Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-12, 18:55
  #13
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selor
Är du tappad eller. Vad säger att kontakten måste vara fastlödd? Har du fortfarande kontakten kopplad till telefonen 24/7 också eller? Fucktard.

Tack för alla övriga svar, som vanligt ska en massa deprimerade fetton titta in och vara dryga också men det hör väl till flashback antar jag

Har du hittat ett vattentåligt tangentbord där det är en löstagbar sladd eller ett trådlöst som tål maskindisk?

Det skulle jag gärna köpa själv så ser fram emot att få en kommentar.
Kanske något meningslöst fetto kan svara, vad vet jag.
Citera
2024-01-12, 19:54
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Har du hittat ett vattentåligt tangentbord där det är en löstagbar sladd eller ett trådlöst som tål maskindisk?

Det skulle jag gärna köpa själv så ser fram emot att få en kommentar.
Kanske något meningslöst fetto kan svara, vad vet jag.
Men asså vad tror du att jag skapade tråden för? Vi kan ta oss med ubåt till marianergraven utan att implodera, så tanken på att man kan tillverka ett tangentbord som tål lite vatten och hetta kanske inte är helt orealistiskt heller? Men det är ju som sagt bara en tanke.
Citera
2024-01-12, 19:55
  #15
Avstängd
HubertOlssons avatar
köp silcontangentbord
Citera
2024-01-12, 22:25
  #16
Medlem
TinFoilHats avatar
Vänd på problematiken - börja använda handskar?
Citera
2024-01-12, 23:22
  #17
Medlem
GrillTeknikers avatar
Använd laptop istället så kan du helt ge upp dina fantasier om maskindisk av tangentbord.

Eller så kanske du borde börja i andra änden - vad fan sysslar du med som gör att du måste maskindiska tangentbordet överhuvudtaget??
Citera
2024-01-13, 13:39
  #18
Medlem
KiselMupps avatar
Skulle ett överdrag funka?

https://www.direktronik.se/direktron...nCode=20102896

Vad tycker ni om de IP68-klassade tangentborden som tempeZZt föreslog?
Citera
2024-01-13, 14:19
  #19
Medlem
KiselMupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Liten gullig TS.
Hur har du tänkt att något tangentbord överhuvudtaget ska kunna diskas i en diskmaskin?
Du menar att kontakten tål det eller att du ska ha kontakten utanför luckan/dörren till din diskmaskin?

Det hela får mig att tänka på Lorry och "Tänkte inte på det".

Om kontakten är gjuten så att inget vatten kan samlas inuti borde inte DET vara ett problem,
Det finns kontakter för undervattensbruk som t.o.m. kan pluggas i och ur under vatten.
Citera
2024-01-14, 14:52
  #20
Moderator
memymos avatar
Inte fan är det stationär dator iaf

PC: köpråd - stationärt --> PC: köpråd - tillbehör
/Moderator
Citera
2024-01-14, 23:33
  #21
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Liten gullig TS.
Hur har du tänkt att något tangentbord överhuvudtaget ska kunna diskas i en diskmaskin?
Du menar att kontakten tål det eller att du ska ha kontakten utanför luckan/dörren till din diskmaskin?

Det hela får mig att tänka på Lorry och "Tänkte inte på det".
Om det enbart var kontakten som var problemet hade den som orkat kunnat omsorgsfullt slå in kontakten i vattentålig plast innan maskindiskning. Men hela idén låter OCD..
Citera
2024-01-15, 08:18
  #22
Moderator
Siegfrids avatar
Gick att diska i maskin men kör på skonsammast möjliga program och undvik diskmedel och sköljmedel som är frätande!
Lägg med tangenterna nedåt annars fylls tangentbordet med vatten. Lade på elementet (inte el-radiator) för att torka i ett par dagar.
Tog någon vecka innan alla tangenter fungerade som brukligt igen. Inga garantier utlovas för något alls.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback