är ingen härskarteknik att vara rättfram och rak. Och jag förklarade varför du har fel.
Låt polisen använda sunt förnuft och ge dem rätt att visitera folk som är sus. Jag har bott i andra länder där polisen får göra detta och det fungerar bra. Visst blev man stoppad och fick bilen genomsökt då och då men det är en liten uppoffring gentemot att bli sprängd i småbitar av en 14-årig nolla med en termosbomb.

Där ser man, tack för förtydligandet och du får givetvis tycka att både lagen och att bli visiterad är fantastiskt. Blir fortfarande förvånad över alla dessa starka flashbackare som så gärna ger bort sin frihet, friheten som bör vara det mest värdefulla man kan ha, till sittande och framtida politiker.
Citera
2024-02-10, 19:54
  #153
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Där ser man, tack för förtydligandet och du får givetvis tycka att både lagen och att bli visiterad är fantastiskt. Blir fortfarande förvånad över alla dessa starka flashbackare som så gärna ger bort sin frihet, friheten som bör vara det mest värdefulla man kan ha, till sittande och framtida politiker.

Klart det är tragiskt, men svensken har inte en fungerande hjärna, det syns ju inte minst på den här tråden.

Politikerna säger, "det kommer att fungera jättebra att ta emot tusentals araber och afrikaner och alla som säger emot är rasister." Ja så är det säger det svenska folket.

Politikerna säger, "vi kommer att införa ett övervakningssamhälle, där dina rättigheter kommer att tas ifrån dig och har du du nåt att dölja så är du kriminell." Ja så är det säger det svenska folket.
Citera
2024-02-10, 19:57
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Där ser man, tack för förtydligandet och du får givetvis tycka att både lagen och att bli visiterad är fantastiskt. Blir fortfarande förvånad över alla dessa starka flashbackare som så gärna ger bort sin frihet, friheten som bör vara det mest värdefulla man kan ha, till sittande och framtida politiker.

Jo det är nog som så att de flesta vill ha så mycket frihet som möjligt men många är beredda att offra lite för att kunna hjälpa polisen att göra sitt jobb. Visst kan nyans ta över, som du säger, men sannolikheten för det är ju infinitesimal över de nästkommande 50 åren, vilket gör att det är inget man behöver räkna in i denna debatt.

När/om man får bukt med gängen eller om lagen visar sig vara inneffektiv så kan man ju ändra lagen igen så att visitationer inte är tillåtna längre, men vi får se om den dagen kommer.
Citera
2024-02-10, 20:32
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema2015
Förstår inte folk att dessa nya lagar är ett GROVT brott mot den enskilde individens integritet och privatliv. Alltså fattar ni inte det?
Det handlar om att personer som rör sig i miljöer som frekventeras av kriminella riskerar att bli visiterad i förebyggande syfte. Det är inget nytt utan förekom redan när jag var ung. Det var på den tiden man både kunde bli visiterad och få stryk av polisen utan att någon brydde sig. Att de som alltid står på de kriminellas sida försöker få det till att handla om vilken huvudbonad någon bär är bara den vanliga fördumningen av debatten.
Citera
2024-02-10, 21:41
  #156
Medlem
ProPapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flandern
Jo det är nog som så att de flesta vill ha så mycket frihet som möjligt men många är beredda att offra lite för att kunna hjälpa polisen att göra sitt jobb. Visst kan nyans ta över, som du säger, men sannolikheten för det är ju infinitesimal över de nästkommande 50 åren, vilket gör att det är inget man behöver räkna in i denna debatt.

När/om man får bukt med gängen eller om lagen visar sig vara inneffektiv så kan man ju ändra lagen igen så att visitationer inte är tillåtna längre, men vi får se om den dagen kommer.

Så är det säkert men några tycker att politikerna får hitta en annan lösning istället för att ge polisen befogenhet att ge sig på laglydiga. Om man följer lagen så bör man vara juridiskt skyddad mot tvångsmedel, man uppfyller kriterierna för en 'god medborgare'. Det kvittar i princip att folk säger att 'det kommer nog bara att drabba gängmedlemmar' för nu är det rent teoretiskt sett fritt fram för polisen att ge sig på alla. Som du även nämner här, dessa lagar har en tendens att aldrig försvinna även när gängen är borta och samtliga invånare bär dressmankostym, kammad sidbena och endast rör sig ute mellan stämpelklockan och hemmet. Vilket härligt liv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback