Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-15, 12:33
  #1
Medlem
Sladdarens avatar
Hej :-)

Har dålig koll här på om möjligheten finns...

Dvs att man tar en så här :

https://www.elgiganten.se/image/dv_w...p_main-960.jpg

1. Sen kopplar man in den med strömanslutning ifrån laptopen / Pcn och sen i sin tur kopplar man in en likadan extern hdd i den i serie med varann med en anslutningskabel med kontakt som måste då finnas

2. Eller finns det externa hdd med usb anslutning i höljet för USB -anslutnings sticka ?

I övriga fall så måste man ju annars föra över data ifrån en extern hdd till laptopen och sen vidare till en annan extern hdd. Man vill alltså skippa laptopens interna hdd mellanlagring i detta fall

Vad kan man köpa för nåt ?

Vill undvika öppna upp en extern hdd skal och ta ut 3,5 " hårddisken och stoppa den i en dockningsstation tillsammans med en annan avklädd 3.5 " externs hdd såklart

Om det inte finns så kan då jag iaf undra varför ?
Citera
2023-12-15, 12:52
  #2
Medlem
BackToHegels avatar
Jag försöker förstå vad du menar, vet inte om jag lyckas. Som jag förstår är det ett value-pack. Två produkter; en extern hdd och en USB-sticka. Förutom att de säljs tillsammans i ett value-pack har de inget med varandra att göra, man kopplar inte ihop dem.

Man kan koppla in flera externa enheter till en och samma dator, om man inte vill mellanlagra på det interna minnet. Det finns USB-hubbar ifall de fysiska uttagen inte räcker till.
Citera
2023-12-15, 17:44
  #3
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Hej :-)

Har dålig koll här på om möjligheten finns...

Dvs att man tar en så här :

https://www.elgiganten.se/image/dv_w...p_main-960.jpg

1. Sen kopplar man in den med strömanslutning ifrån laptopen / Pcn och sen i sin tur kopplar man in en likadan extern hdd i den i serie med varann med en anslutningskabel med kontakt som måste då finnas

2. Eller finns det externa hdd med usb anslutning i höljet för USB -anslutnings sticka ?

I övriga fall så måste man ju annars föra över data ifrån en extern hdd till laptopen och sen vidare till en annan extern hdd. Man vill alltså skippa laptopens interna hdd mellanlagring i detta fall

Vad kan man köpa för nåt ?

Vill undvika öppna upp en extern hdd skal och ta ut 3,5 " hårddisken och stoppa den i en dockningsstation tillsammans med en annan avklädd 3.5 " externs hdd såklart

Om det inte finns så kan då jag iaf undra varför ?


Din plan är onödigt krånglig.
Köp en billig Dockningsstation i stället, några hundralappar.
Citera
2023-12-16, 10:06
  #4
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel

Man kan koppla in flera externa enheter till en och samma dator, om man inte vill mellanlagra på det interna minnet. Det finns USB-hubbar ifall de fysiska uttagen inte räcker till.

Ja jädrar..Där är svaret hahaaa, hade totalt glömt det och tänkte inte alls till där, så då vare löst :-)

Bara koppla in 2 externa hdd med usb till datorn, och sen överför man emellen dessa enheter via datorns interna kretsar utan att mellanlagra.

Det jag tänkte innan var direkt emellan externa hdds utan datorns administrering förutom ström
__________________
Senast redigerad av Sladdaren 2023-12-16 kl. 10:11.
Citera
2023-12-16, 10:09
  #5
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Din plan är onödigt krånglig.
Köp en billig Dockningsstation i stället, några hundralappar.

Ja det är för avklädda hhd och inte externa hdd med skyddsplasthölje, men du menar att det finns för kapslade hdd?

https://cdn.cdon.com/media-dynamic/i...duct&width=600
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback