Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-01, 09:04
  #1
Medlem
Leastons avatar
En bild på Bitcoin vs Glod vs S&P.
https://pbs.twimg.com/media/GCuGx2LW...pg&name=medium
Med Bitcoin är det inte så svårt att vinna. Bara köp, och sedan sälj inte.

(Förstår du inte Bitcoin riktigt så kom in i kryptoforumet och diskutera. Men var inte emot Bitcoin bara för att du inte förstår konceptet fullt ut.)
Citera
2024-01-01, 10:08
  #2
Medlem
DerWahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
En bild på Bitcoin vs Glod vs S&P.
https://pbs.twimg.com/media/GCuGx2LW...pg&name=medium
Med Bitcoin är det inte så svårt att vinna. Bara köp, och sedan sälj inte.

(Förstår du inte Bitcoin riktigt så kom in i kryptoforumet och diskutera. Men var inte emot Bitcoin bara för att du inte förstår konceptet fullt ut.)
Jag hade en fråga gällande bitcoins avgifter i tråden, fick bara skitsvar av ni s.k. experter.
Citera
2024-01-01, 11:32
  #3
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerWahnsinn
Jag hade en fråga gällande bitcoins avgifter i tråden, fick bara skitsvar av ni s.k. experter.
Svarade i rätt del av forumet då det är mer kryptorelaterad fråga: (FB) Argument för och emot bitcoin och bitcoinisering
Citera
2024-01-02, 14:30
  #4
Medlem
KJosefs avatar
Historisk avkastning är ingen tillförlitlig indikator på framtida avkastning.
Citera
2024-01-02, 15:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
En bild på Bitcoin vs Glod vs S&P.
https://pbs.twimg.com/media/GCuGx2LW...pg&name=medium
Med Bitcoin är det inte så svårt att vinna. Bara köp, och sedan sälj inte.

(Förstår du inte Bitcoin riktigt så kom in i kryptoforumet och diskutera. Men var inte emot Bitcoin bara för att du inte förstår konceptet fullt ut.)
Ah, den fantastiska idén att köpa och sedan vägra sälja.
Citera
2024-01-02, 15:22
  #6
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksbanksgangstern
Ah, den fantastiska idén att köpa och sedan vägra sälja.
Ja, fast pricka den tillgång som är undervärderad. Förklarade det basala kring narrativet lite tydligare här: (FB) Argument för och emot bitcoin och bitcoinisering
Citera
2024-01-02, 17:16
  #7
Medlem
blamages avatar
Guld kan man hålla i handen. Hur håller man en bitcoin i handen?
Citera
2024-01-02, 21:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja, fast pricka den tillgång som är undervärderad. Förklarade det basala kring narrativet lite tydligare här: (FB) Argument för och emot bitcoin och bitcoinisering
Jag var verkligen ute på tunn is där med den ironin ett tag. Men på allvar, jag var faktiskt ironisk. Att HODL Bitcoin är nog inte den mest framgångsrika strategin. Om du HODL riskerar du att gå miste om möjligheten att sälja när priset är högt och göra en vinst, och du riskerar att hamna i ett önsketänk där dina Bitcoins bara blir värda damm och minnen om vad som kunde ha varit. Det är som att köpa en bil, köra den till max och sedan låta den rosta i garaget istället för att sälja när värdet är högst.

Ekonomisk seppuku, skulle jag kalla det.

Inte ens kryptomarknaden är immun mot fluktuationer.

Pricka in en undervärderad tillgång låter dock som en smartare väg att gå.
Citera
2024-01-03, 08:29
  #9
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksbanksgangstern
Jag var verkligen ute på tunn is där med den ironin ett tag. Men på allvar, jag var faktiskt ironisk. Att HODL Bitcoin är nog inte den mest framgångsrika strategin. Om du HODL riskerar du att gå miste om möjligheten att sälja när priset är högt och göra en vinst, och du riskerar att hamna i ett önsketänk där dina Bitcoins bara blir värda damm och minnen om vad som kunde ha varit. Det är som att köpa en bil, köra den till max och sedan låta den rosta i garaget istället för att sälja när värdet är högst.

Ekonomisk seppuku, skulle jag kalla det.

Inte ens kryptomarknaden är immun mot fluktuationer.

Pricka in en undervärderad tillgång låter dock som en smartare väg att gå.
Med tanke på att 80% av de som trade:ar Bitcoin går i förlust så är hodl en överlägen strategi på något som går upp över tid.
100% av de som gör förluster i en sådan marknad är folk som trade:ar. Tittar vi på de som hodlar så är 100% vinnare, över tid.

Ja, visst kan Bitcoin bli värda damm som du säger, men det är ju bara ett teoretiskt påstående än så länge, och gäller ju allt annat också? Det intressanta är ju om det finns backning för att så faktiskt kommer bli fallet för Bitcoin, eller hur?


Ger inte så mycket för folk som snackar om hur bra dom köper bottnar och säljer toppar, för i min erfarenhet så är dom fler som påstår sig lyckas med det än vad som är fysiskt möjligt, missförstå mig rätt och ta inte åt dig om du inte känner dig träffad
__________________
Senast redigerad av Leaston 2024-01-03 kl. 08:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback